Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Der har du mitt siste 3/4 år i et nøtteskall! Jeg + sambo lever på hennes studielån mens jeg egentlig skulle jobbet så hun kunne satt hele lånet sitt på sparekonto og tjent litt på renta. Men slik skulle det visst ikke gå... Dvs: slik har det ikke gått ENNÅ!

 

Går du skole? Hvis ikke: fortsett å søke jobber og ikke gi deg før du er i mål! :new_woot:

Går på skule og får ikkje søkt på nokon jobber for at posten er så treig (venter på fagbrev og slikt) og eg tviler på at eg kommer til å få meg jobb til eg er ferdig på skulen. Men det er bare så slitende å sitte og regne og fundere om korleis me skal klare oss. Med jobb og uten jobb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lykke til, *sukke*.

 

 

 

--------------

 

 

 

Phew. Ferdig i retten. Litt merkelig. Alle tre partene i rettsaken henviste til samme to høyesterettsdommene for å vise til rettspraksis, men forskjellige deler av dommene i prosedyren.

Lurer litt på hvilken tolkning retten kommer til å vektlegge.

Nå er det bare å vente. De mente de nok ville ha klar en slutning innen slutten av neste uke.

Advokaten min mente det var helt umulig å gjette hvilken vei det gikk. Null ide. Så da er det bare å håpe på det beste og forberede seg på det verste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kondolerer, kanin33. Man mister en god venn når man mister ett dyr som man har hatt så lenge. Har mistet mange dyr oppgjennom årene, men tok det tyngst når vi måtte gi bort hundene våre av div. grunner for et par år siden, etter å ha hatt de i 9-10 år. :( Fikk vite for ikke så lenge siden at en av de hadde dødd litt før jul, den andre vet jeg ikke om er i live en gang. Høres nok litt sprøtt ut men hadde et lite håp om å se dem igjen en gang. Det eneste vi kan gjøre er vel å tenke på de fine stundene man hadde sammen.

Lenke til kommentar

Går på skule og får ikkje søkt på nokon jobber for at posten er så treig (venter på fagbrev og slikt) og eg tviler på at eg kommer til å få meg jobb til eg er ferdig på skulen. Men det er bare så slitende å sitte og regne og fundere om korleis me skal klare oss. Med jobb og uten jobb.

Hvorfor det? Når jeg, med mitt fravær og mine avgangsresultater, bare får skryt for CV og søknader, samt etter intervjuer og samtaler, da skulle det gå an å få jobb for de aller, aller fleste.

 

Dersom en arbeidsgiver ikke ansetter deg på grunnlag av dårlige resultater på skole får du garantert høre det, og det har ikke jeg fått til nå.

 

Jeg veit så alt for godt hvor slitsomt det er å gå hjemme og sture uten jobb og leve på sin samboers allerede relativt dårlige råd. Nettopp derfor veit jeg også hvor viktig det er å ikke gi opp! Jeg har bikka 20 avslag på jobbsøknader, men det er bare å fortsette å sende! Det går til slutt!

 

For min del har jeg nå slutta å kun søke hos bedrifter innen mitt fagfelt, og sender nå til alt mulig. Vil prøve å unngå matbutikker lengst mulig, men må jeg så må jeg, og da må det kanskje sendes dit også etterhvert.

 

Lykke til! Aldri gi opp å prøve, aldri gi opp å kjempe! Lett å si, men ikke alltid så lett å følge, det veit jeg selv så alt for godt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

På bånn igjen, enda en gang.. Alt for mange tanker på en gang, alt for, aaaalt for mange tanker på en gang.. Ser igjen ingen vits med noe som helst, og skifter fra å være sur på meg selv til å bli deppresiv og så være sur igjen.. Tenker litt for mye på, hva om, hvis atte, o.s.v. men slike ting fører ingen steder, det får ikke kjæresten min tilbake, det vil ikke forandre noe som helst. Frister stort å bare bli ferdig, men urettferdig mot andre det også...

 

Også har jeg grusomt vondt i siden, veeeeldig vondt, men legen min er teit så er det slik i morra og venter jeg på til kvelden og drar på legevakta..

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det for meg nå så hadde du trengt noe bersoligende akkurat i denne versteperioden- Ikke på fast basis men for å fungere akkurat nå. Desverre er det vanskelig å få det av enkelte leger. MEn du jar to bytter per kalenderår da så du kan jo prøve andre steder. Det skal SÆRDELES STERKE gruner til om du skulle fått slikt av legevakt.

Lenke til kommentar

På bånn igjen, enda en gang.. Alt for mange tanker på en gang, alt for, aaaalt for mange tanker på en gang.. Ser igjen ingen vits med noe som helst, og skifter fra å være sur på meg selv til å bli deppresiv og så være sur igjen.. Tenker litt for mye på, hva om, hvis atte, o.s.v. men slike ting fører ingen steder, det får ikke kjæresten min tilbake, det vil ikke forandre noe som helst. Frister stort å bare bli ferdig, men urettferdig mot andre det også...

 

Også har jeg grusomt vondt i siden, veeeeldig vondt, men legen min er teit så er det slik i morra og venter jeg på til kvelden og drar på legevakta..

 

Etter hva du har opplevd så er alle følelser i boken lov, på ubestemt tidspunkt. Ta den tiden du trenger. Nå har jeg aldri opplevd det samme. Men noen ganger er folk for fokusert på å muntre deg opp. Når man egentlig bare vil ha det kjipt en stund, å få lov til nettopp det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Har ikke flere bytter på leger igjen, for byttet lege pga jeg skulle flytte nordover, og måtte da bytte tilbake når jeg ble her nede, og hun nye liker jeg ikke.. Skal vente og se hva som skjer for noe. DPS time innen 1 mai, så ikke lange stunden igjen der, kanskje de kan hjelpe..

 

Har vært litt sløv med anti depp i det siste fordi jeg har glemt de, men skal passe på nå og håper nesten jeg blir mitt vanelige passive meg som jeg blir av de....

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Hva gjør man når man ikke har noe igjen å miste bortsett fra sin sunne fornuft? Jeg er i ferd med å gjøre noe dumt, hva kan jeg gjøre for å stoppe det?

 

Jeg dro på legevakta når jeg var redd for at min sunne fornuft skulle forsvinne.. Evt sjekke ut om DPS har et ambulant team e.l. man kan prate med..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg hadde mer krefter, og at kroppen min ikke jobbet imot meg.

Overtenker, analyserer og ødelegger, hjernen er et mektig våpen for selvdestruksjon.

 

Så mye har løst seg, så mye har kommet i orden. Jeg burde være glad, jeg burde være fornøyd.

Men fremtiden skremmer meg, smerten knekker meg og hjernen bedrar meg.

 

Tårene renner og jeg må opp til jobb klokken 7 i morgen, redd dette blir en lang natt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...