Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Selvmord, en handling som ingen andre dyr vurderer - en "sykdom" som kun rammer mennesker. Jeg vil dø, det finnes ingen grunn til det.. Jeg trenger ikke og beskytte mine barn, dronningen min er ikke i fare og flokken min lever i beste velgående.

Hva med å få barn(føre genene videre), og oppdra de til å klare seg i verden?

Man kan jo ikke gi opp, må bare sloss videre for din egen overlevelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Harley Quinn

Hmph, typisk Ann Christin, sitte sent opp en torsdagskveld. Stor bukse, stor genser, med toppet skål av is og sjokoladesaus og er sur på meg selv fordi jeg er lat/tiltaksløs/treig/generelt dust... Jeg skulle liksom prøve å være sunn, gå ned i vekt, trene, men jeg har faen meg ikke råd til å trene.. trening burde være på blå resept..

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

L4tr og AC, kutt ut godte spisingen, så har dere råd til å trene!

 

Jeg er hos mamma og pappa :tease: Og nei, jeg bruker ikke 500 kr i mnd på godteri og brus...

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Tror jeg ihvertfall bruker 3-400kr på brus+potetgull+godteri i måneden :p

 

Anyways, det blir for slapt å si at dere ikke har 500kr å avse for deres egen helse.

 

Etter regninger, husleie og mat kjøpt inn har jeg ca 1000 kr igjen, må fram og tilbake til psykolog og bensin/togbilett koster penger (ca 200 kr uka)... For ikke å glemme at psykologen min sa som også eplefe nevner, at jeg burde gjøre ting jeg koser meg med. Kino, en god bok e.l.

Endret av AnnChristin
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Vi liker alle å gjøre ting vi kan kose oss med, men nå faller vi over på noe helt annet.

Det er nok av natur utenfor døren deres, ut og jogg, gå i skogen, ta en svømmetur. Gjør det til en vane så fort som mulig.

 

Hadde jeg bare hatt evnen til å ta tak i meg selv og gjort noe slikt. Jeg er forferdelig. Om noen drar meg med ut har jeg null problem med å ta en et par timers tur i skogen, gjerne med svømming i et vann samtidig. Men å sette igang for meg selv får jeg ikke til. Og nesten ingen gidder å bli med på slikt rundt her.

Lenke til kommentar

Nå er vel ikke jeg den rette til å prate om sånt, men. Selv trener jeg hjemme. Har både rokkering og hoppetau jeg bruker, og har kjøpt inn en veldig god treningsvideo som inneholder økter med aerobic, styrke og pilates. Det eneste jeg trengte av utstyr var en yogamatte. Liker også å gå turer og jogge. Pleier å ta med meg ipoden min som selskap. Man får ofte luftet masse tanker og sånt når man går alene.

 

Når det gjelder godteri, så tror jeg den skålen med is og sjokoladesaus ofte kan gjøre vondt verre (sier ikke at det gjelder deg AC). Man klarer ikke kose seg ordentlig med sånt om det stikker et sted i bakhodet at man ikke har gjort seg fortjent til det osv. Og noen ganger kan man jo bruke mat til å løse følelsesmessige konflikter uten å være helt klar over det selv. Jeg gjør det selv (på en litt annen måte, dog).

 

Anbefaler å sjekke ut noen oppskrifter på mat og snacks som er sunt og godt. Når jeg fikk nok regelmessig mosjon og hadde et balansert og sunt kosthold følte jeg meg veldig mye bedre selv. Lett å si, jeg vet det. Men det er verdt å kjempe for. Sunn sjel i et sunt legeme.

Endret av KittyCat
Lenke til kommentar

 

Anbefaler å sjekke ut noen oppskrifter på mat og snacks som er sunt og godt. Når jeg fikk nok regelmessig mosjon og hadde et balansert og sunt kosthold følte jeg meg veldig mye bedre selv. Lett å si, jeg vet det. Men det er verdt å kjempe for. Sunn sjel i et sunt legeme.

 

Det her er veldig riktig, skikkelig mat er viktig for menneskers psyke og fysiske tilstand på mange plan.

Lenke til kommentar

Etter regninger, husleie og mat kjøpt inn har jeg ca 1000 kr igjen, må fram og tilbake til psykolog og bensin/togbilett koster penger (ca 200 kr uka)... For ikke å glemme at psykologen min sa som også eplefe nevner, at jeg burde gjøre ting jeg koser meg med. Kino, en god bok e.l.

 

Har du undersøkt om du kan få transport dekt? Med kollektiv transport får man dekt så og si alt - kjører man selv så får man dekt noen kroner per km.

 

---

 

Akkurat det med å spise er knallviktig. Mangel på matlyst er vanlig når man er deprimert - og da må man ganske enkelt ta seg råd til noe man klarer å få ned. Selv f.eks potetgull eller vafler er bedre enn ingenting. Sparer man inn treningen ved å spise billig brød, uten å orke å få i seg det brødet så blir alt verre.

Lenke til kommentar

Ååh, fy faen, min far kan dra til helvete. Jeg hadde ikke orket å bo i samme hus som han et år til. Eneste han gjør er å kritisere og peke på mine feil når jeg allerede har det nok med å ikke havne tilbake i de gamle tankene..

straight forward speech wich no comeback can overcome: Jasså så her gjør jeg liksom det beste (noe jeg antar at du gjør?) jeg kan og så står du der som en hoven pikk og kritiserer meg for hver eneste ting jeg gjør? Er dette bevist eller ubevist? ikke vet jeg men du utrykker deg hvertfall som en pikk i og med at du kritiserer hver eneste feil jeg begår. Har du det godt med deg selv? Hva er problemet? Jeg er din sønn din forbanna sopp du skal liksom oppmuntre meg sånn at jeg kan være fornøyd med meg selv og nå så langt som jeg ønsker i livet, ikke sitte som en liten drittunge og kritisere hver minste ting jeg gjør.. Ouch nå ble det stille hva? Typisk det med sånne som deg som hyler og klager men som når får en realitets oppsumering ikke har en dritt å si.. hah.. jeg stikker og kjøper meg en slush.. madafakha

 

Takk, dette gir et litt annet perspektiv på saken. Jeg burde konfrontere han med noe a la det

Lenke til kommentar

Finnes det flere som er helt uten venner, og :thumbup: da mener jeg at en i utgangspunktet ikke har andre bekjentskaper enn nærmeste familie. I hele sommer har jeg ikke snakket med ett eneste samtidig individ i annet enn en kunde- og ekspeditørsammenheng.

Arrghhh.. Hvor gammel er du? Liksom jeg takler ikke at folk loner rundt.. hadde kankje blitt litt små kleint men vi kan godt henge sammen lizzm.. hvor bor du? Forresten, har du ikke noen gamle kjente fra ungdomskolen eller vidergående som du kankje kunne ringe? Standard shit er også meld deg inn i en eller annen fotoklubb viss du liker det eller noe sånt der du kankje kan treffe noen du får sansen for.. lykke til :thumbup:

 

Og send meg en message viss du vil henge om vi bor i samme område

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...