Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp satt sammen tidenes villeste vannkjølte system (samme dur som signularity). Leakstester og finner ut at 3 EK 90 gradere ikke er fullstendig tette :(

 

Hadde håpet å få kose meg i helga med overklokking osv.

 

Nå får jeg bestille et par nye adaptere og smøre meg med tålmodighet til neste uke :(

 

Det som irriterer mest er at jeg sløste 3 liter med dyrt Mayhems vann på dette...

Lenke til kommentar

En fordel kan være, med litt ekstra innsats (for de som bygger litt PC i ny og ne), så anbefaler jeg virkelig å lekkasjeteste med trykkluft. Ikke noe forurensing, søl, og mye raskere effekt. Samt at man lett ser/hører/kjenner hvor det lekker. 

I tillegg så vil selv små lekkasjer komme tydeligere frem. Kjør på med rundt 1 bar trykk (tilsvarer en god pumpe, 10m vannsøyle). Selv om man nok kan gå opp til 2 bar (ikke testet på plexi). En del produsenter tester vel også ved 2 bar. 

Lekker det litt så hører du det med en gang omtrent. Sleng på en manometer så kan du også se etter ekstremt små lekkasjer man aldri ville funnet med vann. 

 

Hvordan få til: Kompressor (enklest, men dyrest og bråkete). Sykkelpumpe (m/ slange) holder dog i plenty, så fremt det ikke er store lekkasjer. Og så er det bare å få en overgang (biltema) fra slangen til kompressor/sykkelpumpa til en slangediameter du bruker. f.eks 1/4" til 1/2". 

En ekstremt enkel variant er når man kobler opp visse komponenter på forhånd, så kan man bruke "vakuumtriks". Hvor jeg bare lager vakuum med munnen min. (f.eks etter å satt på niplene/slange på radiatoren) Og trykket holder seg konstant i et par sekunder (like vanskelig å suge mer), så er det sånn passe tett. Tar 10 sec, og sparer mye tid for å først trykkteste til slutt.

Endret av Andrull
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trenger vel 1,1-1,2 liter selv tror jeg... Mindre nå etter at jeg byttet reservoir. 

 

480 radiatorer trenger ikke så mye... Har EK XE480 og XSPC 480R2... Det har gått en del ja, men tror ikke jeg ligger så langt over literen. 

 

Eh mener XSPC RX480V3... ca 450ml på XE480, tipper litt mindre på RX480V3 fordi den er tynnere. 

Lenke til kommentar

@Andrull.

 

Det er godt råd. Jeg har tenkt på det før, men det har liksom ikke blitt til.

 

Jeg følte meg nesten helt sikker på at alt skulle være tett, men sånn kan det gå....

Den holder tett når maskinen står avskrudd, men begynner å dryppe når pumpen går på 100%.

 

Bilde:

 

 

z7gqa.jpg

 

 

 

Kan jo spørre om dette også. Hva synes dere;

Blankt vann og sort cable sleeving?

Eller melkehvitt vann hvit cable sleeving?

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...