Gå til innhold

Metal Gear Solid - Tråden


Wutwut

Anbefalte innlegg

Så langt syns jeg Phantom Pain er "snillere" enn GZ, om man kan kalle det det. Større områder, mer frihet. Spillet er i allefall mye, mye bedre. Men konseptet er selvsagt det samme, så det spørs jo hvor klar du selv føler deg for snikesjangeren.

Selv følte jeg at mitt første møte med GZ etter flere års fravær siden MGS4, var litt lunkent. Spillet grep meg ikke sånn voldsomt, og det føltes til tider som litt for mye styr og litt for lite moro. Litt for mye om og om igjen det samme. Så spilte jeg det igjen i sommer, litt mer begeistret, men fortsatt ikke helt "der".

Begynte så på Phantom Pain på lanseringsdagen, og var fullstendig hekta fra første stund. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobbet hardt med skole og fikk logget 2 timer i dag. Elsker det allerede. Her blir kos fremover i små mengder vel og merke. Blir vel ferdig til jul :p

 

Forøvrig klarte jeg 1 mission uten å ta noen ut. Ikke at det er en pekepinn på hva som kommer tenker jeg. Fikk uanset teste rank B fordi jeg brukte nesten 1 time med å scoute alt. :p

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde nesten hatt ein egen tråd for di som har fullført " True ending "   :) Ellers kan det fort bli mye spoiler tags her.

 

Enig. For de av oss som ikke har tid til å vie hverdagen til spillet er det med livet som innsats å entré slike tråder som dette, og slitsomt for de av dere som hele tiden må ta hensyn til oss :p Er alltid noen nek som ikke evner den egenskapen å bruke spoilertags også..

Endret av Mala
Lenke til kommentar

spill som MGS 5 får meg til å tenke "damn, tenk på hvor mye jeg hadde gått glipp av om jeg var en hjerneløs COD-drone" Blir faktisk litt deppa av tanken jeg for å si det mildt. Ugh......COD.....gh....gh (spyr)

 

 

Det er fult mulig å like og mislike forskjellige type spill uten å sette seg selv og andre i bås. 

 

Det er rett å slett dårlig karakter du viser. Selv gleder jeg meg til Black Ops 3 og å starte på Metal Gear Solid. Tenke seg det...

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så langt syns jeg Phantom Pain er "snillere" enn GZ, om man kan kalle det det. Større områder, mer frihet. Spillet er i allefall mye, mye bedre. Men konseptet er selvsagt det samme, så det spørs jo hvor klar du selv føler deg for snikesjangeren.

Selv følte jeg at mitt første møte med GZ etter flere års fravær siden MGS4, var litt lunkent. Spillet grep meg ikke sånn voldsomt, og det føltes til tider som litt for mye styr og litt for lite moro. Litt for mye om og om igjen det samme. Så spilte jeg det igjen i sommer, litt mer begeistret, men fortsatt ikke helt "der".

Begynte så på Phantom Pain på lanseringsdagen, og var fullstendig hekta fra første stund. :p

 

Jeg er i utgangspunktet fan av snikesjangeren som konsept, men de aller fleste implementasjoner av den faller fort gjennom. Kroneksempelet er Deus Ex, hvor man kan velge å gå stealth-ruten gjennom spillet - helt til spillet låser deg inne i et lite rom sammen med en diger kar med to gatlinggevær. Så kan man angre på at man valgte stealth. Kort og godt: stealth-spill har en tendens til å kaste spilleren inn i situasjoner hvor stealth ikke er løsningen, og er dårlige på å tilby løsninger for disse situasjonene. MGS er jo spillet som kanskje definerte sjangeren, så hvis noen skulle ha fått det til riktig så er det de.

 

Jeg har kommet meg gjennom hovedmissionet nå, og kjapt prøvd "Eliminate Renegade" side-opsen. Jeg ser litt av de samme tendensene som jeg ikke liker, men jeg skal ikke gi helt opp enda. Greia er at det føles digg når alt klaffer, men når ting ikke klaffer og spillet ikke lar meg få vite hvorfor eller ikke tydeliggjør (eller for den saks skyld hinter til) hvordan jeg kan forbedre meg så går det under hva jeg kaller for "bullshit-faktoren" - og med alderen nærmer jeg meg mer og mer nulltoleranse for bullshit-faktor i spill. :p

Lenke til kommentar

Koser meg fortsatt veldig. Overrasker meg ikke om dette blir årets spill flere steder. Jeg satt med en kompis i går og viste ham hvorfor dette var så kult, og gjorde samme oppdraget på flere forskjellige måter. Men jeg sliter litt med å finne informasjon på kartet - særlig etter at Miller eller noe påpeker at kartet nå er oppdatert med en eller annen VIP eller noen diamanter. Finner dem ikke på kartet i det hele tatt..

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...