Gå til innhold

Tera Online tråden


Anbefalte innlegg

Er level 25 på priest, men er litt lei spillestilen. Ønsker å lage meg en melee alt, men usikker på class.

 

Er litt keen på en lancer, men folk sier de er dårlige pga. lite skade.

Slayer og Berserker er begge to klasser som er av typen "treig med store tall", mens Warrior har en lynkjapp stil. Lancer spiller jeg nå, og er helt grei å spille med. Det er rimelig enkelt å være tank derimot. Sikt mot monsteret og hold oppe skjoldet. Etter slaget, slå monsteret, og opp med skjoldet igjen. Etterhvert lærer du deg nøyaktig hva som kommer, og da er det like greit...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de fps-problemer og random gamefreezes;

Jeg har GTX 560 Ti, og det var et driverproblem. Hadde de nyeste, rulla tilbake, spillet er som nytt. Det kjører nå stabilt på 50 fps når jeg beveger meg rundtomkring(20-30fps tidligere), og når jeg står rolig ligger den jevnt på 70-80, imotsetning til 30-70 tidligere. Random gamefreezes er også borte.

Lenke til kommentar

Er level 25 på priest, men er litt lei spillestilen. Ønsker å lage meg en melee alt, men usikker på class.

 

Er litt keen på en lancer, men folk sier de er dårlige pga. lite skade.

Slayer og Berserker er begge to klasser som er av typen "treig med store tall", mens Warrior har en lynkjapp stil. Lancer spiller jeg nå, og er helt grei å spille med. Det er rimelig enkelt å være tank derimot. Sikt mot monsteret og hold oppe skjoldet. Etter slaget, slå monsteret, og opp med skjoldet igjen. Etterhvert lærer du deg nøyaktig hva som kommer, og da er det like greit...

 

Lag en Lancer! Da vil du aldri slite med å finne grupper i alle fall. ;)

Ser ut til at "alle" ruller en DPS-klasse for tiden. I alle fall i litt høyere level (30+).

 

Selv har jeg en Sorceror main, og en Mystic alt. Skal innrømme at jeg bruker mest tid med dps-klassen selv. Det er moro å slå ting...

Lenke til kommentar

For en som ikke har spilt slike MMO tidligere, hva vil de si å være "tank" ?

Tank er den personen i gruppa som tar imot juling fra bossen eller det dere angriper. Denne personen gjør som regel litt mindre skade/damage enn de andre, men tåler mye mere.

En gruppe på 5 spillere, består av 1 tank, 1 healer og 3 dps.

Healer har ansvaret for å holde resten av gruppa i live.

DPS er en forkortelse for Damage Per Second, men blir brukt som ett uttrykk for rollen som gjør skade/damage.

Endret av Sending!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe som faktisk trekker meg vekk fra å kjøpe Tera er alle de overdrevent lettkledde female characterne. Og det er ikke utseende eller det faktum at de er lettkledde som får penisen min til å krympe, men det faktum at det nesten garantert sitter en lubben, naken mann med ståpikk foran sin PC og styrer denne "sexy" characteren. Creepy.

 

Er klar over at dette er noe som skjer i hvert eneste MMORPG, men jeg klarer ikke venne meg til det. Sitter å ser på youtube, og har merket at 80% av de som lager en character på Tera velger en female character. Fordi female charactere er "kul", "fet", "rå"? Neppe....

 

Men så ser jo spillet utrolig fint ut, og combat systemet er tiltrekkende i seg selv. Hører dog en del som har problemer med lagg? Selv har jeg ingen gaming PC, men ifølge "systemrequirementslab", eller "Can You Run It" om du vil, kan datamaskinen min kjøre Tera uten problemer.

 

post-186929-0-58328900-1336822576_thumb.jpg

post-186929-0-19388400-1336822549_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe som faktisk trekker meg vekk fra å kjøpe Tera er alle de overdrevent lettkledde female characterne. Og det er ikke utseende eller det faktum at de er lettkledde som får penisen min til å krympe, men det faktum at det nesten garantert sitter en lubben, naken mann med ståpikk foran sin PC og styrer denne "sexy" characteren. Creepy.

 

Er klar over at dette er noe som skjer i hvert eneste MMORPG, men jeg klarer ikke venne meg til det. Sitter å ser på youtube, og har merket at 80% av de som lager en character på Tera velger en female character. Fordi female charactere er "kul", "fet", "rå"? Neppe....

 

Men så ser jo spillet utrolig fint ut, og combat systemet er tiltrekkende i seg selv. Hører dog en del som har problemer med lagg? Selv har jeg ingen gaming PC, men ifølge "systemrequirementslab", eller "Can You Run It" om du vil, kan datamaskinen min kjøre Tera uten problemer.

 

post-186929-0-58328900-1336822576_thumb.jpg

post-186929-0-19388400-1336822549_thumb.jpg

Så jeg er en naken, lubben mann som spiller med ståpikk? Good we got that out of the way...

 

Jeg er en av de mange som har lagg, og da er det snakk om fpsstuttering, random game freezes etc. Utrolig irriterende, men også utrolig varierende. Når jeg rulla tilbake driverne torsdagskvelden, så gikk spillet plutselig helt fint å spille. Når jeg prøvde å spille før jobb igår formiddag, var det omtrent uspillelig. Når jeg prøvde etter jobb igår, så var det bare litt småstuttering her og der + et par game freezes. Spent på hvordan det går idag!

Lenke til kommentar

Noe som faktisk trekker meg vekk fra å kjøpe Tera er alle de overdrevent lettkledde female characterne. Og det er ikke utseende eller det faktum at de er lettkledde som får penisen min til å krympe, men det faktum at det nesten garantert sitter en lubben, naken mann med ståpikk foran sin PC og styrer denne "sexy" characteren. Creepy.

Dette ble en meget spesielt grunn til å ikke spille ett spill, syntes jeg.

Nesten som å si at du nekter å handle på offentlig butikken, fordi du er ganske sikker på at det kan være en lubben mann der, som pleier å gå rundt naken med ståpikk når han er hjemme.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Veldig kjedelig om man betaler godt med penger for et spill som prøver å lagge PC'en din ihjel da. Noen andre som sliter med dette?

Jeg har ikke merket ett snev av lagg, men jeg sitter med en meget god gaming PC også da.

 

Du har da en meget dårlig PC! Neida. :tease:

 

Jeg kjøpte spillet i dag så PCen driver nå med selve nedlastingen av spillet - det er noen få timer igjen (den er vel 20-25GB?). Den eneste grunnen til at jeg hovedsakelig kjøpte spillet er at den skal holde meg opptatt fram til Guild Wars 2 da jeg 'tror' (merk - tror) GW2 kommer til å bli mye bedre enn Tera online.

Lenke til kommentar

Du har da en meget dårlig PC! Neida. :tease:

 

Jeg kjøpte spillet i dag så PCen driver nå med selve nedlastingen av spillet - det er noen få timer igjen (den er vel 20-25GB?). Den eneste grunnen til at jeg hovedsakelig kjøpte spillet er at den skal holde meg opptatt fram til Guild Wars 2 da jeg 'tror' (merk - tror) GW2 kommer til å bli mye bedre enn Tera online.

Hehe, er nok ikke noe "totally awsome insane g33k PC", men sliter iallefall ikke med noen spill :D

 

Er ca 25 GB å laste ned ja, så om man ikke ruger på en 100/100 fiber linje, så tar det litt tid å laste ned desverre. Jeg kjøpte spillet for å være opptatt fram til Diablo 3, men er redd jeg ender opp med å spille begge spillene, da Tera faktisk var ganske mye bedre enn jeg trodde, bare jeg fikk kommet litt opp i lvl ^^

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Noe som faktisk trekker meg vekk fra å kjøpe Tera er alle de overdrevent lettkledde female characterne. Og det er ikke utseende eller det faktum at de er lettkledde som får penisen min til å krympe, men det faktum at det nesten garantert sitter en lubben, naken mann med ståpikk foran sin PC og styrer denne "sexy" characteren. Creepy.

Dette ble en meget spesielt grunn til å ikke spille ett spill, syntes jeg.

Nesten som å si at du nekter å handle på offentlig butikken, fordi du er ganske sikker på at det kan være en lubben mann der, som pleier å gå rundt naken med ståpikk når han er hjemme.

 

Er nesten det samme som jeg føler det her, nemlig det faktum at lettkledd 12-år gammel jente er en spillbar rase. Virker nesten som 4chan har laget et MMO-spill det her, styrer glatt unna. Hele spillet får meg til å himle med øynene og tenke "oh asia, you so silly". :p

Lenke til kommentar

Noe som faktisk trekker meg vekk fra å kjøpe Tera er alle de overdrevent lettkledde female characterne. Og det er ikke utseende eller det faktum at de er lettkledde som får penisen min til å krympe, men det faktum at det nesten garantert sitter en lubben, naken mann med ståpikk foran sin PC og styrer denne "sexy" characteren. Creepy.

Dette ble en meget spesielt grunn til å ikke spille ett spill, syntes jeg.

Nesten som å si at du nekter å handle på offentlig butikken, fordi du er ganske sikker på at det kan være en lubben mann der, som pleier å gå rundt naken med ståpikk når han er hjemme.

 

Er nesten det samme som jeg føler det her, nemlig det faktum at lettkledd 12-år gammel jente er en spillbar rase. Virker nesten som 4chan har laget et MMO-spill det her, styrer glatt unna. Hele spillet får meg til å himle med øynene og tenke "oh asia, you so silly". :p

 

Forskjellen er vel det faktum at det kun er en fantasikarakter hvorav hele rasen ser slik ut. Det å relatere disse fantasikarakteren til ekte 12-år gamle jenter er absurd etter min mening. Det er ikke noe galt med den rasen eller hvordan den er karakterisert men heller tankene til enkelte individer..

Lenke til kommentar

Noe som faktisk trekker meg vekk fra å kjøpe Tera er alle de overdrevent lettkledde female characterne. Og det er ikke utseende eller det faktum at de er lettkledde som får penisen min til å krympe, men det faktum at det nesten garantert sitter en lubben, naken mann med ståpikk foran sin PC og styrer denne "sexy" characteren. Creepy.

Dette ble en meget spesielt grunn til å ikke spille ett spill, syntes jeg.

Nesten som å si at du nekter å handle på offentlig butikken, fordi du er ganske sikker på at det kan være en lubben mann der, som pleier å gå rundt naken med ståpikk når han er hjemme.

 

Er nesten det samme som jeg føler det her, nemlig det faktum at lettkledd 12-år gammel jente er en spillbar rase. Virker nesten som 4chan har laget et MMO-spill det her, styrer glatt unna. Hele spillet får meg til å himle med øynene og tenke "oh asia, you so silly". :p

 

Forskjellen er vel det faktum at det kun er en fantasikarakter hvorav hele rasen ser slik ut. Det å relatere disse fantasikarakteren til ekte 12-år gamle jenter er absurd etter min mening. Det er ikke noe galt med den rasen eller hvordan den er karakterisert men heller tankene til enkelte individer..

 

Hahah, det der måtte jeg virkelig humre av. Vil nok heller gitt et skjevt blikk til de som laget modellene i spillet ettersom det helt tydelig er en rase som består av jentunger i miniskjørt. Dette er jo ren observasjon uten noe skitne tanker som bakgrunn. Du kan kalle det fantasirase så mye du vil, det er fremdeles småjenter som vifter med stussen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hahah, det der måtte jeg virkelig humre av. Vil nok heller gitt et skjevt blikk til de som laget modellene i spillet ettersom det helt tydelig er en rase som består av jentunger i miniskjørt. Dette er jo ren observasjon uten noe skitne tanker som bakgrunn. Du kan kalle det fantasirase så mye du vil, det er fremdeles småjenter som vifter med stussen.

 

Nei, de er ikke småjenter som vifter med stussen. De er grafiske modeller som vifter med stussen. Det er en stor forskjell da disse modellen ikke kan føle noe som helst. Men hva individer konstaterer er selvfølgelig subjektivt - dette gjelder også min tankegang.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...