Gå til innhold

Metal Gear Solid - Tråden


Wutwut

Anbefalte innlegg

Kjenner meg ikke igjen på det du snakker om å bruke ekte penger.. er IKKE et "pay to win" spill i det hele tatt.

Det koster selvsagt en del "ressurser" å oppgradere MB.. du må løpe mye rundt i den åpne verden for å finne "Metal", blomster osv. Pluss oppdrag for å få GMP

 

GZ var en overpriset demo

PP er vært hver krone og litt til.. gir deg lett 100 timer gameplay om du også tar deg tid til alle de 150~ side ops oppdragene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner meg ikke igjen på det du snakker om å bruke ekte penger.. er IKKE et "pay to win" spill i det hele tatt.

Det koster selvsagt en del "ressurser" å oppgradere MB.. du må løpe mye rundt i den åpne verden for å finne "Metal", blomster osv. Pluss oppdrag for å få GMP

 

Har skjønt det slik at online-basen (FOB) man har er ganske 'pay to win'. Skal man da røre  multiplayer-delen så blir dette en ganske stor hake. Og at ting man forsker der kan låser opp ting i singleplayer-basen.

 

"Konami reps have said that Mother Base Coins are only available to purchase with real-world funds, but a FAQ for The Phantom Pain says "players "will sometimes be awarded MB Coins for free, for instance as a daily bonus." We didn't acquire any Mother Base Coins during approximately 60 hours of playtime, but we weren't playing on live servers."

 

http://www.polygon.com/2015/9/1/9237005/metal-gear-solid-5-phantom-pain-mother-base-coins-microtransactions

 

 

Skjønner at det er enspillerdelen her som er viktigst og størst, men jeg er veldig stor fan av flerspiller og vil ikke at den skal bli ødelagt av mikrotransaksjoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Kjenner meg ikke igjen på det du snakker om å bruke ekte penger.. er IKKE et "pay to win" spill i det hele tatt.

Det koster selvsagt en del "ressurser" å oppgradere MB.. du må løpe mye rundt i den åpne verden for å finne "Metal", blomster osv. Pluss oppdrag for å få GMP

 

Har skjønt det slik at online-basen (FOB) man har er ganske 'pay to win'. Skal man da røre  multiplayer-delen så blir dette en ganske stor hake. Og at ting man forsker der kan låser opp ting i singleplayer-basen.

 

"Konami reps have said that Mother Base Coins are only available to purchase with real-world funds, but a FAQ for The Phantom Pain says "players "will sometimes be awarded MB Coins for free, for instance as a daily bonus." We didn't acquire any Mother Base Coins during approximately 60 hours of playtime, but we weren't playing on live servers."

 

http://www.polygon.com/2015/9/1/9237005/metal-gear-solid-5-phantom-pain-mother-base-coins-microtransactions

 

 

Skjønner at det er enspillerdelen her som er viktigst og størst, men jeg er veldig stor fan av flerspiller og vil ikke at den skal bli ødelagt av mikrotransaksjoner.

 

Hvis det multiplayer som står i fokus for deg er nok ikke TPP spillet for deg enda. Om jeg ikke husker feil skal vel MGO komme i oktober. men jeg er usikker på om dette får en egen utgave eller vil kreve TPP,

Lenke til kommentar

Hvis det multiplayer som står i fokus for deg er nok ikke TPP spillet for deg enda. Om jeg ikke husker feil skal vel MGO komme i oktober. men jeg er usikker på om dette får en egen utgave eller vil kreve TPP,

 

Singleplayeren er hovedfokuset, men når de har en multiplayerdel så frister den også å bruke. Spesielt når det er så mange kule spillmekanikker. Og når de sier at online FOB gjør at man låser opp ting i singleplayer-delen, og at det går raskere når man bruker penger så frykter jeg for at det føles som en evig grind om man ikke gjør det.

 

Det virker jo utifra reaksjonene her at det ikke er noe problem. Men etter å ha spilt igjennom Mad Max nå, så er jeg mektig lei grinding i åpen verden!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Hvis det multiplayer som står i fokus for deg er nok ikke TPP spillet for deg enda. Om jeg ikke husker feil skal vel MGO komme i oktober. men jeg er usikker på om dette får en egen utgave eller vil kreve TPP,

 

Singleplayeren er hovedfokuset, men når de har en multiplayerdel så frister den også å bruke. Spesielt når det er så mange kule spillmekanikker. Og når de sier at online FOB gjør at man låser opp ting i singleplayer-delen, og at det går raskere når man bruker penger så frykter jeg for at det føles som en evig grind om man ikke gjør det.

 

Det virker jo utifra reaksjonene her at det ikke er noe problem. Men etter å ha spilt igjennom Mad Max nå, så er jeg mektig lei grinding i åpen verden!

 

Grinding vil du ha uansett om du spiller alene eller i online modus da base ekspansjonen krever ressurser du finner rundt omkring i spillverden. MP biten kommer inn i slutten av spillet omtrent når du ikke lenger kan utvide MB for bedre bruk av forskere. Men FOB er opprativ i sp delen, men du må være pålogget hver gang du skal ekspandere. Personlig synes jeg dette er det største tøvet Konami har kommet med, men nå er det jo en gang slik at dette er spillet vi fikk. 

Lenke til kommentar

Det blir vel litt feil å kalle det lille man kan gjøre alene en annen online for "multiplayer". Blir mer som et online-type capture the base og bare enda et metaspill i MGS5:TPP. Da ser jeg mer frem til MGOnline i oktober som blir mer teamplay/deathmatch-orientert etter det jeg har sett av videoer.

Er det jeg hovedsaklig venter på og ser an. Selv om det er mye spilling Offline, så er jeg keen på et nytt online-spill. Er litt lei BF4 nå. Kanskje nye Rainbow Six kan friste. Men stealth spill online kan være utrolig morro. Spilt en del Splinter Cell.

Lenke til kommentar

forresten var noe annet som også skurret, dette er for de etter mission 31.

 

Synes det var merkelig at han parasittmannen nevner "i found parts of an old man with photosyntesis" og rett etter at ocelot nevner "i knew a guy that used photosyntesis like that" og de fortsetter å diskutere det som om det ikke skulle være samme person? og hvorfor nevner de ikke navnet hans?, er komt til mission 33 så kan jo være det er mer info om det, men kjenner at det er svært merkelig å ikke nevne navn på flere av de tidligere karakterene i serien :(

 

 

Forøvrig jeg ble glad når jeg fant Snake Eater sangen i en random liten base, nå er det sangen til helikopteret mitt og jeg setter den på stadig :D Glemmer ikke det episke øyeblikket når man klatret opp en stige og snake eater sangen kom på i mgs3, savner akkurat det i dette spillet ^^

Endret av topvulture
Lenke til kommentar

Etter å ha gjort litt research om mikrotransaksjonene så virker det som om Mother Base Coins kun kan brukes for å utvide FOB. Man trenger kun den ene FOB som man får gratis for å delta online, så det er ingen tvingende grunn til å bruke penger med mindre man vil øke kapasitaten til FOB mest mulig.

 

Selvfølgelig en uting uansett og jeg håper (og tror) at dette var noe Konami trumfet gjennom og ikke noe Kojima ville ha med. Mikrotransaksjoner i spill er fortsatt lite påtrengende, men jeg er sikker på at vi bare ser starten av en utvikling som vil gå mye lenger.

Lenke til kommentar

Forøvrig jeg ble glad når jeg fant Snake Eater sangen i en random liten base, nå er det sangen til helikopteret mitt og jeg setter den på stadig :D Glemmer ikke det episke øyeblikket når man klatret opp en stige og snake eater sangen kom på i mgs3, savner akkurat det i dette spillet ^^

 

Husker du hvor du fant den? 

Var epic den "James Bond theme-sangen" ja :)

Lenke til kommentar

Oppdatert info om Quiet bug`en

 

As previously communicated, a critical bug has been identified that may halt progress and corrupt game save data under certain circumstances. Further investigation has revealed the exact trigger of the bug, so we would like to share these details to enable players to effectively avoid the issue.

The bug is triggered only under certain circumstances in Episode 29 or Episode42 when Quiet is used as your buddy. However, you may still safely use Quiet in these missions if you use the Butterfly Emblem throughout the missionor avoid raising your Bond Level with Quiet to MAX during the course of the mission.

The team is currently working on a patch to fix the bug and repair any save data affected by the issue. Further updates will be announced soon. In the meantime, we apologize deeply for the problem and thank you for your continued patience as we work to resolve the issue.

 

Lenke til kommentar

Endte opp med å kjøpe dette spillet og kan ikke si jeg angrer så langt. Startet med å prøve og fullføre quester uten å drepe noen, men jeg liker å ta meg såpass god tid at på lange oppdrag så våkner de første jeg tar ut, og sånt går ikke an :grin2:

 

Men det er en ting jeg lurer på. Hva er poenget med esken du kan gjemme deg i? Jeg skjønner at når man er inni esken så reagerer vaktene når du løper rundt. Men jeg prøvde nettopp å sitte i esken, helt rolig, og vakten reagerer jo likevel. Står og undrer seg over esken i noen sekunder før han begynner å skyte. Er det ikke meningen at man skal kunne gjemme seg i den? Eller klarte jeg å rote det til på en eller annen måte?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Den er vel mer for spesielt interesserte :p Du skal kunne hoppe ut og cqc folk etc, men jeg bruker den ikke, kan jeg ikke tranque de pga avstand sender jeg heller to blypots i kneskålene, samme effekt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...