Gå til innhold

Kokaintiltalte Stina gravid i fengsel i Bolivia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg også tviler hun har gjort dette med vilje. Bare vært dum å ikke tenkt som så mange jenter i den alderen. Skulle tro man var ekstra sikker på å ikke bli gravid når man satt i et utenlandsk fengsel siktet for narkotikasmugling.

 

En ting er jo hvor urettferdig dette er for barnet. Men må jo være en kjempebelastning for foreldrene hennes, at hun i tillegg er gravid. Snakk om å rote det til enda mer.

Lenke til kommentar

Sånn generelt: Hvis vi går ut ifra at å smugle kokain var en feil, betyr da en feil at man ikke kan være i stand til å ta seg av et barn?

Nei, at man er dum i hodet og moralsk underutviklet betyr at man ikke bør ta seg av barn.

Det er mye forskjellig som kan være "feil", men at tingene deler den betegnelsen betyr ikke at de ellers er like og like klanderverdige. Det er forskjell på å smugle kokain og å snike i køen på Rimi. Enkelte feil er såpass grove, og lette å unngå, at de ikke begås av mennesker som er tilstrekkelig utrustet i topplokket. Som for eksempel å smugle narkotika fordi man har lyst på en gratis ferietur.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Var det ikke slik at de smuglet 22 kilo coke? I så fall. 22 kilo er ganske mye. Faktisk så er det ekstremt mye. Og når du i tillegg ser på det aspektet av Bolivia er et av de landene som straffer narko-kriminalitet veldig hardt så tror jeg disse jentene har en stund med vann og brød foran seg. Da er det lite gjennomtenkt å skaffe seg en unge.

Lenke til kommentar

Hvorfor? Om dette blir en enganshendelse fra henne og hun holder seg lovlydig heretter og bruker tid og energi på å oppdra barnet, vil da denne ene episoden med kokainen ha noe å si for all fremtid?

Så du mener alle bør få en mulighet til å gjøre noe veldig straffbart uten noe konsekvens?

Det er slik jeg tolker det du skriver ihvertfall...

Lenke til kommentar

Jeg også tviler hun har gjort dette med vilje. Bare vært dum å ikke tenkt som så mange jenter i den alderen. Skulle tro man var ekstra sikker på å ikke bli gravid når man satt i et utenlandsk fengsel siktet for narkotikasmugling.

Med vilje? Det er da vitterlig eget ansvar å sørge for at man ikke blir gravid. Vedkommende har lite å tape spør du meg. Hun sitter i boliviansk fengsel og ser sitt snitt til å utføre en handling som gjør det "lettere" å tilbakeføre henne til Norge. Slik ser jeg det. Ser at Dagbladet nå melder at UD kan hente vedkommende sin baby til Norge, håper så skjer, slik at hun blir sittende med skjegget i postkassa.

Lenke til kommentar

Hvorfor? Om dette blir en enganshendelse fra henne og hun holder seg lovlydig heretter og bruker tid og energi på å oppdra barnet, vil da denne ene episoden med kokainen ha noe å si for all fremtid?

Ikke nødvendigvis for all fremtid, men den personen hun er nå er tydeligvis ikke i stand til å ha ansvar for sine egne handlinger engang. Jeg snakker ikke forbrytelse og straff her, jeg er ikke julenissen og fører ikke journal. Men tingene hun har gjort tyder på at hun ikke er riktig vel bevart og av den grunn uskikket til å være mor. Inntil videre - man har mye modning igjen når man er 19. Selv om jeg egentlig ikke er så veldig optimistisk for akkurat dette individet.

Lenke til kommentar

Hvorfor? Om dette blir en enganshendelse fra henne og hun holder seg lovlydig heretter og bruker tid og energi på å oppdra barnet, vil da denne ene episoden med kokainen ha noe å si for all fremtid?

Så du mener alle bør få en mulighet til å gjøre noe veldig straffbart uten noe konsekvens?

Det er slik jeg tolker det du skriver ihvertfall...

 

Da tolker du det svært feil. Det er flere her som sier at hun ikke bør ha omsorg for barnet. Når hun nå før eller siden slipper ut så kan det være hun har bestemt seg for å skjerpe seg og kan sørge for en fin oppvekst for barnet. Dessuten er det også et spørsmål om dette er en så veldig allvorlig forbrytelse som mange vil ha det til.

 

Hvorfor? Om dette blir en enganshendelse fra henne og hun holder seg lovlydig heretter og bruker tid og energi på å oppdra barnet, vil da denne ene episoden med kokainen ha noe å si for all fremtid?

Ikke nødvendigvis for all fremtid, men den personen hun er nå er tydeligvis ikke i stand til å ha ansvar for sine egne handlinger engang. Jeg snakker ikke forbrytelse og straff her, jeg er ikke julenissen og fører ikke journal. Men tingene hun har gjort tyder på at hun ikke er riktig vel bevart og av den grunn uskikket til å være mor. Inntil videre - man har mye modning igjen når man er 19. Selv om jeg egentlig ikke er så veldig optimistisk for akkurat dette individet.

 

Men nå som hun opplever konsekvenser for sine egne handlinger så vil hun kansje modnes litt raskere... ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor? Om dette blir en enganshendelse fra henne og hun holder seg lovlydig heretter og bruker tid og energi på å oppdra barnet, vil da denne ene episoden med kokainen ha noe å si for all fremtid?

Så du mener alle bør få en mulighet til å gjøre noe veldig straffbart uten noe konsekvens?

Det er slik jeg tolker det du skriver ihvertfall...

 

Da tolker du det svært feil. Det er flere her som sier at hun ikke bør ha omsorg for barnet. Når hun nå før eller siden slipper ut så kan det være hun har bestemt seg for å skjerpe seg og kan sørge for en fin oppvekst for barnet. Dessuten er det også et spørsmål om dette er en så veldig allvorlig forbrytelse som mange vil ha det til.

 

ahh, så du mener etter hun har sluppet ut av fengselet da?

hun risikerer 25 års fengsel, omsorgsretten for ett 25 år gammelt barn er vel ikke en sak i det hele tatt...

om hun f.eks må sitte i 6 mnd er jeg enig at hun bør få omsorgsretten.

Lenke til kommentar

ahh, så du mener etter hun har sluppet ut av fengselet da?

hun risikerer 25 års fengsel, omsorgsretten for ett 25 år gammelt barn er vel ikke en sak i det hele tatt...

om hun f.eks må sitte i 6 mnd er jeg enig at hun bør få omsorgsretten.

 

Vel, blir hun sittende så lenge er det jo ikke noe mer å diskutere. Men om hun kan komme seg ut på noen måte så er ikke denne forbrytelsen grunn til at hun skulle miste omsorgsretten.

 

Glimti:

 

Du stiller spørsmålstegn ved alvorlighetsgraden ved denne forbrytelsen.

 

De norske jentene smuglet 22.4 kilo kokain i Sør-Amerikas fattigste land. Det straffes veldig hardt med narkosmuggling akkurat i dette landet og de kan risikere 20 års fengsel.

 

Tenkte ikke nødvendigvis på at det var i det landet. Jeg tenkte på forbrytelsen i seg selv.

Lenke til kommentar

Jeg også tviler hun har gjort dette med vilje. Bare vært dum å ikke tenkt som så mange jenter i den alderen. Skulle tro man var ekstra sikker på å ikke bli gravid når man satt i et utenlandsk fengsel siktet for narkotikasmugling.

Med vilje? Det er da vitterlig eget ansvar å sørge for at man ikke blir gravid. Vedkommende har lite å tape spør du meg. Hun sitter i boliviansk fengsel og ser sitt snitt til å utføre en handling som gjør det "lettere" å tilbakeføre henne til Norge. Slik ser jeg det. Ser at Dagbladet nå melder at UD kan hente vedkommende sin baby til Norge, håper så skjer, slik at hun blir sittende med skjegget i postkassa.

 

Med vilje, som i at hun fikk barn for å komme til Norge. Jeg personlig tror ikke hun ble gravid av den grunnen. Uansett så vil vel de bruke det for alt det er verdt.

Lenke til kommentar

Hun sitter i fremmed fangenskap og er fengselet langt fra Norge, hun har lite om ingen sosiale rammer eller trygghet ei heller mulighet for å oppdra et barn på en god måte, ser man da noen grunn til at vedkommende skulle velge å få barn i denne situasjonen? Jeg ser få, annet en tesen allerede fremlagt.

 

Kan selvsagt ta feil, men etter hva vi har erfart med disse tidligere av løgn og utspekulerthet er jeg ganske sikker i min sak. Da selvsagt med forhold om at mediebildet ikke har vært fremlagt på en korrekt måte.

 

e: leif

Endret av R083r7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...