Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Grunnen til at problemet oppstår er rett og slett fordi at med en bevegelig lyskilde som spilleren beveger seg rundt med fører til at serveren (lys kalkulasjoner er på server siden for SMP i alle fall, uavhengig av om de også er på klient siden.) må kalkulere lyset for en god del blokker i din omkrets hver gang du beveger deg.

 

Om du har bukkit, så kan du lett teste ut hvor ille dette kan være ved å installere MagickCarpet og slå på lys funksjonaliteten der. Riktignok mer en 1 lyskilde, men vil gi deg en anelse om hvor mye som kreves om du har en gjeng med bevegelige lys springende rundt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gjør dessverre det, og derfor vil man nok måtte benytte seg av mods. Med mindre Notch klarer å sette inn en funksjon lik med smooth light at man kan skru den av så tviler jeg på at det kommer originalt. Det er fult mulig da man med en modloader kan legge til en hurtigtast for å skru av og på lyset.

Lenke til kommentar

Sola gir global light level på alt over bakken. En håndholdt torch skal lyse opp i en diameter på 10-15 blocks, og i tillegg skal den følge spillerens bevegelser. Derfor tar det mye mer tid.

 

In other news:

 

I dagbruddet mitt på 18x21 blokker i grunnflate og helt ned til bedrock fra sealevel, skal jeg nå utvide med ganger innover, etasjevis. Spent på hva som skjer når jeg kommer til toppen, siden det er vann på 3 sider av dagbruddet :D

 

Må fort plassere alle faklene på nytt...

Lenke til kommentar

Har nå begynt byggingen av Skrues binge, denne gangen bruker jeg litt WE for å fikse de store veggene. Har ikke så mange som bygger nå, så bare veggene ville nok ha tatt alt for lang tid uten. Detter er da et så nøyaktig kopi som vi får til, og vi følger tilogmed tegningene laget av K.D. ROSA til punkt å prikke. Så langt er vi ferdig med hele utsiden samt plasseringen av etasjene. Innsiden kommer til å måle 70x70x70 uten bedregnet den forhøyede delen på taket. Bilder kommer senere når jeg får flytte bingen litt unna portal companioncuben.

 

Edit: Legger ved en sneak peak

 

 

Har så langt bare bygget etasjene i glass, dette for å få et overblikk slik at alt blir rett samt å få lys inn.

 

post-187645-0-64168700-1304236612_thumb.png

 

Størrelsesforskjellen mellom Companioncube og Skrues binge. Den hvite skriften på bingen skal bort når dollartegner/R'en settes opp

 

post-187645-0-61183600-1304240700_thumb.png

 

Her ser dere bedre forskjellen i størrelsen. Bingen er nesten 3 ganger så stor som Companioncuben

 

post-187645-0-41656700-1304240996_thumb.png

 

 

 

 

Når vi er ferdige å bygge kommer vi mest sannsynelig til å legge ut world filen en eller annen plass om det er noen som har lyst til å ta en dypere titt.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...