Gå til innhold

Kokaintiltalte Stina gravid i fengsel i Bolivia


Anbefalte innlegg

Tok en runde på nettavisene nettopp og kommer over denne saken:

- Stina (19) gravid på cella i Bolivia

- Kokaintiltalt gravid på cella

 

Hva er dette for noe? Stina sitter fengslet i et kvinnefengsel i Bolivia. Her har hun sittet siden mai 2008. Dette er nå snart 2 år siden. Som kjent så varer et svangerskap i ca 9 måneder. Med andre ord har hun blitt gravid ETTER at hun ble fengslet.

 

Eg ser for meg følgende muligheter til at dette har skjedd(spekulasjoner):

- Hun har blitt voldtatt i fengselet.

- Hun hadde ubeskyttet sex i fengselet uten å tenke på konsekvensene.

- Hun har blitt gravid med vilje for å få sympati.

 

Eg føler at begge artiklene er vinklet for at vi(leserene) skal få mest mulig sympati med Stina. Hvorvidt hun faktisk er skyldig eller ikke skal eg ikke begi meg ut på, men det er åpenbart at på det tidspunktet hun ble gravid satt hun fengslet uten å vite når hun slapp ut.

 

I tillegg kan eg ikke se at noen av artiklene nevner noen kritiske spørsmål, men dette kan komme av at det kun blir spekulasjoner.

 

Hadde hun blitt voldtatt, noe som ikke er nevnt noe sted, så hadde saken fått større sympati og oppmerksomhet. Så eg tviler på at dette er tilfelle. Da ender vi opp med utspekulert eller korttenkt.

 

Eller har eg oversett noe her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Hun sier hun er lykkelig og stolt over og være gravid. Tror ikke hun har blitt voldtatt. Klart, dette er jo bare spekulasjoner, men.

Hvis det er slik at hun har blitt gravid med vilje, HALLO hvor dum går det ann og bli.

Lenke til kommentar

19 år gamle jenter er ikke først og fremst kjent for å tenke for mye over konsekvenser, ikke 19 år gamle gutter heller for den saks skyld.

 

Hun har dessuten allerede bevist ganske grundig at hun ikke tenker over konsekvenser ved å smugle narkotika i utgangspunktet. Man skal være nærmest total idiot for å gjøre dette i et slikt land.

 

Så jeg heller nå mest til "utrolig dum" teorien her.

 

Barnet har norsk mor og blir norsk statsborger. Besteforeldrene kan vel hente det hjem til Norge når det er avvent med morsmelk. Så får det bli gjenforent med moren når hun har sonet sin straff.

Lenke til kommentar

Altså, hun bor i et kvinnefengsel med kun kvinnelige innsatte altså må hun på et eller annet vis hatt sex med en fangevokter e.l? Jeg tviler jo på at hun blir prøveløslatt når de ser at hun andre har rømt til Norge.

 

Anyhow. Utrolig idiotisk avgjørelse å velge å bli gravid i et så uhygiensk sted.

Lenke til kommentar

Voldtekt = sympati og all den hjelp man kan gi.

Frivillig sex uten beskyttelse = beviser at dumhet kjenner ingen grenser.

 

Det vil uansett være bedre for ungen å få være med mor i fengsel, enn å komme under omsorg av det norske "barnevernet".

 

Jeg er tillhenger av mange års fengsel for slike narkosaker, men samtidig mener jeg at enhver varetektsfengsling over tre mnd uten dom er forkastelig uansett land. Klarer ikke helt å bli enig med meg selv om man faktisk bør dømme noen etter å ha utsatt dem for varetekttortur(les: uten dom over tre mnd).

 

Emil

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=585717

 

Om dette var et forsøk på å få fortgang i en evnt utlevering så ser det ut til at den kan feile:

Om hun mener at hun ikke er i stand til å ta vare på barnet på en forsvarlig måte, vil vi bistå slik at hun kan plassere barnet hos noen hun peker ut, på samme måte som vi har gjort tidligere, sier pressevakt Ragnhild Imerslund i Utenriksdepartementet til VG Nett.
Lenke til kommentar

Så, før du driter deg ut fullstendig med en slik beskrivelse av henne, tenker du egentlig i det hele tatt på soninsforholdene der nede?

 

Et fengsel der man ofte må "kjøpe" seg mat og tjenester?

 

Har du sonet i et slikt fengsel selv kanskje?

 

Realiteten er at jentene har muligens måttet selge seg selv for å få mulighet til å snakke med advokat, telefon til norge etc, da er det kanskje heller ikke rart at man kan bli gravid heller.

Lenke til kommentar

Så, før du driter deg ut fullstendig med en slik beskrivelse av henne, tenker du egentlig i det hele tatt på soninsforholdene der nede?

 

Et fengsel der man ofte må "kjøpe" seg mat og tjenester?

 

Har du sonet i et slikt fengsel selv kanskje?

 

Realiteten er at jentene har muligens måttet selge seg selv for å få mulighet til å snakke med advokat, telefon til norge etc, da er det kanskje heller ikke rart at man kan bli gravid heller.

Eg kjenner ikke til forholdene der nede, så eg kan ikke uttale meg der. Men om hun hadde solgt seg for tjenester, hadde det ikke gitt mer sympati og talt hennes sak sterkere om dette ble nevnt på et eller annet tidspunkt?

 

Hele saken lukter av en pressemelding sendt ut av familien/advokaten for å gi medieoppmerksomhet og dermed også politisk press.

Lenke til kommentar

Så, før du driter deg ut fullstendig med en slik beskrivelse av henne, tenker du egentlig i det hele tatt på soninsforholdene der nede?

 

Et fengsel der man ofte må "kjøpe" seg mat og tjenester?

 

Har du sonet i et slikt fengsel selv kanskje?

 

Realiteten er at jentene har muligens måttet selge seg selv for å få mulighet til å snakke med advokat, telefon til norge etc, da er det kanskje heller ikke rart at man kan bli gravid heller.

 

 

 

hahahaha

tviler på at det er sånn, tror du ikke de jentene ville melka det for alt det var verdt til UD og norske medier for å tvinge fram en utlevering?

ser ut som hun har det svært så koselig på den cella si

som morra har kjøpt til henne.

 

 

Takk for dagens første latter

Endret av GRendal
Lenke til kommentar

Så, før du driter deg ut fullstendig med en slik beskrivelse av henne, tenker du egentlig i det hele tatt på soninsforholdene der nede?

 

Et fengsel der man ofte må "kjøpe" seg mat og tjenester?

 

Har du sonet i et slikt fengsel selv kanskje?

 

Realiteten er at jentene har muligens måttet selge seg selv for å få mulighet til å snakke med advokat, telefon til norge etc, da er det kanskje heller ikke rart at man kan bli gravid heller.

 

Dette innlegget var så morsomt at jeg måtte lage en profil for å svare. Snakk om å skyte seg selv i foten. Jeg ser et fruktfat av muligheter, hvor skal jeg begynne. At du selv nesten påstår at du har sittet i fengsel i Bolivia, eller at du kjenner dama godt nok til å vite at hun har solgt seg for mat.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest

Hun kommer seg neppe raskere hjem på grunn av dette:

http://www.dagbladet.no/2010/03/27/nyheter/bolivia/kokain/narkotika/utenriks/11046339/

 

Emil skriver:

Det vil uansett være bedre for ungen å få være med mor i fengsel, enn å komme under omsorg av det norske "barnevernet".

 

Nå er det vel ingen som har sagt at det blir barnevernet som tar over? I en sånn sak er det vel kanskje mer naturlig at det blir hennes foreldre eller andre i familien. Siden mor ikke er tatt fra omsorgen er det ingenting i veien for dette og nøyaktig samme problem har vært løst slik før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...