Gå til innhold

Kokaintiltalte Stina gravid i fengsel i Bolivia


Anbefalte innlegg

De smuglet dop, da må de ta konsekvensen av å bli tatt.

At forholdene i Bolivia ikke er like bra som i Norge er noe de burde ha tatt med i beregningen når man smugler dop.

Hun har det sikkert fælt og slikt, men det er hennes egen feil.

Jeg kan være enig i at barnet ikke bør vokse opp i ett fengsel, men at hun skal sone i Norge av den grunn er jeg uenig i.

For meg virker det som om de jentene prøver å bruke Norske media for alt det er verdt for å slippe konsekvensen av sine handlinger.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det finnes noe som heter empati, å ønske at dem har "normale" soningsforhold og blir behandlet som mennesker mens di gjør opp for seg må da gå ann å få til?

 

Normale soningsforhold? Håper ikke du mener Norge altså, Norge har et elendig system hvor kriminelle lever bedre enn mange lovlydige.

 

ellers har jeg lite til overs for de som tenker å smugle litt narkotika hjem, men har medfølelse med barnet som får en dårlig start på livet. Dama har ikke bare ødelagt for seg selv, hun har også belastet hele familien sin for støtte og kontanter. Er bare glad hun ikke klarte å ødelegge for mange andre med narkotikaen sin...

 

edit2: er enig med boffeeen

Endret av Masterfifty
Lenke til kommentar

 

Sammenheng? Ja.. Men det virker som du tror denne jenta er roten til at barn misbruker narkotika? De ville bare ha noen ekstra kroner, og det er forståelig, det vil jeg også..

 

Selvfølgelig er hun roten til at barn misbruker narkotika, som alle andre dopsmuglere også er. Er du så dum at du ikke har reflektert over hva narkotikasmugling fører til, da fortjener du å drite i buksa på cella i Bolivia.

Lenke til kommentar

Hvorfor mener folk hun burde fratas barnet? Ser dere på det som en strengere straff enn det hun allerede vil få? Sparke henne mens hun ligger nede? Det er ingen ting som tilsier at hun ikke kan oppdra barnet selv, å ta det fra henne fordi hun smuglet narkotika gir ingen mening. Kriminelle kan ha barn de også uten at det går ut over verken barnet eller dere.

 

aurstad: UD tok ingen. De bare hjalp til med frakt av barnet til bestemora i Norge.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er ganske mye som tilsier at en 19-åring som gjør seg skyldig i en alvorlig narkotikaforbrytelse for en gratis ferietur, for deretter å bli smelt på tjukka i fengselet, ikke er i stand til å ta de gode avgjørelsene et barn under oppvekst trenger.

"Stolt" over å være gravid? Det er som å være stolt over at tyngdekraften også gjelder en selv.

Lenke til kommentar

Hvorfor mener folk hun burde fratas barnet? Ser dere på det som en strengere straff enn det hun allerede vil få? Sparke henne mens hun ligger nede? Det er ingen ting som tilsier at hun ikke kan oppdra barnet selv, å ta det fra henne fordi hun smuglet narkotika gir ingen mening. Kriminelle kan ha barn de også uten at det går ut over verken barnet eller dere.

 

aurstad: UD tok ingen. De bare hjalp til med frakt av barnet til bestemora i Norge.

syntes du det er riktig at barnet skal "straffes" med en oppvekst i fengsel da?

Lenke til kommentar

 

Sammenheng? Ja.. Men det virker som du tror denne jenta er roten til at barn misbruker narkotika? De ville bare ha noen ekstra kroner, og det er forståelig, det vil jeg også..

 

Selvfølgelig er hun roten til at barn misbruker narkotika, som alle andre dopsmuglere også er. Er du så dum at du ikke har reflektert over hva narkotikasmugling fører til, da fortjener du å drite i buksa på cella i Bolivia.

 

Enkelte barn i Bolivia misbruker narkotika fordi en kukkskalle går bort til de og tilbyr. Er dette så vanskelig å forstå?

 

"Kokain-Stine" hentet stoffet fra voksene mennesker, og leverte det til voksene mennesker.. Hva de bruker det til er for faen opp til de!

 

kjære Jesus

Lenke til kommentar

 

Idiot. Enkelte barn i Bolivia misbruker narkotika fordi en kukkskalle går bort til de og tilbyr. Er dette så vanskelig å forstå?

 

"Kokain-Stine" hentet stoffet fra voksene mennesker, og leverte det til voksene mennesker.. Hva de bruker det til er for faen opp til de!

 

kjære Jesus

 

Du virker asfaltert fra nakken og opp, men ok jeg skal være med litt til.

Hva gjør de voksne menneskene med kokainet? Ikke noe av dette som selges til barn? Ingen barn misbruker narkotika? Hva med barn av foreldre som snorter kokain?

Lenke til kommentar

Jo, det er veldig viktig for meg å diskutere med deg.. men greit, jeg skal være med litt til.

 

Så du mener altså at man skal fengsle alle som leverer et produkt som kan misbrukes?

Da skal vel også stappe unna Rimi-Hagen fordi butikkene hans selger alkohol? Hva med barna til fyllikere?

 

Skal du straffe noen hardt, får du straffe de som faktisk selger til barn! Nøyaktig hvordan det er i utlandet vet ikke jeg, men det er nok av dealere som finner salg av narkotika til barn forkastelig!

 

Kokain burde vært legalisert og kontrollert via staten..

 

 

Skal vi prøve å forholde oss rolige fremover?

Endret av toro2
Lenke til kommentar

Å utføre en handling er en ting, men det er også mulig å bidra. Og det er ikke mulig å selge kokain uten å ha kokain å selge. Det betyr at stoffet må fraktes. Narko-kurerer er dermed også ansvarlige for omsetningen og bruken, da den hadde ikke hadde funnet sted uten dem.

Øl er lovlig og brukes stort sett på lovlige måter. Både bruk og oppbevaring av kokain er strengt forbudt, og det må man forholde seg til. Om loven burde være slik er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

Jauda, Isbilen, men disse snakker ikke om loven, de mener at Stine og andre som henne er like onde som bakmennene.

 

Narkohandelen hadde ikke stoppet opp helt uten frivillige smuglere, de hadde bare tvunget folk til å hente det.

 

Og skal vi først snakke om å bidra, ja da kan jeg ta opp mange ting.. Global oppvarming, barnearbeid etc. Vi er langt fra uskyldige selv om vi ikke smugler narko..

 

Har noen her f.eks spist Toblerone?

Endret av toro2
Lenke til kommentar

De smuglet dom, da må de ta konsekvensen av å bli tatt.

Jeg synes det er ganske mye som tilsier at en 19-åring som gjør seg skyldig i en alvorlig narkotikaforbrytelse for en gratis ferietur,

Nå må dere huske på at ingen er dømt enda. Det dere gjør nå er å trekke konklusjoner. Forhastede sådan.

 

Hvorfor mener folk hun burde fratas barnet? Ser dere på det som en strengere straff enn det hun allerede vil få? Sparke henne mens hun ligger nede? Det er ingen ting som tilsier at hun ikke kan oppdra barnet selv, å ta det fra henne fordi hun smuglet narkotika gir ingen mening. Kriminelle kan ha barn de også uten at det går ut over verken barnet eller dere.

Problemet her er at om hun blir dømt skyldig etter tiltale og må sone i Bolivia så må hun evnt oppdra ungen i fengselet, blant kriminelle som har gjort seg skyldig i langt værre ting. Og vi snakker heller ikke om et fengsel etter Norsk standard.

Lenke til kommentar

De smuglet dom, da må de ta konsekvensen av å bli tatt.

Jeg synes det er ganske mye som tilsier at en 19-åring som gjør seg skyldig i en alvorlig narkotikaforbrytelse for en gratis ferietur,

Nå må dere huske på at ingen er dømt enda. Det dere gjør nå er å trekke konklusjoner. Forhastede sådan.

 

Hvorfor mener folk hun burde fratas barnet? Ser dere på det som en strengere straff enn det hun allerede vil få? Sparke henne mens hun ligger nede? Det er ingen ting som tilsier at hun ikke kan oppdra barnet selv, å ta det fra henne fordi hun smuglet narkotika gir ingen mening. Kriminelle kan ha barn de også uten at det går ut over verken barnet eller dere.

Problemet her er at om hun blir dømt skyldig etter tiltale og må sone i Bolivia så må hun evnt oppdra ungen i fengselet, blant kriminelle som har gjort seg skyldig i langt værre ting. Og vi snakker heller ikke om et fengsel etter Norsk standard.

Det forstår jeg. Om fengselet ikke er skikket til å oppdra barn i så burde det plasseres hos noen andre hun peker ut. Jeg siktet til folk som tilsynelatende vil at ho skal fratas barnet som en form for straff.

Endret av Strongbow
Lenke til kommentar

Hvorfor mener folk hun burde fratas barnet? Ser dere på det som en strengere straff enn det hun allerede vil få? Sparke henne mens hun ligger nede? Det er ingen ting som tilsier at hun ikke kan oppdra barnet selv, å ta det fra henne fordi hun smuglet narkotika gir ingen mening. Kriminelle kan ha barn de også uten at det går ut over verken barnet eller dere.

 

aurstad: UD tok ingen. De bare hjalp til med frakt av barnet til bestemora i Norge.

 

Jeg mente ikke at UD hadde tatt barnet. Som du sier, de bare sørget for å få det hjem. Forøvrig så vil jeg mene at det er grov omsorgsvikt når du tar med ditt års-gamle barn på smugle tur til Bolivia.

 

Om kokain-stine og hennes graviditet vil gjøre noen forskjell i rettsaken er vel liten. Som sagt, det er allerede masse barn i disse fengslene. Om hun ønsker det så er det vel mulig å få barnet hjem til norge gjennom UD, men ikke uten hennes medvirkning og ønske.

Lenke til kommentar

Eg gjentar meg selv, INGEN er dømt enda. Hele poenget mitt med diskusjonen var ikke hvorvidt disse tre personene har gjort det eller ikke, men at en av disse personene faktisk har blitt gravid der nede og det virker som om dette skal utnyttes for sympati og politiske årsaker.

 

Foresten fikk eg nettopp flashback til Chicago, musikalen, hvor Roxie Hart forfalsker et svangerskap for å få sympati. Faktisk er det som tatt ut av filmen....

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...