Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Moderne hurtigkoblinger har minimal motstand. QD3 burde knapt gi noe mindre flow i et reelt system med normal flow.

 

Husk: Jo mer restriksjoner du allerede har i loopen, og derav lavere flow, så vil motstanden i koblingene synke. Tipper derfor du ikke får noe mindre flow eller merke noen forskjell.

 

Går du for QD4 fra koolance (enda større) så er det så lav motstand ved selv høy flow at jeg kan holde den under vasken på full spyling uten at en dråpe renner over, fordi alt går gjennom hurtigkoblingen, tilsynelatende uten noen motstand. Så det er ikke så langt fra å nesten kunne se på det som bare en slangebit fremfor et restriktivt elememt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Moderne hurtigkoblinger har minimal motstand. QC3 burde knapt gi noe mindre flow i et reelt system med normal flow.

 

Husk: Jo mer restriksjoner du allerede har i loopen, og derav lavere flow, så vil motstanden i koblingene synke. Tipper derfor du ikke får noe mindre flow.

 

Går du for QC4 fra koolance derimot... så er det så lav motstand ved selv høy flow at jeg kan holde den under vasken på full spyling uten at en dråpe renner over, fordi alt går gjennom hurtigkoblingen, tilsynelatende uten noen motstand.

Kan ikkje være et problem, siden jeg har 2 rigger med bare QD på alle komponenter.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vart handlar man dessa billigast? Från Koolance direkt? $13 per styck. Går fort 20 st totalt med två block, 2 radiatorer, pump och res.

Ser de kostar fläsk här, ännu värre i sverige.

Vi kjøper selvfølgelig på techbay.no og digitalimpuls.no for å sponse norske arbeidsplasser :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Moderne hurtigkoblinger har minimal motstand. QD3 burde knapt gi noe mindre flow i et reelt system med normal flow.

 

Husk: Jo mer restriksjoner du allerede har i loopen, og derav lavere flow, så vil motstanden i koblingene synke. Tipper derfor du ikke får noe mindre flow eller merke noen forskjell.

 

Går du for QD4 fra koolance (enda større) så er det så lav motstand ved selv høy flow at jeg kan holde den under vasken på full spyling uten at en dråpe renner over, fordi alt går gjennom hurtigkoblingen, tilsynelatende uten noen motstand. Så det er ikke så langt fra å nesten kunne se på det som bare en slangebit fremfor et restriktivt elememt.

Jeg forstår det hydrauliske her, det er vel heller kjøleevnen jeg ikke forstår. En annen ting jeg også synes er litt kjipt er at de koblingene er altfor lange, skulle ønske de kunne lage noe litt mer lavprofil.

 

Det jeg er vant med er jo HP koblinger ala snaptite, walther og fra cejn, så ikke sammenlignbart, men likevel så syns jeg de fint kunne lage de kortere. Mellom øverste port på gpu til cpu feks så er det ganske kort bøy, og det skal lages uten kink i slangen,bygger koblingen for høyt, så blir det ikke mye pent.

Lurer på om dette lar seg gjøre enklere ved bruk a dual loop med paralell gpu, da kan flowen gå rett ned igjen, slik at begge koblingene kan settes på undersiden.

 

Sorry, jeg tenker høyt her, selv om det er få spørsmålstegn, så er det mange spørsmål. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er jeg også i gang! Plukka opp noen pent brukte deler på finn.no og pakka kom i dag :) Ser greit ut, så da er det bare å lete videre og se om jeg kanskje kan finne en radiator eller noe til en ok pris :)

 

 

 

6565b455d2.jpg

 

 

 

Er noen limrester igjen på baksiden av tanken. Noen som har tips til rengjøring?

Lenke til kommentar

 

Kunde inte låta bli. Måste ju prova. Stabilt hittils med Intel burn. 85c load. 1.4 vcore. 4,5 ghz.

 

Hehe. Har ikke fådt sammen enda var fri for skruer til rad/vifter å kjølepasta. Men får det forhåpentligvis i mårra.

Lenke til kommentar

 

 

Sitrusspray

 

Noe sted de har det til en fornuftig pris?

 

 

Jeg pleier å kjøpe sitrus servietter :p Typisk fra byggevareforretninger som Montèr etc...

 

Eller slik spary:

 

https://coop.no/sitrus-rens-200ml_5010027828674.aspx

 

 

Se der ja! :) Får lete litt rundt i byen her eller noe. Kanskje jeg finner på noe annet lurt også. Syns det er litt unødvendig med en stor spray bare fordi jeg skal fjerne litt lim/klister fra èn ting :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Sitrusspray

 

Noe sted de har det til en fornuftig pris?

 

 

Jeg pleier å kjøpe sitrus servietter :p Typisk fra byggevareforretninger som Montèr etc...

 

Eller slik spary:

 

https://coop.no/sitrus-rens-200ml_5010027828674.aspx

 

 

Se der ja! :) Får lete litt rundt i byen her eller noe. Kanskje jeg finner på noe annet lurt også. Syns det er litt unødvendig med en stor spray bare fordi jeg skal fjerne litt lim/klister fra èn ting :p

 

 

Hvis du er over 20 år, så har du kanskje litt sprit i skapet :D Det funker det også, eller kanskje litt sitronsaft på Torky papir 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Sitrusspray

Noe sted de har det til en fornuftig pris?

Jeg pleier å kjøpe sitrus servietter :p Typisk fra byggevareforretninger som Montèr etc...

 

Eller slik spary:

 

https://coop.no/sitrus-rens-200ml_5010027828674.aspx

Se der ja! :) Får lete litt rundt i byen her eller noe. Kanskje jeg finner på noe annet lurt også. Syns det er litt unødvendig med en stor spray bare fordi jeg skal fjerne litt lim/klister fra èn ting :p

Hvis du er over 20 år, så har du kanskje litt sprit i skapet :D Det funker det også, eller kanskje litt sitronsaft på Torky papir

Er man under 20, så har man kanskje noen andre som har sprit i skapet :ninja::rofl: Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Har noe whiskey  :ph34r:

 

Edit: Kan jo bare bruke WD40? Det kan jo brukes til alt :p

 

Edit 2: WD40 gjorde susen ^^ Ble fader så mye kliss av det limet, så må over med noe rødsprit eller noe og fjerne siste rest og få gjort rent, men fikk bort nesten alt av en liten omgang ^^

Endret av 6u4rdi4n
Lenke til kommentar

Haha :p Men uansett synd å sløse bort slike godsaker på rengjøring :)

 

Fått tanken helt ren nå. Litt rødsprit for å løse opp siste, men ville ikke bruke for mye da jeg mistenker at akryl ikke er så glad i rødsprit. La tanken i vasken med godt varmt vann og zalo i noen minutter og er nå helt ren :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...