Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Jeg og Zaitzev har de siste dagene lagd denne på Hardwork.no :D

post-125391-0-61558400-1305243183_thumb.png

post-125391-0-63096400-1305243348_thumb.png

 

Og ja neste blir en luigi i samme størrelsen, men da skal vi ha al ullen på plass før vi begynner å bygge. Har ikke anntal på hvor mange ganger jeg var rundtforbi for å skammeklippe sauer, og ikke minst hvor mange ganger jeg datt ned under bygginga :p

Endret av Borbra
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg vil at en puls skal vare en liten stund etter at knapp eller plate ikke er aktiv lenger, hva må jeg gjøre da?

Det første som slår meg er en vippe + en loop med repeatere (med delay).

 

 

I ------- V - O

..|......|

..-DDD-

 

I = inngang

O = utgang

V = vippe

D = repeater med delay

- & | = redstone wire

(.. = tomrom)

 

Vippa aktiveres først av en puls, samtidig forplantes pulsen i en repeaterkrets og kommer en tid senere tilbake til vippas inngang, sånn at den deaktiveres igjen. Bruk evt en repeater som diode for å hindre at repeaterkretsen starter på nytt.

 

Kan hende jeg tenker litt for komplisert ,men jeg tror ikke repeatere alene klarer å forlenge en puls.

Endret av fredes
Lenke til kommentar

Repeateren forsinker ankomsten av pulsen dit den skal, men kan ikke holde pulsen lenger enn så lenge den varer fra input. Så vidt jeg forstår deg, fredes, så mener du at dersom man har to utganger på vippa (RS, helst?) og en 3-4 repeatere skrudd til maks delay, så skal det funke sånn tålig? Får grave litt plass, da.

 

(Dette er en mob-trap med pistons: Lang smal gang, to stk pressure plates sender puls til pistons, som åpner seg ned til et lukket rom. Det jeg ønsker er naturligvis at fallemmen er åpen lenge nok til at mobs faller ned før den lukker seg igjen...)

Lenke til kommentar

Repeateren forsinker ankomsten av pulsen dit den skal, men kan ikke holde pulsen lenger enn så lenge den varer fra input. Så vidt jeg forstår deg, fredes, så mener du at dersom man har to utganger på vippa (RS, helst?) og en 3-4 repeatere skrudd til maks delay, så skal det funke sånn tålig? Får grave litt plass, da.

Det enkleste vil være å bruke en T-vippe. Da vil hver puls på inngangen endre Q til Q', altså 1 blir til 0, og 0 blir til 1.

 

Tegnet en litt(!!!) bedre figur.

 

Mengden delay må du bare prøve deg frem med.

Dioden er der for at det skal være brudd mellom utgangen på repeaterdelayet og inngangen på repeaterdelayet. Det er altså en repeater uten delay (eller med om du skulle ønske det).

post-87551-0-07776800-1305327263_thumb.png

Endret av fredes
Lenke til kommentar

Noen som pleier å bruke original lighting? Altså ikke smooth. Synes den originale fungerer mye bedre når man skal lyse opp ting.

 

Og tips til noen texture-packer? Helst 32 eller 64x. Har prøvd Doku, Photo Realism osv., men synes ingen gjør seg særlig godt i MC. Ikke storfornøyd med Faithful heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som pleier å bruke original lighting? Altså ikke smooth. Synes den originale fungerer mye bedre når man skal lyse opp ting.

 

Og tips til noen texture-packer? Helst 32 eller 64x. Har prøvd Doku, Photo Realism osv., men synes ingen gjør seg særlig godt i MC. Ikke storfornøyd med Faithful heller.

Eg er storfornøgd med min painterly :D

http://www.mediafire.com/?2l9flspate2g7ka

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

vaktene på hardwork svarer sent på bygetilatelsen min. eg ser dem andre som tokk ut bygetilatlsen senere en meg dem for svar

 

Da er det bare å purre på oss, ingen hindrer deg i å gå inn på serveren og spørre: "kan noen se på min søknad om byggetillatelse, jeg har ventet siden...., og er veldig lysten på å spille"

 

Her er ihvertfall vår tråd på forumet også, om du har noen spørsmål :)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1256916&st=0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...