Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest bruker-293283

Lurer på hvor mye jeg kan stappe i et S340. 240 fremme og en 120 bak blir det vel? Eller har noen sett mer gøye mods i den kassa? :)

Det er plass til en 280 fremme.

Endret av bruker-293283
Lenke til kommentar

Jadda. Kjekt å ha flaks.  :w00t: Alt ser ut til å fungere. 

 

Ny vannblokk, rensekit fra mayhems, og aquacomputer double protect er bestilt.

 

Må vel gi meg på å bruke billigvann fra biltema. Kunne jo blandet med propylenglykol og vært fornøyd, men jeg kan jo egentlig bare koste på meg skikkelig ferdigblandet først som sist.

Lenke til kommentar

Montering av naked Ivy på og ny pumpetopp med tank i nytt kabinett. Legge en strek på langs, lage ett kryss eller smøre med spaden som fulgte med?

 

Blir litt overkill med 360x60mm + 240x65 mm i rad areal, hadde planer om å kjøre 780ti på 1.3V, men går ikke ann å skaffe fullcover blokk til det lenger. Litt irriterende da det er et relativt godt kort som er dønn stabilt på 1250core ved stock voltage og overkant av 1300 ved 1.21v

 

Det som kan kalles grunn til oppgradering? :tease:

post-166959-0-61916600-1430308483_thumb.jpg

post-166959-0-94499600-1430308513_thumb.jpg

Lenke til kommentar

 

Var det vanskelig å delidde?

Post temperatur forskjellen :)

I haswell tråden ligger det video av meg delidde. 1. post.

 

Forvent 10- 15 grader kaldere :)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1514887

 

Hmm... Det betyr jeg kan senke spenningen et hakk tror jeg og fortsatt holde meg på 4.5 på min 3570K. Antar at delidde metoden er så og si prikk lik på haswell og Ivy Bridge...?

Dette skallet som er igjen, hvor solid er det? Og bør jeg ikke få byttet til noen litt kortere skruer når jeg fester vannblokka igjen?

 

Tusen takk forresten.

Lenke til kommentar

 

 

 

Var det vanskelig å delidde?

Post temperatur forskjellen :)

I haswell tråden ligger det video av meg delidde. 1. post.

 

Forvent 10- 15 grader kaldere :)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1514887

Hmm... Det betyr jeg kan senke spenningen et hakk tror jeg og fortsatt holde meg på 4.5 på min 3570K. Antar at delidde metoden er så og si prikk lik på haswell og Ivy Bridge...?

Dette skallet som er igjen, hvor solid er det? Og bør jeg ikke få byttet til noen litt kortere skruer når jeg fester vannblokka igjen?

 

Tusen takk forresten.

"Skallet" er ganske skjørt. Det er hardt men ganske sprøtt. Det er også ganske langt fra festene og inn til brikken, slik at det blir desto større vektarm om den ikle blir skrudd på helt plant med brikken. Trykket bør heller ikke være så høyt, selv om det viktigste er vinkelen.

 

Riper er heller ingen slager, av åpenbare grunner.

 

Slik så CPUene ut før, og fortsatt de skjermkort der ute med en brikke som står uten beskyttelse (IHS), så det går jo, men de er ganske utsatt. Nye skruer vil vel forhindre deg i større grad at blokka går så langt ned/mye trykk og feil vinkel.

Lenke til kommentar

Var det vanskelig å delidde?

Post temperatur forskjellen :)

Neida, var ikke vansklig. Brukte metoden til Nizzen.

Har kjørt delid med lokket på frem til nå, men har en liten forbedring ved å kjøre naked.

 

Husker vagt at jeg bikket 75 under stresstest før.

 

Høyeste peak etter 10min@4,8ghz (3770@1,36) er 68grader

 

post-166959-0-50593300-1430426648_thumb.jpg

 

Btw: brukte naked mount kittet til ek

 

post-166959-0-16056600-1430426919_thumb.jpg

 

 

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Da var maskinen startet opp skikkelig, og det er ikke bare funksjonstest, men også en varmetest som står på agendaen. Og neimen var det ikke vanskelig å lage det kokvarmt inne på det lille rommet. 

 

Maks
Olje - 44 grader

Kjølevann - 43,5 grader

romtemp - 30-33 grader i inntak på PC/der jeg sitter

 

Oljetempen stiger naturligvis langt tregere enn kjølevannet, så dette var en stabilisering etter et par timer med BF4. Hadde håpet på rundt 40 ish grader, men med så høy romtemp (med vinduet fullt oppe så går den litt ned) så må det nesten forventes. 

 

Tipper derfor det blir å droppe oljekjøler, da den følger kjølevanntempen ganske greit, og skal ikke gå stort høyere. Lasten på PCen er omtrent også på maksimalt nivå uten noe ekstra kjøling (kjøleaggregat). Da sparer jeg risiko og tid, og kan ha oljefilteret og oljepumpa direkte i oljebadet. Jay. :D

 

Edit: Dette var med:

* 5960x - 4,55GHz @1,39V (cache: 4,3 GHz@1,35V)

(spenninga litt ekstra høyt for å få opp tempen)

* 3 x GTX 780 - 1380/7800 MHz @1,32V

 

Prøvde på litt ekstra, man da skrudde systemet seg av, og fikk advarsel om at HKet hadde oppdaget uregelmessigheter med PSUen, så den var nok helt presset til grensa. SÅ inntil kjøleaggregat og ekstra EVGA G2 1300W kommer på plass så blir det med dette. Btw: Veldig fint med skikkelig utstyr, både PSU og HK som takler overlast og overvåker tilstanden. Sparer penger på skikkelig utstyr. ;)

 

post-79251-0-96708900-1430437899_thumb.jpg

 

Nå må jeg bare få opp motet til å starte på kjøleaggregatet, slik at jeg får nyttegjort denne olja. 

Endret av Andrull
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...