Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører en liten server hjemme, og etter 1.8 patchen skulle vi utforske litt for å finne landsbyer og slikt. Men der ble det jo "uendelig" med hav (se bilde)

Dette har selvfølgelig resultert til at mappet har blitt litt stort i forhold til hva som er nødvendig.

 

Bilde av map: http://www.ebastoe.com/minecraft/world.png OBS: Stort

 

Er det noen måte jeg kan fjerne den lange delen som går ut på høyre side som dere ser?

Det gjør jo at mappet har økt med 20MB og det gir økt trafikk på webserveren.

 

Mcedit kan du slette chunks. Det er enkelt å bruke!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

HAHA brukte McGyver som world seed og den mest sinnsyke verdenen oppsto. (Case sensitive)

 

Proof : 4zwy0p.jpg

En naturlig hule. Sinnsyke fjell og svevende fjell. Sinnsykt mye huler.

 

Bruker du Norge som seed får du veldig mye vann og lave områder og øyer.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Huleprosjektet mitt får stadig ny dimensjoner :D Nå har jeg en 17x17-sjakt fra bakken og helt ned til bedrock, og fra ca layer 35 så er den 45x45. Har en lavasøyle i midten som skal lyse opp selve sjakten, og driver med trappebygging/tilrettelegging for minecart tracks. Problemet er at 45x45-sjakten er allerede gravd, og jeg har tenkt å benytte en spiral for trappen som skal følge den 17x17-sjakten, og de siste nivåene ned blir det litt vrient å få det som jeg vil :p

Lenke til kommentar

Faen så vanskelig det skulle være å få BuildCraft til å funke... Nå starter ikke Minecraften min i det hele tatt! :hrm:

 

EDIT: Ikke funket det å føre tilbake backupen heller. Hva faen?!

 

EDIT 2: Vi prøver igjen. Helt clean install, en mod om gangen. Wish me luck!

 

EDIT 3: Flott, den kræsjer allerede på første mod, altså ModLoader. Gjør akkurat som beskrevet i tråden til modden (http://www.minecraftforum.net/topic/75440-v181-risugamis-mods-everything-updated/) for Mac, men da lukker bare spillet seg når jeg prøver å logge inn.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Faen så vanskelig det skulle være å få BuildCraft til å funke... Nå starter ikke Minecraften min i det hele tatt! :hrm:

 

EDIT: Ikke funket det å føre tilbake backupen heller. Hva faen?!

 

EDIT 2: Vi prøver igjen. Helt clean install, en mod om gangen. Wish me luck!

 

EDIT 3: Flott, den kræsjer allerede på første mod, altså ModLoader. Gjør akkurat som beskrevet i tråden til modden (http://www.minecraftforum.net/topic/75440-v181-risugamis-mods-everything-updated/) for Mac, men da lukker bare spillet seg når jeg prøver å logge inn.

 

Nedgrader til 1.7 hvis du kan.

 

Liker ikke buildcraft til 1.8 da jeg bare får noen av tingene og ikke alt, som pumper, motorer oljefelter etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...