Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

 

Dette er vel ditt design, så vidt jeg har forstått? Går det an å konvertere det til å gjelde to stk pistons på hver side uten at det tar vesentlig mye mer plass?

 

Sideways view av hvordan det vil være:

C C C C C C C C

C P P W W P P C

C P P W W P P C

C C C C C C C C

 

Der P er piston (extended siden den dekker to tiles da), W er dørblokkene, og C'ene er cobble (nederste linje er bakkenivå).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ønsker å kunne åpne en dør fra to sider. Med spaker til en OR-port må begge spakene stå i samme posisjon for at døren skal åpne. Dvs. at dersom jeg stenger døren fra innsiden kan jeg ikke åpne fra utsiden.

 

Forslag til løsning?

Du kan bruke en XOR. Da er døra åpen når de to spakene er i forskjellig posisjon og lukket når de står likt.

Lenke til kommentar

Låsing kommer i andre rekke, så hvis jeg kan forenkle hele greia med en XOR er jo det gull.

 

Neb: Det er rett og slett snakk om en blokk som utvider seg til to blokker når den får signal via redstone, og trekker seg sammen igjen når signalet forsvinner. Lages den av gull kan den også trekke tilbake blokken som er på siden den utvider seg mot (hvis du forstår).

 

(Dessuten er det en mod)

Lenke til kommentar

Fredes som betyr at du ikke kan låse døren fra innsiden.

Ikke uten videre, men alt som skal til er en AND-port mellom XOR og døra.

 

 

Dvs. at dersom jeg stenger døren fra innsiden kan jeg ikke åpne fra utsiden.

Jeg leste dette som et problem som oppstår ved bruk av vanlig OR-port, ikke som et krav til mekanismen ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser bare flere og flere muligheter for pistons.

 

Nedfelte "autoturrets", anyone? Dispenserblokk oppå en piston, ligger da i flukt med gulvet, men tråkker du på en pressureplate kommer dispenseren opp og POW POW POW fyller deg med piler. Ulempen er at minimum en redstone wire må ligge på gulvet :/

Lenke til kommentar

Jeg ser bare flere og flere muligheter for pistons.

 

Nedfelte "autoturrets", anyone? Dispenserblokk oppå en piston, ligger da i flukt med gulvet, men tråkker du på en pressureplate kommer dispenseren opp og POW POW POW fyller deg med piler. Ulempen er at minimum en redstone wire må ligge på gulvet :/

 

Dispenseren går heller ikke ned igjen.

 

Med mindre de lager en "gold piston" eller noe som gjør at blocken fester seg til pistonen.

 

Ellers, syk ide :p

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

Leo_Khenir, du kan også bruke en latch, sammen med buttons, for å få noe funksjonalitet liknende det du beskriver. Er ikke helt sikker på om jeg forsto akkurat hva du ville, men jeg bruker følgende system på noen av mine dører, og er veldig fornøyd med det.

 

http://www.youtube.com/watch?v=YmxvW7-dVV4

 

Trykker man på knappen på utsiden, holder dørene seg åpnet til du trykker på trykkplatene på innsiden, og går du fra innsiden og ut er det nok tid til å komme seg gjennom døren. Den kan lett endres til å ha knapper på begge sider, som åpner dørene, og knapper som lukker. Alt ettersom hva du finner lettest.

Lenke til kommentar

Jeg ser bare flere og flere muligheter for pistons.

 

Nedfelte "autoturrets", anyone? Dispenserblokk oppå en piston, ligger da i flukt med gulvet, men tråkker du på en pressureplate kommer dispenseren opp og POW POW POW fyller deg med piler. Ulempen er at minimum en redstone wire må ligge på gulvet :/

Done:

Lenke til kommentar

Jeg bruker Fraps, funker fint for meg i alle fall.

 

BetterBlocks er en mod som har luker, men jeg vet ikke om de reagerer på redstone. BetterBlocks har også veldig mye annet man kanskje ikke er interessert i. Jeg tror man har flere muligheter med pistons, jeg ville brukt det. Du ser en luke fra BetterBlocks 10 sek ut i videoen under.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ma73f8HB1i0

Endret av Blodappelsin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...