Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

UVLmK.png

 

No damage

No working carts

Lanterns: Not yet

 

Det var ein månad med forventing rett i vasken... Flott med alt det nye, men litt surt når han ikkje kan holde halvparten av det han lovar/hintar om.

Typsik notch å aldri vere konkret, i frykt for å ikkje klare deadlinen slik at folk blir sure.

 

Ikkje misforstå, eg er kjempeglad for portalane, fiskinga, biomes, osv. Men litt skuffa når ting ikkje blir med i updaten.

Endret av svelemoe
Lenke til kommentar
har til og med handla inn litt forfriskingar.

 

Haha, jeg og :D

 

Tenkte jeg kunne ta en tur innom hovedverdenen min og screenshotte litt mens vi venter. Viste seg at jeg ragequittet så fort da jeg falt i lavaen og mistet alt at spillet ikke lagret det! Starter på ny uansett, vil ha biomes :)

 

Her er bilder av det meste jeg har drevet med all tiden jeg har spilt singleplayer. Det er ikke noe fantastisk, men nok til å se at jeg har ofret en god del av fritiden min til det :p

 

 

utendors.png

Inngangen til slottet mitt, selvfølgelig med mossy cobblestone. Viste seg at jeg hadde bygd hele greia en dungeon. Til venstre er det litt jord uten gress etter en liten episode med en creeper.

 

fortress.png

Inne i festningen etter luftlommen (som jeg ikke gadd å screenshotte). Det er en trapp opp til døren til høyre som ikke vises så godt på grunn av workbenchen. Aner ikke hvorfor jeg sprang rundt med den egentlig.

 

overview.png

En liten oversikt over festningen.

 

top.png

Utsikt fra det høyeste tårnet (det man ser helt til høyre i det forrige bildet).

 

view.png

Utsikt til muren og min borg nummer to som jeg aldri ble ferdig med. Bak den åpne firkanten og det lille tårnet (som skal se ut som en heisekran, fail :p) kan man se et tappert forsøk på en mobtrap. Til mitt forsvar hadde jeg ikke sett noen videoer av en mobtrap før.

 

transition.png

Rommet jeg grunnla festningen på. Til venstre er et 2x1 hull ned til 10ish blokker over bedrock. Døren til høyre går ut på andre siden, kom aldri så langt at jeg bygde noe der.

 

bottom.png

Fritt fall ned til vann :) Dette er hullet jeg nevnte over.

 

underground.png

Mitt underjordiske paradis. Det er ganske mange huler i alle retninger, og tunellen rett fram leder til stedet jeg fant en dungeon. Bak er det et utrolig svært hulesystem jeg ikke lenger tør å gå til fordi jeg forrige gang ble sittende fast i en og en halv time. Til høyre er en relativt liten trefarm som jeg lagde i tilfelle jeg hadde veldig lite lyst til å gå opp til overflaten.

 

slimes.png

Selv på peaceful hater spillet meg.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Litt mer forventninger som ikke blir holdt

 

"Oh nuts, I can't get the portal to work in SMP in time. I'll add a flag to start in either normal or Nether mode so you can try it in smp"

 

Er egentlig ikke så mye jeg trenger i minecraft...

 

Mye høyere brett, redstone craftingtable, trapdoors, floodgates, traps.

 

Problemet når er jo at folk som virkelig vil bygge stor ting blir holdt tilbake av disse tingene. Spesielt høyden.

 

Er ikke så veldig tøft å bygge et slott som er 5000*5000*60...

 

Er ikke så glad I biomes heller, vær hadde vært greit nok. Uansett ikke noe jeg hopper i taket for.

Lenke til kommentar

synes han skulle bruke tid på kjente bugs i stede for å legge til masse nye ting med sikkert enda flere bugs.

 

Men det er akkurat det alpha er. I betafasen skal alle bugs pirkast vekk. I alpha skal ein forme spelet og legge til alt ein vil.

 

Fleire av dagens utviklarar har misforstått dette konseptet, og tar mesteparten av alpha etter release, og kallar det "DLC" ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...