Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden det er valgfag så er det ikke noe obligatoriske innleveringer. Jeg går markedsføring, ja. Jeg kommer mest sansynlig til å søke meg jobb innen det.

Det finnes da valgfag med obligatoriske innleveringer...

Jeg bare sa det jeg hørte fra foreleserne jeg har i valgfag. Så beklager om jeg bommet.

Hehe no sweat. Vet at blant annet massepåvirkning har arbeidskrav.
Lenke til kommentar

HAHA - snakk om å drite seg ut...

 

Var fast bestemt på at fristen på arbeidskravet i Mikroøkonomi var i morgen a 12.00, men da denne var nå på mandag tok jeg grundig feil - og "heldige" meg slapp en eksamen denne høsten!

 

:w00t:

 

 

Hei Hoaxed,

 

vet at det noen ganger er mulig å ta arbeidskrav på nytt igjen. I og med at du ikke har levert, vil du få F - på lik linje som de som stryker. Mener man har nesten ubegrenset med forsøk på et arbeidskrav for å stå. Jeg ville sjekket med den avdelingen du tilhører (f.eks [email protected]) og forhørt deg om du kan ta arbeidskravet på nytt. Eventuelt kan du også kontakte faglærer direkte. Lykke til!

 

M

Hei M,

 

Selv om jeg ikke alltid har full kål på frister til arbeidskrav - har jeg reglementet godt i minne. Jeg kan fint ta opp arbeidskravene igjen helt uten ekstra kostnader, dog ikke før neste avvikling av kurset. Vil forøvrig ikke få F siden jeg ikke har levert. (forøvrig også sjekket med [email protected], og studieveileder)

 

Lykke til trengs derimot til resten av eksamene. Hvis jeg fremdeles har A i snitt etter dette semesteret skal jeg gå på Glomma!

 

:)

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

 

Hei, kun spesifserte fag (som dette ene valgfaget) vil gå på engelsk når du tar en bachelor på BI. Med mindre du tar en fullstendig engelskspråklig bachelor (BBA eller Shipping) så vil alle forelesningene være på norsk, men pensumbøkene kan variere. Alle oppgaver leverer også på norsk (med unntak hvis faget går på engelsk - eks valgfaget). Her kan bacheloravdelingen på BI være behjelpelig hvis du har flere gode spm! Send en mail til [email protected] eller ring 46410006! Lykke til:)

 

M

 

Man kan ha engelskspråklige forelesninger selv utenfor språkfag og engelskspråklige bachelor, forelesningene i finans 2 (bøk1322) foregår f.eks på engelsk, og foreleser kan ikke norsk.

Lenke til kommentar

HAHA - snakk om å drite seg ut...

 

Var fast bestemt på at fristen på arbeidskravet i Mikroøkonomi var i morgen a 12.00, men da denne var nå på mandag tok jeg grundig feil - og "heldige" meg slapp en eksamen denne høsten!

 

:w00t:

 

 

Hei Hoaxed,

 

vet at det noen ganger er mulig å ta arbeidskrav på nytt igjen. I og med at du ikke har levert, vil du få F - på lik linje som de som stryker. Mener man har nesten ubegrenset med forsøk på et arbeidskrav for å stå. Jeg ville sjekket med den avdelingen du tilhører (f.eks [email protected]) og forhørt deg om du kan ta arbeidskravet på nytt. Eventuelt kan du også kontakte faglærer direkte. Lykke til!

 

M

Hei M,

 

Selv om jeg ikke alltid har full kål på frister til arbeidskrav - har jeg reglementet godt i minne. Jeg kan fint ta opp arbeidskravene igjen helt uten ekstra kostnader, dog ikke før neste avvikling av kurset. Vil forøvrig ikke få F siden jeg ikke har levert. (forøvrig også sjekket med [email protected], og studieveileder)

 

Lykke til trengs derimot til resten av eksamene. Hvis jeg fremdeles har A i snitt etter dette semesteret skal jeg gå på Glomma!

 

:)

 

 

Godt! Høres ut som du har satt deg mer inn i reglementet enn jeg har:) Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar

 

Hei, kun spesifserte fag (som dette ene valgfaget) vil gå på engelsk når du tar en bachelor på BI. Med mindre du tar en fullstendig engelskspråklig bachelor (BBA eller Shipping) så vil alle forelesningene være på norsk, men pensumbøkene kan variere. Alle oppgaver leverer også på norsk (med unntak hvis faget går på engelsk - eks valgfaget). Her kan bacheloravdelingen på BI være behjelpelig hvis du har flere gode spm! Send en mail til [email protected] eller ring 46410006! Lykke til:)

 

M

 

Man kan ha engelskspråklige forelesninger selv utenfor språkfag og engelskspråklige bachelor, forelesningene i finans 2 (bøk1322) foregår f.eks på engelsk, og foreleser kan ikke norsk.

 

Hmm, det visste jeg ikke, takk for oppdatering! Da omformulerer jeg til å si at det er meget få fag du må regne med at går fullstendig på engelsk!

 

M

Lenke til kommentar

Finnes det et sted vi kan finne ut når vårsemesteret starter til de forskjellige studiene?

 

Er du student hos BI i oslo? Da kan du gå til www.bi.no/aktivitetsplanoslo. Her kan søke med 2 ukers mellomrom når forelesninger vil starte. Kopier kurskoden til de ulikefagene du skal ha eller kursnavnet, og noter ned de forskjellige tidene. Eventuelt kan du ringe til Bacheloravdelingen på 46410006 og få hjelp hvis du ikke finner ut av dette noe kompliserte systemet:)

 

M

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det et sted vi kan finne ut når vårsemesteret starter til de forskjellige studiene?

 

Er du student hos BI i oslo? Da kan du gå til www.bi.no/aktivitetsplanoslo. Her kan søke med 2 ukers mellomrom når forelesninger vil starte. Kopier kurskoden til de ulikefagene du skal ha eller kursnavnet, og noter ned de forskjellige tidene. Eventuelt kan du ringe til Bacheloravdelingen på 46410006 og få hjelp hvis du ikke finner ut av dette noe kompliserte systemet:)

 

M

Ah, er dette den samme siden som står på tv-skjermene v/ resepsjonen? Har lurt på hvor man kan få se den planen! :)
Lenke til kommentar

Finnes det et sted vi kan finne ut når vårsemesteret starter til de forskjellige studiene?

 

Er du student hos BI i oslo? Da kan du gå til www.bi.no/aktivitetsplanoslo. Her kan søke med 2 ukers mellomrom når forelesninger vil starte. Kopier kurskoden til de ulikefagene du skal ha eller kursnavnet, og noter ned de forskjellige tidene. Eventuelt kan du ringe til Bacheloravdelingen på 46410006 og få hjelp hvis du ikke finner ut av dette noe kompliserte systemet:)

 

M

Ah, er dette den samme siden som står på tv-skjermene v/ resepsjonen? Har lurt på hvor man kan få se den planen! :)

Korrekt. Du kan også få denne på din mobil på en av følgende måter: http://www.bi.no/bimobile :)

Lenke til kommentar

Finnes det et sted vi kan finne ut når vårsemesteret starter til de forskjellige studiene?

 

Er du student hos BI i oslo? Da kan du gå til www.bi.no/aktivitetsplanoslo. Her kan søke med 2 ukers mellomrom når forelesninger vil starte. Kopier kurskoden til de ulikefagene du skal ha eller kursnavnet, og noter ned de forskjellige tidene. Eventuelt kan du ringe til Bacheloravdelingen på 46410006 og få hjelp hvis du ikke finner ut av dette noe kompliserte systemet:)

 

M

Det kan forøvrig nevnes at aktivitetsplanen for våren ikke er oppdatert enda. Noe som er passe kjipt da det hadde vært glimrende å vite hvor tidlig jeg må opp neste år...

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig gått gjennom alle bøkene i Personalledelse. I morra skal jeg kjøre gjennom diverse som er lagt ut på it's learning - men hvis jeg ikke lærer noe nevneverdig av de slides'a er jeg fucked.

 

Så gjennom fjorårets eksamen og håper at vi får noe av det samme i år. Har det seg slik at vi får heeelt andre oppgaver blir det bare bullshit fra min side (som det ble på org i fjor)..

 

Er det forøvrig noen som har noen gode notater i org? Hadde satt ekstremt pris på en PM i løpet av nærmeste framtid!

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig gått gjennom alle bøkene i Personalledelse. I morra skal jeg kjøre gjennom diverse som er lagt ut på it's learning - men hvis jeg ikke lærer noe nevneverdig av de slides'a er jeg fucked.

 

Så gjennom fjorårets eksamen og håper at vi får noe av det samme i år. Har det seg slik at vi får heeelt andre oppgaver blir det bare bullshit fra min side (som det ble på org i fjor)..

Da er vi to. Jeg la merke til at eksamen høst 2010 i kurskode ORG 2003 (Personalledelse) har identisk eksamen som Personalledelse ELE 3714. Noen som vet om det er identiske fag, eller om det er forskjeller i pensum?
Lenke til kommentar

Jeg ser "Se Grimsø kap.." blir nevnt i noen av fasitene, så det er mulig at Kuvaas har tatt over for Grimsø - eller har vi en bok fra Grimsø også? :p

 

Uansett, spørsmålene så relativt like ut over flere år, så det er genialt å ha de oppgavesettene óg. Greit å ha flere alternativer enn kun den i fjor. Thanks!

 

Ser forøvrig ut som at vi må pugge bøkene ganske greit, virker som vi kan få om alt. Fuck, trodde Personalledelse skulle bli litt chillere.

Lenke til kommentar

Under koden BIK2003 finnes de gamle personalledelse-oppg. De fleste er bygd opp slik:

 

1. oppgave: Noe med HR/HMS.

2. oppgave: hva som helst (etikk, mangfold, kjønn++)

3. oppgave: Arbeidsmiljøloven

 

Siden den første oppgaven og den siste oppgaven hhv har vært om HR og Arbeidsmiljøloven (eller ferieloven etc.) så tar jeg det for gitt at det blir slik i år også, så det gjelder å kunne mye om HR og om loven. Den andre oppgaven blir ren gambling, men jeg setter penga mine på at det blir noe om de nye artiklene i artikkelsamlingen. Enten om "jobb og familie - to forskjellige liv" eller noe om kjønnsfordelingen i arbeidslivet.

 

Har ikke sjangs å tilnærme meg hele pensum, så noen sjanser må man ta, men føler meg hvertfall trygg på at oppg. 1 blir om HR og oppg. 3 blir jus (AML).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...