Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Iiih, tusen takk for veldig gode råd Doffeo :) har enda 9 dager på meg, så skal klare det denne gangen!! :D skal stå opp 07:00 imorgen å begynne å pugge :D Men tidligere eksamen er vel også bra å øve på? Har gjort det tidligere også, men kanskje det er noe i det med at arbeidskravene går igjen på eksamen?

 

det er klart det er nyttig ;) løs alt du kan ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iiih, tusen takk for veldig gode råd Doffeo :) har enda 9 dager på meg, så skal klare det denne gangen!! :D skal stå opp 07:00 imorgen å begynne å pugge :D Men tidligere eksamen er vel også bra å øve på? Har gjort det tidligere også, men kanskje det er noe i det med at arbeidskravene går igjen på eksamen?

 

det er klart det er nyttig ;) løs alt du kan ;)

 

Taaaakkk! :D fikk faktisk litt mer motivasjon nå, for jeg har sittet og lest i læreboka, men det beste er jo såklart å regne oppgaver:)

Lenke til kommentar

supert, uuuutrolig snilt av deg :) har brukt hundrevis av timer med faget, men er likevel redd for å ikke bestå nå heller. Bare jeg får en E er jeg fornøyd :)

 

Ikke bruk for mye tid på å lese pensumboken. Spesielt nå som du har lite tid igjen må du bruke den mer som et oppslagsverk enn noe du leser gjennom fra A til Å.

 

Fokuset i et fag som dette bør være på å løse oppgaver, igjen og igjen, helt til det sitter. Jeg er helt enig i at arbeidskravene er den aller beste måte å øve på. Print ut fasitene som ligger på it's learning og gå gjennom dem i tur og orden.

 

takk for råd :) ja, veldig lurt, for man blir jo kjent med regnemåten når man gjennomgår oppgavene!? :)

 

 

Ja. Hadde jeg vært deg, hadde jeg sittet nonstop og regnet oppgaver til eksamen. Lag også et ark med alle formler du må kunne og les på det flere ganger hver dag til eksamensdagen. Når du går igjennom arbeidskravene og tidligere eksamensoppgaver, skriver du ned alle formler som blir brukt underveis på et eget ark.

 

 

 

 

Iiih, tusen takk for veldig gode råd Doffeo :) har enda 9 dager på meg, så skal klare det denne gangen!! :D skal stå opp 07:00 imorgen å begynne å pugge :D Men tidligere eksamen er vel også bra å øve på? Har gjort det tidligere også, men kanskje det er noe i det med at arbeidskravene går igjen på eksamen?

 

Å løse tidligere eksamner er kanskje det viktigste du kan gjøre, gjør du dem + arbeidskravene så mange ganger at de sitter vil du med stor sannsynlighet bestå. Det er så og si det eneste jeg gjør før økonomifagene, funker hver gang.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har Finans og Økonomistyring 1 som har vært på forelesninger og fått indikasjon på om eksamen blir anderledes enn tidligere eksamener?

 

De siste eksamene har vært mer eller mindre like, og en gjennomgang av de to siste (kun første del hitill) viser at 90 % er det samme - bare annen ordlyd.

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Er det noen her som har Finans og Økonomistyring 1 som har vært på forelesninger og fått indikasjon på om eksamen blir anderledes enn tidligere eksamener?

 

De siste eksamene har vært mer eller mindre like, og en gjennomgang av de to siste (kun første del hitill) viser at 90 % er det samme - bare annen ordlyd.

 

 

eneste endringen kan bli vektingen av spm. :) ellers ganske lik har jeg fått beskjed om av foreleser

 

Jeg selger forresten statistikk for økonomifag og organisasjonsboka for 1.klassinger, 2.semester billig hvis noen er interresert :)

Lenke til kommentar

Er det noen her som har Finans og Økonomistyring 1 som har vært på forelesninger og fått indikasjon på om eksamen blir anderledes enn tidligere eksamener?

 

De siste eksamene har vært mer eller mindre like, og en gjennomgang av de to siste (kun første del hitill) viser at 90 % er det samme - bare annen ordlyd.

 

 

eneste endringen kan bli vektingen av spm. :) ellers ganske lik har jeg fått beskjed om av foreleser

Takk! Noen med mer info rop ut (med tanke på at det er flere forskjellige forelsere i dette faget:))

 

Ser forøvrig at V10 skiller seg en god del ut fra H10 og V11 - og siden de siste er bedre/enklere håper jeg selvsagt på ingen store endringer :)

Lenke til kommentar

Hm.

 

Ser at ved repitisjonsoppgavene i siste forelesning i Finans Økonomistyring 1 har siste del byttet navn fra Regnskap og budsjettering til Årsregnskap og analyse.

 

Er dette kun i denne repitisjonen før eksamen, eller har siste del av eksamen byttet pensum? Ser at denne delen nå er mye nærmere Finansregnskap og analyse...

 

Passer isåfall ganske dårlig til de som tar denne som kontinuasjon...

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Hm.

 

Ser at ved repitisjonsoppgavene i siste forelesning i Finans Økonomistyring 1 har siste del byttet navn fra Regnskap og budsjettering til Årsregnskap og analyse.

 

Er dette kun i denne repitisjonen før eksamen, eller har siste del av eksamen byttet pensum? Ser at denne delen nå er mye nærmere Finansregnskap og analyse...

 

Passer isåfall ganske dårlig til de som tar denne som kontinuasjon...

 

hvilke repitisjonsoppgaver? :)

Lenke til kommentar

Hm.

 

Ser at ved repitisjonsoppgavene i siste forelesning i Finans Økonomistyring 1 har siste del byttet navn fra Regnskap og budsjettering til Årsregnskap og analyse.

 

Er dette kun i denne repitisjonen før eksamen, eller har siste del av eksamen byttet pensum? Ser at denne delen nå er mye nærmere Finansregnskap og analyse...

 

Passer isåfall ganske dårlig til de som tar denne som kontinuasjon...

 

hvilke repitisjonsoppgaver? :)

Disse som lå under Oppgaver - Repitisjonsoppgaver siste forelesninger:

 

Repetisjonsoppgaver H11.pdf

Løsning repetisjonsoppgaver H11.pdf

 

Hvis den stemmer har siste del forandret seg helt, noe som sagt tidligere er noe irriterende når man skal konte og har antatt at det er samme pensum som tidligere siden eksamenskoden er lik :new_woot:

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Hm.

 

Ser at ved repitisjonsoppgavene i siste forelesning i Finans Økonomistyring 1 har siste del byttet navn fra Regnskap og budsjettering til Årsregnskap og analyse.

 

Er dette kun i denne repitisjonen før eksamen, eller har siste del av eksamen byttet pensum? Ser at denne delen nå er mye nærmere Finansregnskap og analyse...

 

Passer isåfall ganske dårlig til de som tar denne som kontinuasjon...

 

hvilke repitisjonsoppgaver? :)

Disse som lå under Oppgaver - Repitisjonsoppgaver siste forelesninger:

 

Repetisjonsoppgaver H11.pdf

Løsning repetisjonsoppgaver H11.pdf

 

Hvis den stemmer har siste del forandret seg helt, noe som sagt tidligere er noe irriterende når man skal konte og har antatt at det er samme pensum som tidligere siden eksamenskoden er lik :new_woot:

 

hm, kanskje du kan sende mail til foreleser å høre? har det vært noen slike oppgaver på arbeidskravene? jeg skal også konte

Lenke til kommentar

Hm.

 

Ser at ved repitisjonsoppgavene i siste forelesning i Finans Økonomistyring 1 har siste del byttet navn fra Regnskap og budsjettering til Årsregnskap og analyse.

 

Er dette kun i denne repitisjonen før eksamen, eller har siste del av eksamen byttet pensum? Ser at denne delen nå er mye nærmere Finansregnskap og analyse...

 

Passer isåfall ganske dårlig til de som tar denne som kontinuasjon...

 

Siste del av eksamen har byttet pensum. Jeg har forhørt meg. Noen som kan finne ut eksakt hva/hvilke sider som er nytt pensum? Regner alikevel med at noe av det nye pensumet er i arbeidskravene?

Lenke til kommentar

Hm.

 

Ser at ved repitisjonsoppgavene i siste forelesning i Finans Økonomistyring 1 har siste del byttet navn fra Regnskap og budsjettering til Årsregnskap og analyse.

 

Er dette kun i denne repitisjonen før eksamen, eller har siste del av eksamen byttet pensum? Ser at denne delen nå er mye nærmere Finansregnskap og analyse...

 

Passer isåfall ganske dårlig til de som tar denne som kontinuasjon...

 

Siste del av eksamen har byttet pensum. Jeg har forhørt meg. Noen som kan finne ut eksakt hva/hvilke sider som er nytt pensum? Regner alikevel med at noe av det nye pensumet er i arbeidskravene?

På its står det følgende:

Hvis du skal ta faget omigjen, (konte), så kan du bruke bøkene fra ifjor. Pensum er noe redusert. I Sending sin bok er kap 17 og 18 om budsjettering ikke lenger pensum.

Altså er det ikke nytt pensum, det er bare avkortet - og dermed satt fokus et annet sted.

 

Min mening er derimot at når 30 % av eksamen endrer seg bør det kvalifisere til nye eksamenskode....

Lenke til kommentar

Hm.

 

Ser at ved repitisjonsoppgavene i siste forelesning i Finans Økonomistyring 1 har siste del byttet navn fra Regnskap og budsjettering til Årsregnskap og analyse.

 

Er dette kun i denne repitisjonen før eksamen, eller har siste del av eksamen byttet pensum? Ser at denne delen nå er mye nærmere Finansregnskap og analyse...

 

Passer isåfall ganske dårlig til de som tar denne som kontinuasjon...

 

Siste del av eksamen har byttet pensum. Jeg har forhørt meg. Noen som kan finne ut eksakt hva/hvilke sider som er nytt pensum? Regner alikevel med at noe av det nye pensumet er i arbeidskravene?

På its står det følgende:

Hvis du skal ta faget omigjen, (konte), så kan du bruke bøkene fra ifjor. Pensum er noe redusert. I Sending sin bok er kap 17 og 18 om budsjettering ikke lenger pensum.

Altså er det ikke nytt pensum, det er bare avkortet - og dermed satt fokus et annet sted.

 

Min mening er derimot at når 30 % av eksamen endrer seg bør det kvalifisere til nye eksamenskode....

 

 

Enig. Men er det ikke altså noe nytt pensum da siden kap. 17 og 18 har gått ut?

Lenke til kommentar

Jeg tror det er bedre å lese pensumbøkene enn å sitte på diskusjon.no, om en har dårlig tid.

:thumbup:

 

Men noe må man ha å gjøre mellom slagene...

 

 

er det da "vits" i å gjøre del 3 på tidligere eksamener? Hva blir det i stedenfor på del 3 iår? forstår ikke helt hvordan de kan redusere pensum, og ikke få inn noe nytt pensum

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...