Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden


Tj-nome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det heter en D-pad eller et styrekryss, og alle som har testet PSP vet at den ligger på et ubrukelig sted. Derfor er det greit å beholde DS-en til vanlige DS-spill, tenker jeg ihvertfall.

 

Ghost Recon: Shadow Wars spilles stort sett med D-pad. I starten likte jeg det ikke noe særlig, spesielt etter at jeg gav opp å spille på PSP nettopp pga plasseringen til spaken der. Men GR:SW går helt fint å spille, og jeg merker fint lite til D-pad plasseringen.

 

Det høres ut som jeg klager mye om Nintendo i det siste, men jeg er faktisk litt sur på dem og. Dårlig lanseringsspill på 3DS, veldig tomt når det gjelder Wii'en også og bare fokus på remake i det siste (port og? (håper ikke det)). Er greit med remake, men ikke fyll lista med bare det.

 

Litt moro blir det jo: "No other details were given regarding any new additions or gameplay mechanics that might be introduced in Mario Kart 3DS, but at the same event Miyamoto confirmed that Star Fox 64 3D, the remake of the Nintendo 64 classic, is finished and that it has gyroscope support that "gives a new dimension to the game."

 

Kilde: http://ds.ign.com/articles/116/1163813p1.html

 

Star Fox i seg selv er svært bra, men å fly ved å bevege selve konsollen? Konge! Greit 3D-effekten ikke blir helt bra da, men det er jo bare å slå den av. Dessuten vipper man neppe konsollen så mye at det gjør noe. Jeg har ingen problemer med å vippe konsollen i Super Monkey Ball 3D når 3D er slått på.

 

Men er enig i at launchtitlene til 3DS ikke har vært det helt beste. Jeg likte Ghost Recon, Super Monkey Ball, Pilotwings Resort og Super Street Fighter IV, men SSFIV har jeg på PS3, og de andre er litt nisje.

 

At det ikke er så mye fokus på Wii er nok fordi Wii 2 kommer tidlig neste år. ;)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

vikingkylling... hva skal vi gjøre med deg? :p Ja, Wii 2 kommer og har tatt mye tid, men som noen har nevnt tidligere så har Nintendo flere grupper/avdelinger. Blir litt tynt å skylde på det. Og når var det siste storspill fra Nintendo? DKCR?

 

Starfox med Gyroskope! Høres ut som en god bonus, men det er fremdeles en remake, en remake som burde bli lansert før Ocarina of Time da spillet er mindre. Er litt trist når jeg ser for meg Ocarina of Time som min første 3DS spill, noe som jeg gleder meg til, men samtidig vet at jeg kommer til å bli litt skuffet.

 

EDIT: Beyond the Labyrinth - teaser site. Nydelig musikk. Nå gleder jeg meg til dette spillet :)

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

vikingkylling... hva skal vi gjøre med deg? :p

 

Mange har spurt seg det samme. De aller fleste gav opp å finne et svar. :p

 

Tviler på at "wii 2" kommer tidlig neste år. Sannsynligvis er det snakk om neste høst.

 

Han der Nintendosjefen (Iwata eller noe sånt) sa de planlegger release av Project Café (aka Wii 2) etter april neste år. Tviler på at den blir gitt ut i mai neste år, men det blir neppe så lenge etter. Jeg vil tippe neste sommer.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Ikke for å spore helt bort fra 3DS her nå. Men jeg tror ikke det er så altfor usannsynlig med lansering av "wii 2" allerede til våren. Ved tidligere lanseringer av konsoller har Nintendo ikke kommet så langt i prosessen at det går ann å teste maskinen på samme eventet som den ble lansert. Slik skal det visstnok være i år.

 

Så jeg håper og tror faktisk på et litt tidligere konsollslipp enn vi er vant til!

Lenke til kommentar

Eneste som er bekreftet er tidsrommet april-desember 2012.

 

Jeg har lenge hatt tro på at høsten 2012 er det tidligste de vil lansere en konsoll, så ble litt paff da spillbar versjon ble annonsert allerede til E3. Men kan se for meg en sommerlansering i Japan der Wii nå sliter mest med salget, mens USA/Europa må vente noen måneder.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Ja, det er jo utrolig dumt å lansere en konsoll når de fleste har fri og har god tid til å sette seg ned med den i flere dager. Hva tenker de på. :p

 

Litt mer seriøst vil jeg tippe mai eller august neste år.

 

Du er klar over at sommeren stort sett er dødtid for nye (store) utgivelser.

 

Høsten er en vanlig tid å gi ut konsoller på grunn av julesalget. Det er ikke uten grunn at playstation 2/3, xbox 360 og wii kom sent på høsten i europa.

 

Faktisk har ingen relevant konsoller blitt lansert på sommeren. (Vi skal tilbake til NES som kom i japan 15. juli 1983) Gamecube kom riktignok i mai her til lands, men sett på historien til konsolllanseringer ser man at november/desember og mars dominerer.

 

Grunnen til dette har selvsagt med markedet å gjøre. Tror folk som driver med markedsføring vet litt mer enn deg om dette temaet.

 

EDIT: Jeg ser at GBA ble lansert i juni 2001, altså ti år siden. Etter dette er det bare sen høst eller mars.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Ja, det er jo utrolig dumt å lansere en konsoll når de fleste har fri og har god tid til å sette seg ned med den i flere dager. Hva tenker de på. :p

 

Litt mer seriøst vil jeg tippe mai eller august neste år.

 

Du er klar over at sommeren stort sett er dødtid for nye (store) utgivelser.

 

Høsten er en vanlig tid å gi ut konsoller på grunn av julesalget. Det er ikke uten grunn at playstation 2/3, xbox 360 og wii kom sent på høsten i europa.

 

Faktisk har ingen relevant konsoller blitt lansert på sommeren. (Vi skal tilbake til NES som kom i japan 15. juli 1983) Gamecube kom riktignok i mai her til lands, men sett på historien til konsolllanseringer ser man at november/desember og mars dominerer.

 

Grunnen til dette har selvsagt med markedet å gjøre. Tror folk som driver med markedsføring vet litt mer enn deg om dette temaet.

 

EDIT: Jeg ser at GBA ble lansert i juni 2001, altså ti år siden. Etter dette er det bare sen høst eller mars.

 

Hint: :p

Lenke til kommentar

Ja, det er jo utrolig dumt å lansere en konsoll når de fleste har fri og har god tid til å sette seg ned med den i flere dager. Hva tenker de på. :p

 

Litt mer seriøst vil jeg tippe mai eller august neste år.

 

Folk flest er ute å nyter sola eller er på ferie istedet for å sitte inne foran TV'en vet du

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...