Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden


Tj-nome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg også håper på et helt nytt Zelda-spill til 3DS. Ocarina of Time er vel og bra, men det er tross alt et 12 år gammelt spill. Med tanke på at Majora's Mask ligner såpass mye på OoT tror jeg dog at det er nestemann ut for Zelda-serien på 3DS.

 

Som en sidenotis kan det være verdt å nevne at OoT 3D ikke blir utviklet av Nintendo. Det er Grezzo, utvikleren bak Line Attack Heroes, som står bak 3DS-versjonen. Det betyr at EAD3 i teorien kan fokusere på et nytt Zelda til Wii 2 eller 3DS uten at det går ut over en eventuell 3DS-versjon av MM.

Lenke til kommentar

Håper de venter med neste Zelda til neste konsollgenerasjon :p

 

Blasfemi! Jeg vil ha Zelda så fort som mulig, er fem år siden forrige gang jo!

 

Håper nintendo lager et nytt zelda spill til 3DS i samme gate som OOT og MM. Det hadde vært awesome!

 

Hva menes egentlig med et nytt Zelda-spill i samme gate som OOT og MM? De to spillene er jo ekstremt ulike, og spill i samme stil som OOT har vi jo fått med både Wind Waker (om du ikke tenker grafisk stil da) og Twilight Princess.

 

Personlig håper jeg på et Zelda-spill som viser oss hvordan Termina, Hyrule og kanskje enda en verden henger sammen. Termina virket jo som en slags pervertering av Hyrule ved at alle folkene hadde sin tilsvarende karakter i Hyrule - og bare Hally Sales Maskman (en karakter jeg vil ha tilbake btw) kunne reise mellom verdenene. Jeg tenker at de på en måte er atskilt - og sammenhengende - og det forholdet kunne vært kult å utforske i et nytt Zelda-spill - og fungere litt som den klassiske dualiteten som preger spillene (Dark World-Light World, Young Link-Old Link, Normal Link-Minish Link, Hyrule-Twilight Realm osv).

 

 

Det Vikingkylling skrev om at det ikke er Nintendo sitt Zelda-team som utvikler OOT 3DS er forøvrig interessant, og åpner spørsmålet om hva de ulike studioene til Nintendo for tiden driver med. Jeg har en følelse av at det er veldig mange av de vi ikke vet hva gjør for tiden, og nettopp det forklares jo i så fall av at de har en ny konsoll på gang :)

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar
Det Vikingkylling skrev om at det ikke er Nintendo sitt Zelda-team som utvikler OOT 3DS er forøvrig interessant, og åpner spørsmålet om hva de ulike studioene til Nintendo for tiden driver med. Jeg har en følelse av at det er veldig mange av de vi ikke vet hva gjør for tiden, og nettopp det forklares jo i så fall av at de har en ny konsoll på gang :)

 

Tror du misforsto litt. Det jeg sa er det at Nintendo har en rekke grupper utviklere, og ett av dem jobber kun med Zelda. Uoffisielt kalles de bare Team Zelda. En annen utvikler jobber kun med Pokemon (og etter ryktene er de godt i gang med neste spill og neste generasjons Pokemon) og ett som i hovedsak jobber med Mario. Team Zelda er nok opptatte med OoT og Skyward Sword, men hva gjør de etter det? Jeg tviler sterkt på at Nintendo vil sparke hele gjengen, og siden de kun har jobbet med Zelda i årevis er det nok en sjanse for at de vil fortsette med det. Mario på sin side har jo vært maskotten til Nintendo helt siden han dukket opp, så er det noen som faktisk tviler på at det blir flere Mario-spill? Vi vet ett "ekte" Super Mario er i utvikling til 3DS, men det blir nok garantert flere etter det. Wii har allerede hatt to Super Mario-spill pluss New Super Mario Bros Wii, og det stopper nok ikke der med mindre de gir oss Wii 2 ganske kjapt.

Lenke til kommentar

Kan vel ta med at Gameboy-spillene Zelda: Oracle of Seasons og Oracle of Ages ble utviklet av Capcom i sin tid.

 

Inkludert samarbeidspartnere som Grezzo, Monster Games etc. har Nintendo rundt 40 utviklingsteam som jobber med hvert sitt spillprosjekt samtidig og pusher ut ca. 20 spill i året.

 

Nå som de har tre system gående er det naturlig å anta de vil gi ut ca. 10 spill til 3DS, ca. 7 spill til Wii og ca. 3 til DS i året. Antallet til 3DS/DS og særlig til Wii vil nok gå ned til fordel for Wii 2 når den kommer på markedet.

Lenke til kommentar

Det var den artikkelen jeg tenkte på da jeg skrev det jeg skrev. Dog, som de fleste Nintendo-kjennere vil vite, så er den artikkelen litt dårlig. Monolith Soft har feks to ulike teams, og de ble ferdige med Xenoblade i sommer, så det betyr at vi har to team vi ikke vet hva driver med nå. Retro har også to team, så de har et spill som har vært i produksjon siden Prime 3 og et som nettopp har startet på noe nytt (DKCR2?). Videre er gjennomgangen av EAD dårlig, da også disse teamene preges av å holde på med en rekke prosjekter samtidig (seriøst, er det noen som tror at EAD5 bare jobber med Steel Diver? Det spillet var ferdig for flere år siden, og var forøvrig outsourcet til Vitei), og EAD2 har også to teams (hvor et sannsynligvis holder på med Super Mario 3DS, mens et holder på med Super Mario Café). Kanskje vi skulle hatt en tråd her som ble oppdatert underveis om hva de ulike Nintendo-teamene holder på med?

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

EAD2 har også to teams (hvor et sannsynligvis holder på med Super Mario 3DS, mens et holder på med Super Mario Café).

EAD Tokyo, utviklerne bak Super Mario Galaxy, arbeider med Super Mario 3DS. Det står til og med i artikkelen. Når de er ferdige med SM3DS kommer de sannsynligvis til å lage et 3D-spill til Café.

 

Kanskje du tenker på New Super Mario Bros?

Lenke til kommentar

Nei, det var bare en dårlig måte å formulere meg på :) Jeg brukte sannsynligvis først, men det skulle stå til hele setningen, ikke bare til at de driver med SM3DS. Det jeg mente var egentlig omvendt av det det ser ut som, nemlig at de definitivt har et team som jobber med Super Mario 3DS, og at det andre teamet sannsynligvis jobber med Super Mario Cafe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...