Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Clean! Specs?

i7 5960X @ 4500

ASRock OC Formula/3.1

EVGA GTX 780 Classy SLI (måtte rett og slett droppe oppgradering til 980 TI pga noen andre heavy regninger)

Corsair DDR4, 4*4 GB @ 3000

3 * 256 GB Samsung 850 Pro raid0

Antec HCP 1300W

 

Vannkjølingen er EK blokker på skjermkortene, Bitspower fullcover til hovedkort, D5-pumpe, MO-RA3 420 radiator. Stort sett Bitspower nipler og vinkler, med Koolance QD3 hurtigkoblinger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er ikkje spesielt stygge heller ;)

Helt "clean" er best, synes jeg. Horelys og annet spam for synet trenger ikkje jeg. Dessuten har jeg vannkjølinga for ytelsen sin skyld, og at EK blokker til skjermkort alltid kommer først.

Nei, men jeg har Heatkiller og syntes de ser mye penere ut. Desuten har de en egenvekt på over 900gramm kobber og med fire Gtx670, vannkjølt hovedkort  og prosessor i loopen har jeg maks vært oppe i 71 grader på det første skjermkortet(folding), er Ek sine så mye bedre?

Videre hvor ofte bytter du "vann"?

Lenke til kommentar

Vann byttes litt om gangen når jeg bytter eller legger til hardware. Har hurtigkoplinger mot nesten alle komponenter. Har heller ikkje hardware så lenge at det trengs å bytte noe vann :p

 

Skylder man nye radiatorer og blokker med Helt rent vann, og bruker helt rent vann, så trenger man ikkje mye "gift" i vannet for å stoppe eventuell vekst i loopen.

 

Sorte slanger og lite sollys på hjelper også.

 

Hva er egentlig vits med "design" forran på blokka, når man som regel bare ser toppen av skjermkorta. Har man flere skjermkort, ser man iallefall ikkje en dritt :p

 

Vis oss gjerne bilder med hva som du synes er flott. Vi trenger sårt bilder i denne tråden.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har rett i det at man ikke ser en dritt, spessielt ikke med fire kort.

Mitt build er ikke spessielt pent, men det funerer, og er mitt første med custom loop.

Syntes det så ganke bra ut da jeg bare hadde to kort, men nå er det bare fult inni kassa og man ser egentlig ikke stort lengere.

 

Det var kanskje ikke deg jeg mente Nizzen når jeg snakket om EK og estetikk. Har jo sett noen bilder her inne av maskiner som ser veldig bra ut og derfor lurte jeg på hvorfor man velger EK sine blokker, da det, etter min mening, trekker ned helhetsbilde av en pen datamaskin. PS: Man kan beundre kunst, selv om man ikke er kunstner selv :)

 

Jeg har sett at de bruker nesten utelukkende EK deler på Digitalimpuls også. Jeg bare lurer på hvorfor, de er ikke spessielt billige heller

Endret av JadaNei
Lenke til kommentar

Bitspower er for trege ute med blokkene sine, i tillegg har de en lei tendens til å ha den forholdsvis stygge logoen sin alt for stort påtrykt. Vi fører mye Bitspower også, i hovedsak nipler (som jeg mener er bedre enn EK sine), men har mye annet. Bare ta et kjapt søk på Bitspower det :)

Lenke til kommentar

 

 

Hva er egentlig vits med "design" forran på blokka, når man som regel bare ser toppen av skjermkorta. Har man flere skjermkort, ser man iallefall ikkje en dritt :p

Reverse :wee:
Burde finnes flere "reverse" kabinetter. Har litt lyst på en pent "benche-kabinett" for å kunne se mer av hardwaren og spesielt plexiblokkene på gpu'ene. Du har jo Prodigy, Prodigy M og silverstone raven da?
Lenke til kommentar

Ja det ble ganske nice. Lett å montere.

 

Temperaturene er relativt like, men EK blokka var nok bittelitt bedre. Det bryr jeg meg ikke så mye om, jeg er ikke mye over 50°C ved vanlig bruk/spill på 4500mhz/1.3+ vcore. Dessuten kunne jeg kvitte meg med vifta mot MOSFET, og det er jo kjekt.

 

...Problemet jeg har her er at jeg fa** ikke får opp cache'n. Jeg er sååååå nære på å tømme et 20-skudds magasin med 7.62 i denne dritten.

Lenke til kommentar

Ja det ble ganske nice. Lett å montere.

 

Temperaturene er relativt like, men EK blokka var nok bittelitt bedre. Det bryr jeg meg ikke så mye om, jeg er ikke mye over 50°C ved vanlig bruk/spill på 4500mhz/1.3+ vcore. Dessuten kunne jeg kvitte meg med vifta mot MOSFET, og det er jo kjekt.

 

...Problemet jeg har her er at jeg fa** ikke får opp cache'n. Jeg er sååååå nære på å tømme et 20-skudds magasin med 7.62 i denne dritten.

Hva gjorde du med den lille gule kjøleribba på baksiden av HK? BP skruene går jo ikke igjennom, så jeg måtte bare fjerne den helt. Ellers så er den kjempeenkel å sette sammen ja, det meste sier seg selv.

 

Ang cache så veit jeg ikke, får sjekke når jeg booter.

Lenke til kommentar

Fjernet den bare ja. Får se om jeg gidder finne noen skruer med rett gjengemønster som er lange nok.

Tror problemet blir blokka på fremsiden, siden har tykkere skruer. Kan vel i såfall kanskje bore opp plata for å få de tykkere igjennom sammen med noen bittelitt lengre skruer, men usikker på om det er noe vits.

 

Uansett, takker, venta bare på dette før jeg monterer. ☺

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...