Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

 

Har Primochill Primoflex 3,8"/5,8" med Bitspower komp.nipler.

Merker ikke en dritt. Kanskje dere bare må spise spinaten deres :p

Klart du ikkje merker noko viss du har 5,8" OD. :p mener vel 3/8"ID 5/8" OD :p

Er det noen som vet om D5 pumpe med Bitspower top/mod kit har plass inne i et Hex Gear R40 kabinett?

Viss ikkje det er plass så lager man plass :dremel::p

 

Joda, meeeeen jeg vil helst ha Hex Gear R40 i original stand hvis jeg ender opp med å finne et m-atx hovedkort med Z77 chipset :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strammer niplene med to fingre, og ikke med makt.

Hadde ikke brukt makt fram til jeg hadde en liten lekasje fra reservoiraet. Det står heldigvis utenfor kabinettet. Etter at det skjedde gikk jeg over og strammet litt. Vel på de jeg kunne som var sånn 3 av 8. At flere av dem satt så hardt som de gjorde overrasket meg. Jeg vil at de skal sitte, men det for da være til måte på og. 

Lenke til kommentar

Ikke at det nødvendigvis er store forskjeller hos de fleste med en restriktiv CPU-blokk.

 

Dog kan man nok kanskje ha justert ned hastigheten på pumpa f.eks en 5-10 % ish. Ikke mye, men i en bransje hvor flere kjemper om å finne bedre vifter, pumper, kabinetter osv.. for å kutte av relativt små støyforskjeller, så er det kanskje ikke helt irrelevant. 

 

Har man derimot en loop med high-flow, f.eks en loop for GPU (spesielt om det er flere GPU-blokker i parallell) så øker forskjellen betraktelig.

Lenke til kommentar

 

 

Strammer niplene med to fingre, og ikke med makt.

Ekte menn bruker ikke 3/8 ;)

 

Ekte menn bruker det de har for hånden, og bryr seg ikke om de kunne fått et par promille bedre ytelse om de valgte å kjøpe nytt.

 

Nå er alt jeg har for hånden 1/2 ID, så da er jeg vel fortsatt en ekte mann? :) Var vel uansett ingen som snakket om å kjøpe noe nytt her, bare litt "banter" som de sier på Twitter.

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å kjøle min CPU på vann, mest fordi jeg ønsker å ha enda mer støydempende rigg, lavere temperatur og mer oc på CPU. Men har noen ting jeg lurer på først.

 

1. Har aldri bygget custom loop før og har null erfaringer med det. Er det vanskelig å sette opp en loop for en nybegynner som meg?

 

2. Hvordan er det med vedlikehold og alt det der? 

 

3. I mitt nåværende kabinett (FC R4) vil jeg få plass til en 240 radiator på toppen, er det godt nok eller bør jeg da bare like så greit holde meg til luftkjøling hvis jeg ikke kan plass til en større radiator?

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at optimalt sett bør man ha "radiatormellomrom mellom varmekildene"? Men det du "taper" på å ikke ha optimal rekkefølge kan du "vinne igjen" ved å få ryddigere kabinett og bedre luftflyt?

 

Husker ikke helt jeg men mener Andrull hadde testet dette... En grad eller to høyere vanntemperatur når det treffer GPU spiller vel ikke stor rolle.

 

Det er viktigere med god vannflyt.

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at optimalt sett bør man ha "radiatormellomrom mellom varmekildene"? Men det du "taper" på å ikke ha optimal rekkefølge kan du "vinne igjen" ved å få ryddigere kabinett og bedre luftflyt?

 

Husker ikke helt jeg men mener Andrull hadde testet dette... En grad eller to høyere vanntemperatur når det treffer GPU spiller vel ikke stor rolle.

 

Det er viktigere med god vannflyt.

 

Det viktigste er å ha vannkjøling :)

 

Satt opp mine 2 gamle amd 290 kort til en nabo med ek vannblokker på. Satt inn en billig ek pumpe og en 240 38mm? radiator. Dette var i et Corsair 800d kabinett. Skjermkorta holder seg godt under 50 grader. Helt konge :D (selv om 290 korta egentlig suger :p)

Lenke til kommentar

Men er vannkjøling verd 3-4 000? Eller er det mest for show?

 

For å temme 290/290x og ha stabil overklokk på dem uten "throttling" og uten å bråke, så er vannkjøling tingen.

 

Vannkjøling er verdt penga lett. Man kan også bruke radiator/slange/pumpe/nipler omigjen. Også cpu blokker og om man har universalge gpublokker. 

 

3-4000kr er jammen med ikkje mye om man ser på andre unødvendige ting. Mener på at å lakkere bakfangeren på bilen min kosta 8000kr. Bilen gikk ikkje akkurat fortere av den grunn  :wee: Det ble bare ett gtx 980ti mindre til folding...

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...