Gå til innhold

Metal Gear Solid - Tråden


Wutwut

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Lurer på å skaffe meg Metal Gear solid v the phantom pain.   noen som har prøvd det*?  er det bra? er på ps4.

 

spilte metal gear for mange år siden har ikke spilt de nye

Til tross for enkelte i mine (merk deg mine!) øyne kjipe design valg så er det et veldig godt og gjennomført spill. Det er nesten for mye av det gode :p Jeg er på 14% fullført og har spilt i straks 18 timer!

Lenke til kommentar

kom hjem klokka 14.00 i går, å spillte fram til d ble senge tid ! Koser meg noe sinnsykt med dette spillet !! Snåleste,Mørkeste og Beste starten i ett MGS spill.

Gleder meg Syyykt til å se hva som skjer med Miller! (som folk veit så er jo han drept i MGS1)

 

Angående spoileren din, så har vell det ver klart lenge før Phantom Pain

Lenke til kommentar

 

kom hjem klokka 14.00 i går, å spillte fram til d ble senge tid ! Koser meg noe sinnsykt med dette spillet !! Snåleste,Mørkeste og Beste starten i ett MGS spill.

Gleder meg Syyykt til å se hva som skjer med Miller! (som folk veit så er jo han drept i MGS1)

 

Angående spoileren din, så har vell det ver klart lenge før Phantom Pain
Pr.definisjon så skjedde dette etter Phantom Pain, før Shadow Moses (MGS). Liquid Snake tok Miller's identitet og lurte dermed Roy Cambell. Og resten av flokken. Endret av oakis
Lenke til kommentar

 

 

kom hjem klokka 14.00 i går, å spillte fram til d ble senge tid ! Koser meg noe sinnsykt med dette spillet !! Snåleste,Mørkeste og Beste starten i ett MGS spill.

Gleder meg Syyykt til å se hva som skjer med Miller! (som folk veit så er jo han drept i MGS1)

 

Angående spoileren din, så har vell det ver klart lenge før Phantom Pain
Pr.definisjon så skjedde dette etter Phantom Pain, før Shadow Moses (MGS). Liquid Snake tok Miller's identitet og lurte dermed Roy Cambell. Og resten av flokken.

Ja, eg er fullt klar over det, men vi vet da fortsatt mye i timelinen mellom di 2 spilla. Miller blei funnet drept i sinn leilighet i 2005, tviler på vi får vite noe mer om det siden det er 20 år til i phantom pain, han blei nok drept pga det som skulle skje på shadow moses og vi får nok ikkje vite no meir om det i phantom pain.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Metal Gear Solid V: Phantom Pain, er det første Metal Gear spillet jeg har spilt siden Snake Eater. Overrasket å se Ocelot igjen. Trodde Ocelot stakk sine egner veier (eller ble han med i CIA?), men det må vel ha skjedd et eller annet i Metal Gear Solid IV (har ikke spilt den).

 

Må jaggu meg si at både Snake og Ocelot ser endel eldre enn fra Snake Eater. :p

Koser meg med spillet, endel anderledes kontrollere enn fra Snake Eater, men nå spiller jeg med en Xbox 360 kontrollerer på PC (Windows 8.1). Kjører nesten alt på fullt (mesteparten på Extra High, og noen ting på High), med et GTX 970. Har deaktivert Motion Blur og Depth of Field, da jeg HATER det i spill. :ninja:

 

Veit ikke hvor mye fps jeg har, men spillet kjører ihvertfall ganske glatt, ikke noe "stuttering" eller "fps drops", ikke noe merkbart ihvertfall.

 

Instillinger:

 

fa4vwlXl.jpg

 

Maskinvare:

Intel Core i5-4460

GeForce GTX 970 MSI Armor 2X OC 4GB

Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB

 

Kjører 3 harddisker som et spredt volum (RAID0, 1x 5400, 2x 7200), til sammen ca 4.5TB).

Pluss 1 500GB hoveddisk (7200) med OS.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Metal Gear Solid V: Phantom Pain, er det første Metal Gear spillet jeg har spilt siden Snake Eater. Overrasket å se Ocelot igjen. Trodde Ocelot stakk sine egner veier (eller ble han med i CIA?), men det må vel ha skjedd et eller annet i Metal Gear Solid IV (har ikke spilt den).

MGS 4 foregår i fremtiden, hvor Ocelot nok en gang har gått en ny vei^^

Lenke til kommentar

Jeg syns den var direkte dårlig og jeg blir sint hvis ingen anmeldere tar det opp. Snikingen rundt i sykehuset f.eks når man gikk nedover i trappene. Flere soldater i trappen ovenfor stod jo å stirret på oss uten å reagere. Han som hjalp oss snakket jo helt åpent også uten at soldatene ikke hørte noe. Face Customization og fødselsdato osv var også irriterende siden man ikke aner hva det er brukt for. Visstnok for Metal Gear Online men det passet ikke inn i det hele tatt siden du endte opp med Big Boss ansiktet uansett. Scenen der du skulle late som du var dø så bevegde big boss hodet fortsatt, at soldatene ikke så at du var i live da er ....ja.

 

Er ikke den typen som bruker å henge meg opp i filleting men åpningen på MGS V irriterte meg. Mot slutten av åpningen så satt vi flere og tenkte ka faen er det vi ser på her? Hval som svelger et helikopter, en Unicorn i flammer som rir etter deg gjennom en ufattelig dårlig laget skog. Når man endelig kommer seg forbi åpningen og til open world gameplayet så er det heldigvis bra, men håper at anmeldere ikke bare lar historien og karakterne overdøve alle dårlige designvalgene i MGS V. Mye bra i spillet men ufattelig mye som virker som er lagd for 10år siden også som dem burde ha kvittet seg med.

Mange som har lite fantasi her, men ganske vanlig i harry norge.

 

Som sagt, sier det igjen, finnes ingen magi i MGS, og spillet heter Phantom Pain, tenk litt....

Hva skjer med hodet når du er i coma 9 år?

 

Vil ikke anbefale deg og og gjøre narr av vanskelighets graden i en serie med European extreme modus.

Når du skrur opp vanskelighets graden vil du fort se hvor vanskelig det er. Dog litt kjedelig at man må starte med Normal modus.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Fikk spilt mine første par timer i går og er så langt enig med kritikken av introen. At man lager avataren sin helt i begynnelsen tilsynelatende uten at det har noen hensikt er forvirrende og den biten burde heller blitt introdusert når avataren faktisk kom i bruk. Det var også veldig begrensede muligheter for å redigere den, savnet spesielt flere hår- og skjeggstiler - det kommer kanskje etterhvert. Ellers ble hele introen veldig psykedelisk med den ene sprø hendelsen etter den andre og for min del ble det for mye av det gode. Jeg forventer selvfølgelig at introen blir gitt en slags mening gjennom det som skjer i resten av spillet, som forklarer at ildmannen, lille rødhårede Psycho Mantis og resten av galskapen faktisk hadde en hensikt og ikke bare skulle være random, i så fall er det mulig jeg endrer mening og setter mer pris på introen.

 

Det tok seg imidlertid veldig opp da jeg kom til Afghanistan. Da var det plutselig Metal Gear igjen og det var flott å ha det gode gameplayet fra Ground Zeroes sammen med større og mer interessante områder å utforske enn den lille basen i GZ.

Lenke til kommentar

Hadde en merkelig bug i begynnelsen av spillet:

 

 

Fyren med bandasjer (det var vel Ocelot?) og Ocelot hadde en mye høyere pitch på stemmen enn de egentlig skulle ha hatt. Når det gjelder fyren med bandasjer var jo det greit nok, jeg tenkte at det bare var en en del av karakteren, gjorde han litt kul egentlig. Så dukka Ocelot opp med samme stemme, da lurte jeg på hva i helv*** de hadde gjort med karakteren. De hørtes ut som claptrap, egentlig. 

 

Men er det skjedd noe retcon mellom Snake og Ocelot? Det virka ikke som Snake kjente ham igjen eller lot til å vite hvem han var. Litt merkelig, det er jo tross alt fyren som tok øyet hans. I tillegg var det litt rart at Snake fortsatt hadde det øyet som ble skutt ut.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...