Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Informasjon fra foreleseren min ang. eksamen i personalledelse:

 

 

"Jeg har fått endel henvendelser fra enkelte av dere vedr. tidligere eksamen.

 

Her følger relevant info til dere alle.

 

I dette faget ELE 3714 har det kun vært kjørt en eksamen - våren 2010.

 

Den ligger som alle de andre på tidligere eksamens databasen som dere får tilgang til via studenthåndboka. Linken til 2010 eksamen er: http://web.bi.no/info/eksoppgv.nsf/vWebKurskodeSearchNew?openview&restricttocategory=ELE%203714&count=100

 

Det gamle pensum i ORG 2003 var noe mindre, men oppgavene likner til forveksling den som ble gitt i 2010.

 

Linken til dette tidligere kurset er: http://web.bi.no/info/eksoppgv.nsf/vWebKurskodeSearchNew?openview&restricttocategory=ORG%202003&count=100

 

Vi har fått ny kursansvarlig i år, Cathrine Filstad, men jeg regner med at hun vil lage oppgaver i tråd med de oppgavene Astrid Richardsen laget i de årene hun var kursansvarlig og som nevnt, jeg har laget jus oppgavene de siste par årene - så også i år."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PL:

 

Ut ifra tidligere eksamener har kap 2 (V09), 3 (V10), 4 (H10), 5 (V09), 7 (H09 & V11), 8 (H09), 9 (H09 & V11) og 10 (V09 & H10) fra Kuvaas blitt brukt.

 

Jeg har egentlig ikke peiling på hva som kommer på fredag, men jeg vil fokusere på rekruttering (kap 4), 360 graders ledelse (kap 8) og medarbeidersamtaler (kap 6).

 

I kompendiet vil jeg fokusere på Pettersen, Kjelstad og Nymoen - Schwartz - Sørensen - Thuen og Traavik.

 

Det ligger (hvertfall hos oss i Trondheim) mye bra informasjon på itslearning, så jeg kommer nok til å tråle gjennom de istedefor å lese boka så mange flere ganger.

 

Hører alle sier at jus-oppgavene kommer til å bli lette, så satser på det. Jeg har ikke fiksa meg lovsamlingene enda, men satser på at det blir bare å finne rette lover.

 

Hvordan tenker dere andre å jobbe fram mot eksamen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wikipedia!

 

Om man vil ha E isåfall.

 

Om man vil ha ~B da? Lese pensumbok, artikkelsamling? er det mer godsaker å hente?

Pugge.

 

Du skal skriven lang avhandling og det enkleste er da å pugge flere "knagger" innenfor flere emner for så å skrive rundt disse.

 

Fikk A i bedriften på første forsøk, og temaet var da "Ledelse gjennom historien". Pugget da forskjellige org modeller, og la på forhånd opp en puggeliste som jeg skrev "svada" rundt.

 

Forøvrig brukte jeg kun forelesningsfoiler, og den lille oppsumeringsblekka i Bedriften som nettstudiene bruker. Artikkelsamlingen er drepen...

 

----

 

Er det noen her som har eller har hatt Finans og Økonomistyring og hadde en foreleser som var god på Itslearning?

 

Skal ta opp faget siden jeg var syk ved forrige gjennomføring, men den foreleseren jeg hadde den gang var mer eller mindre fraværende på itslearning, så denne gang vil jeg gjerne søke tilgang til en bedre "section".

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Er det noen her som har eller har hatt Finans og Økonomistyring og hadde en foreleser som var god på Itslearning?

 

Skal ta opp faget siden jeg var syk ved forrige gjennomføring, men den foreleseren jeg hadde den gang var mer eller mindre fraværende på itslearning, så denne gang vil jeg gjerne søke tilgang til en bedre "section".

Lenke til kommentar

Særtrykk av lovsamlingene til eksamen på fredag er utsolgt over hele byen.. Er det noen som veit om det er mulig å printe de ut fra lovdata og ta med seg, eller MÅ vi bringe de stygge røde heftene?

Kun de rød som er tillatt.

 

Jeg skal ikke ta eksamen og har disse, men bor i Fredrikstad.

 

Men hvordan i huleste har du funnet ut av dette nå? :)

 

Sitat Itslearning:

 

Hei, jeg har mottatt en e-mail fra eksamenskontoret ved studieavdelingens leder Marianne Skei som innebærer endring av tidligere praksis fra i fjor. Se utsnitt av denne mailen nedenunder:

 

Utskrift fra lovdata.no er ikke tillatt som hjelpemidler, se for øvrig studiehåndboken for nærmere presisering

 

Det er lov å henvise i lovsamlingen i hht. de reglene som gjelder for henvisning i lovsamlinger og særtrykk, ref. informasjon i studiehåndboken

 

Henvisninger og notater (i alle typer hjelpemidler)"

 

Slik det fremstår er det fortsatt ikke tillatt å ha med lovsamling ei heller utskrifter fra Lovdata.

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Særtrykk av lovsamlingene til eksamen på fredag er utsolgt over hele byen.. Er det noen som veit om det er mulig å printe de ut fra lovdata og ta med seg, eller MÅ vi bringe de stygge røde heftene?

Kun de rød som er tillatt.

 

Jeg skal ikke ta eksamen og har disse, men bor i Fredrikstad.

 

Men hvordan i huleste har du funnet ut av dette nå? :)

 

Sitat Itslearning:

 

Hei, jeg har mottatt en e-mail fra eksamenskontoret ved studieavdelingens leder Marianne Skei som innebærer endring av tidligere praksis fra i fjor. Se utsnitt av denne mailen nedenunder:

 

Utskrift fra lovdata.no er ikke tillatt som hjelpemidler, se for øvrig studiehåndboken for nærmere presisering

 

Det er lov å henvise i lovsamlingen i hht. de reglene som gjelder for henvisning i lovsamlinger og særtrykk, ref. informasjon i studiehåndboken

 

Henvisninger og notater (i alle typer hjelpemidler)"

 

Slik det fremstår er det fortsatt ikke tillatt å ha med lovsamling ei heller utskrifter fra Lovdata.

 

Hehe, trodde faktisk ikke faget her kunne bli noe verre!

 

Tok det som en selvfølgelig at norli på skolen eller én av norli/ark/notabene-butikkene i byen hadde plenty.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...