Gå til innhold

Noen som vil dele informasjon rundt flygelederutdanning?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjedelig jdmik! Du får satse neste år å få tatt det du mangler.

 

Får håpe du får innkalling thrace da, så det begynte å bli fullt på opptaksdagene.

 

Antall søkere pr. 4. april er 320.

Av disse er 177 kvalifisert til opptaksprøve fase 1. Se datoer for de ulike fasene under Opptaksprøver 2012.

Flere av datoene er nå fullbooket, slik at valgmulighetene for de som har spesielle ønsker, begynner å snevres inn. Torsdag 26. og fredag 27. april er det fortsatt ledige plasser.

 

177 av 320, det vil jeg si er relativt få, er muligens mange i jdmik sin situasjon som bare prøvde selv om de ikke er sikker på om de har det som skal til for å få innkalling.

 

Regner med det blir under 250 som blir innkalt i år, som det ser ut nå.

Var det noen tall på hvor mange de ville ta inn i år?

 

Hvor mange var de i fjord og årene før?

Prøvde å google litt, men fant ingen tall.

Lenke til kommentar

Får håpe du får innkalling thrace da, så det begynte å bli fullt på opptaksdagene.

 

Antall søkere pr. 4. april er 320.

Av disse er 177 kvalifisert til opptaksprøve fase 1. Se datoer for de ulike fasene under Opptaksprøver 2012.

Flere av datoene er nå fullbooket, slik at valgmulighetene for de som har spesielle ønsker, begynner å snevres inn. Torsdag 26. og fredag 27. april er det fortsatt ledige plasser.

 

177 av 320, det vil jeg si er relativt få, er muligens mange i jdmik sin situasjon som bare prøvde selv om de ikke er sikker på om de har det som skal til for å få innkalling.

 

Regner med det blir under 250 som blir innkalt i år, som det ser ut nå.

Var det noen tall på hvor mange de ville ta inn i år?

 

Hvor mange var de i fjord og årene før?

Prøvde å google litt, men fant ingen tall.

Har sett at det begynte å bli fullt enkelte dager ja, men jeg har ikke spesielle ønsker for dato, så da satser jeg på at det skal gå. 26 eller 27 hadde egentlig passet veldig bra, da jeg sannsynligvis innen den tid har kommet over jetlag og ikke enda trengs på jobben.

 

Tallene fra i fjor er postet et eller annet sted i denne tråden (har sniklest bittelitt her over tid ), her er de jeg fant:

Fase 1 - Datatest - 273 var kvalifisert og innkalt til opptaksprøvens Fase 1. Det er 53 % av søkerne og 4 % flere enn i fjor. Av de kvalifiserte har 232 deltatt på Fase 1.

Fase 2 - Datatest og papirbasert test: Av de 232 som deltok på Fase 1 har 129 gått videre til Fase 2.

Fase 3 - Intervju: 52 kandidater gikk videre til fase 3, 41 menn og 11 kvinner.

Fase 4 - Helsesjekk og sikkerhetsklarering. Helseundresøkelsen vil foregå 4., 5. eller 6. juli. Informasjonsmøte og TOEFL-test i forbindelse med dette. Foregår i Oslo.

Ser ut som om de var 36 stykk som dro bort i fjor høst.

Lenke til kommentar

Der har vi tallene ja, tusen takk :w00t:

Har fravær på VGS mye å si?

 

Mitt vitnemål er veldig feil når det kommer til fravær.

Første året står jeg med 21 dager 40 timer.

Andre året står det ingen ting.

Tredje året har jeg 4 dager og 12 timer.

 

Dette er riv ruskende galt, jeg tok det opp med kontaktlæreren min etter andre året på vgs, men det ble tydeligvis ikke gjort noe med det ser jeg etter jeg fikk vitnemålet etter at jeg fullførte påbygg året.

 

Det som hadde skjedd sa han var at hvis jeg hadde vært syk en dag hadde det blitt dobbelt opp med fravær, kontaktlæreren hadde skrevet at jeg var borte en dag og de andre faglærerne mine hadde også ført opp fravær i deres timer, dermed dobbelt opp med fravær.

 

Det ser også ut som om 1 og andre året står ilag :hmm:

 

Dette irriterer meg veldig da jeg alltid har vært en veldig pliktoppfyllende kar, som ikke skulker, og det å gå fra skolen midt i dagen eller midt i en time har jeg aldri gjort.

 

Vil de se veldig mye på dette og er dette noe jeg bør påpeke på et eventuelt intervju?

 

Har dog meget gode arbeidspapirer fra plasser jeg har jobbet, men disse får de jo ikke se, annet enn at jeg har skrevet at jeg har jobbet ulike plasser :hm:

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Ja, jeg var jo klar over at opptakskravene var generell studiekompetanse og over 4,0 i snitt, men siden jeg hørte hos en kjenning at han kom inn med bare forkurs så søkte jeg nå bare. Regner med han kom inn siden han hadde en del kontakter (han var pilot).

 

Men skal ta opp fagene jeg mangler som privatist, så skal jeg søke til neste år! :)

Lenke til kommentar

Vil de se veldig mye på dette og er dette noe jeg bør påpeke på et eventuelt intervju?

:hm:

 

Jeg kan nesten garantere at de vil påpeke fraværet ditt under intervjuet.

Men så lenge du kan redegjøre for deg på en troverdig måte, tror jeg ikke de vil la det slå ut på noen måte.

 

Eventuelt kan du jo prøve å kontakte VGS, se om de kan rette opp i feilen og gi deg et "oppdatert" vitnemål før intervjuet.

Endret av runaway
Lenke til kommentar

Grugleder meg nå!

Er så uvanelig å ikke kunne forberede seg noe til en så stor og viktig prøve, ellers i hverdagen er ting helt anderledes og man må jobbe hardt for ting :huh:

 

Hva tror dere er grunnen til at damene gjør det så dårlig?

http://www.natca.no/...l_nett_2_10.pdf

Nå vet jeg ikke hvilke tester dere går gjennom, men er det for eks slik at mange tester krever veldig god øye-hånd koordinasjon, kan det være en forklaring til hvorfor jenter gjør det dårlig.

For å trekke inn et litt annet eksempel som ikke har noe med dette å gjøre. For eks i sporten curling er det sagt at jenter ville vært sjanseløse mot menn, nettopp pga øye-hånd koordinasjonen er mye sterkere hos menn enn kvinner ut fra hva jeg har lest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...