Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Ut ifra kursbeskrivelsen kommer det ikke fram at det er noen eksakte ordbøker som blir brukt. Hvis det er Webster's eller Oxford o.l går det sikkert bra.

 

Jeg for min del nedprioriterer å ta med norsk-engelsk ordbok, kommer nok ikke til å bruke den så mye. En engelsk-engelsk ordbok er, hvertfall for min del, mye mer hendig.

 

Er det noen som har noen bra notater om de tre dilemmaene?

 

Jeg har grei kontroll på dimensjonene og de forskjellige kulturene; hvis noen vil ha diverse sammendrag og foiler er det bare å ta kontakt.

 

Gleder meg som en unge til vi er ferdige med morgendagens eksamen, er så lei av å lese - føler det er mye lettere å forberede seg til mikro og regnskapsanalyse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut ifra kursbeskrivelsen kommer det ikke fram at det er noen eksakte ordbøker som blir brukt. Hvis det er Webster's eller Oxford o.l går det sikkert bra.

 

Jeg for min del nedprioriterer å ta med norsk-engelsk ordbok, kommer nok ikke til å bruke den så mye. En engelsk-engelsk ordbok er, hvertfall for min del, mye mer hendig.

 

Er det noen som har noen bra notater om de tre dilemmaene?

 

Jeg har grei kontroll på dimensjonene og de forskjellige kulturene; hvis noen vil ha diverse sammendrag og foiler er det bare å ta kontakt.

 

Gleder meg som en unge til vi er ferdige med morgendagens eksamen, er så lei av å lese - føler det er mye lettere å forberede seg til mikro og regnskapsanalyse.

 

Jeg takker gjerne ja til sammendrag om dilemmaene :) eller det du måtte ha, send gjerne på min mail: [email protected]

Lenke til kommentar

Deontology = Det som er riktig å gjøre der og da. Plikt og moralt rett.

Consequentialist = Ligger egentlig i ordet. Samme som utilitarisme. Siden dette mest sannsynlig gjelder engelskeksamen som er andreåret regner jeg med at du har hatt faget Bedriften som hadde det samme.

 

jepp, takk!

Har du oversikt over dilemmaene?

Lenke til kommentar

Er litt sent å begynne med det nå. Men disse oppgavene har ingen fasit. Bare begrunn det du velger. Moralsk riktig å støtte CSR? Konsekvensen av å støtte CSR? Du kan gå i dybden i vært av alternativene og drøfte dem. Jeg har på ingen måter fasiten, men jeg ville angrepet oppgaven slik jeg har nevnt det, det er også helt avhengig av hva du får spørsmål om i morgen.

Lenke til kommentar

Hadde eksamen i går men jeg fikk en veldig usikker følelse i dag. Det første jeg gjorde var å fylle ut "headingen" på oppgaven med alt av informasjon, men manglet selve eksamenskoden. Jeg spurte vaktene med en gang om denne og fikk at de fikset det. Nå klarer jeg ikke huske om dette faktisk ble gjort! Kan det være at oppgaven min ikke sensureres pga dette?

 

Ufattelig kjipt...

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Forståelse er alfa omega i mikro. Du kan pugge tidligere eksamener, men får oppgaven en litt annen ordlyd sitter du sannsynligvis i saksa. Vil anbefale deg å gjennomgå notater og foiler fra timen, og jobbe for å fortstå hvordan systemene henger sammen. Så kan du teste det ut på oppgaver og tidligere eksamener.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da har "hardarbeidet" mot Finansregnskap og analyse begynt. Er det noen som har vært i forelesningene som kan svare på følgende:

 

Eksamensoppbyggingen forandret seg fra H10 til V11 (til det bedre), men ser at prøveeksamen som ble lagt ut var i den gamle oppbyggingen. Sett i etterkant er denne prøveeksamen fra H10 noe som kan begrunne dette.

 

Hvordan er årets eksamen bygget opp? Slik som i H10, eller som V11?

 

(Vil jo selvfølgelig anta V11, men etterson prøveeksamen hadde forrige oppbygging ble jeg noe usikker. Det kan jo forøvrig være derfor foreleser ikke ønsket å legge ut denne i førsteomgang)

 

Takk for eventuellt svar!

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...