Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden


Tj-nome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble impulskjøp fra CDON nå i helga, hvilke av titlene til nå er verdt kjøp? Aldri spilt Zelda før men ser det er skikkelig hypa og godt mottatt så blir vel det ihvertfall

 

Jeg har pilot wings, street fighter, steel diver, Ghost Recon Shadow War og Zelda.

 

De er alle kurrante spill på hver sin måte, men de to spillene som jeg absolutt anbefaler er Zelda og Ghost Recon. Begge ligger noen knepp foran andre spill nå det kommer til dybde og nytelse spillmessig for min del.

 

Streetfighter er en klart god kandidat for de som er glade i den typen spill, men for meg så ble med dette som alle andre ganger jeg har gitt sjangeren en sjangse; veldig morro og fengende i en liten stund for så å bli glemt.

 

Utenom disse så har jeg funnet to perler på eShop'en som jeg koser meg med; shantae og Zelda:links awakening DX,god underholdning og mye morro for pengene, spess bra value på links awakening.

 

For til slutt å si noe om de som ikke nådde helt opp hos meg:

Pilotwings er morro, men mangler litt dybde, en god kandidat for bruktkjøp eller salgskjøp.

 

Steel Diver er også god underholdning i og for seg, og havner fort i samme kategori som pilotwings.

Lenke til kommentar

Ble impulskjøp fra CDON nå i helga, hvilke av titlene til nå er verdt kjøp? Aldri spilt Zelda før men ser det er skikkelig hypa og godt mottatt så blir vel det ihvertfall

 

Zelda: Ocarins of Time er svært bra om du liker adventurespill.

 

Ghost Recon om du vil ha turbasert strategi i samme stil som Jagged Alliance og X-Com.

 

Dead of Alive: Dimensions om du vil ha bra slossespill i hyperfart.

 

Super Street Fighter IV om du vil ha treg slossing. Nå sier jeg ikke at det er dårligere enn DoA på måte, bare at det er så vanvittig tregt. Kampene i DoA varer som regel godt under ti sekunder. I SSFIV tar det ti seknder bare å gå frem til motstanderen. :p (vel, det føles sånn.) :p

 

Super Monkey Ball 3D om du vil ha noe litt utenom det vanlige. Meget bra, undervurdert spill.

 

Splinter Cell om du har xbox. :p

Lenke til kommentar

Hei!

 

Etter å ha sett kommende 3DS titler og anmeldelser av Zelda vurderer jeg nå en Nintendo 3DS. Jeg har aldri hatt en nintendo konsoll og har derfor aldri spillt de klassiske nintendo-spillene som OoT, bortsett fra de gamle Mario spillene på NES. Jeg har heller aldri hatt en håndholt konsoll, ei heller er jeg en stor fan av 3D. Jeg er derfor veldig i tvil på om 3DS er noe jeg virkelig kommer til å benytte meg av. Jeg har fra før både PS3 og ipad, men har gått litt lei spilling på begge. Hovedgrunnen til at jeg har lyst på en 3DS er at jeg har utrolig lyst til å spille OoT som jeg har siklet etter i mange år nå, men forstår det slik at man kan spille DS spill på den, og at DS har et stort og godt spillbibliotek?

 

Jeg er derfor litt usikker på om 3DS er rett for meg. Jeg har undersøkt en del på nettet men klarer ikke å bestemme meg, ettersom det virker som om det er stor uenighet på om 3DS virkelig er verdt pengene. Jeg har derfor funnet frem til denne tråden for å forhøre meg om deres meninger.

Lenke til kommentar

3DS er bakoverkompatibel med DS som har et fantastisk bibliotek av spill - om du vil, så kan vi sikkert anbefale en masse der, og i tillegg så holder jo Nintendos egne studioer og andre på med å bygge opp biblioteket til 3DS så jeg er sikker på at også den vil få rikelig med bra spill etterhvert. Om du dog bare er interessert i Ocarina, så er det kanskje en vel så grei løsning å kjøpe en Wii. Der kan du laste ned Ocarina (og flere generasjoner med Nintendo-spill) på Virtual Console, og du får tilgang til de nyeste Nintendo-perlene som Super Mario Galaxy og Twilight Princess. En Wii er i dag ganske mye billigere enn en 3DS også, men siden Wii U kommer neste år, så vil den ikke få veldig mange flere spill i tiden fremover. Dog, om du aldri har hatt en Nintendo-konsoll før, så vil en Wii være det beste stedet å starte etter min mening, siden du kan spille Wii-spill, Gamecube-spill (Wii er bakoverkompatibel), og laste ned Nes, Snes og N64-spill over Virtual Console - i tillegg til Master System, Mega Drive, Turbografx, Neo-Geo og en del annet snacks.

 

Bare still flere spørsmål!

Lenke til kommentar

Ville faktisk ikke anbefalt folk å bruke DS spill på 3DS da fargene er ganske blasse. Men man venner seg sikkert til det. Jeg syns Dsi Xl funker best til DS spill, da den har en bedre skjerm enn Dsi igjen.

 

Her er 2 bilder av 3DS vs. DSi. Første bildet er 3DS.

P1010095.jpg

P1010096.jpg

 

 

P1010105.jpg

Endret av kidio007
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spiller ofte DS-spill på 3DS og merker fint lite til fargetap osv. Stiller vi bildene side om side ser vi jo forskjell, men med kun en skjerm er forskjellen så liten at det er ubetydelig. Hadde grafikken vært det eneste som betyr noe hadde man uansett ikke spilt på DS i første omgang. I tillegg er det jo bare å holde nede Start eller Select (husker ikke hvilken) for å få et bedre bilde om man vil.

 

Spill til 3DS er selvsagt i 3D, men Nintendo satte som krav at samtlige spill må kunne fungere helt fint i 2D også. Personlig synes jeg 3D blir slitsomt over tid, så jeg bruker å stille ned effekten eller slå den helt av etter en stund. Det kommer jo litt ann på hvilket spill jeg spiller, selvsagt. OoT var i 2D opprinnelig, og selv om vi har en 3D remake nå er spillet fortsatt i 2D. Dvs grafikken er i 3D, men spillet er i 2D. Og ja, jeg vet det der ble forvirrende. :p Sjekk Super Mario 3D for å se hva jeg mener med spill i 3D.

 

Husk også at 3DS er langt mer enn en DS med 3D-skjerm. For å ta OoT som eksempel kan vi se oss rundt med å holde nede den vesntre skulderknappen og bevege 3DSen, og Kid Icarus vil bruke AR-kort. I DoA: Dimensions har jeg fått nye kostymer fra tid til annen automatisk via SpotPass, og da jeg gikk en tur i byen med 3DSen i lomma endte jeg opp med noen utfordringer fra andre spillere via StreetPass.

 

I tillegg har 3DS Virtua Console, 3DS Ware og DSi Ware. Alt i alt har 3DS alt en DS har og mye mer. :)

Lenke til kommentar

3DS har absolutt mange fine feautures ja. Man må nesten gi den 1 år for at den skal få et noenlunde sterkt nok spillbibliotek til å virkelig kunne si om den er bra eller ikke.

 

Ang. det å holde nede start + select: Har tatt masse bilder som jeg har lagt ut på en tråd på 3DSforums hvor jeg sammenlignet alle de forskjellige DSene både med og uten select + start klikket nede, og fargene er fortsatt, etter mine standarder, feil. Opplevde at noen spill, som Super Mario 64, faktisk så ganske likt ut som på 3DS, men samtidig er det såpass mange spill som får et så sterkt fargetap at jeg ikke kunne tenke meg å spille de på 3DS. Pokemon Black & White er ett av de spilla, dessverre. Så Akkuratt NÅ, om "du" ikke eier noen DS modeller; kjøp heller DSI XL.

 

3D blir slitsomt i lengden ja. Jeg får alvorlig vondt i øyene hvis jeg har 3D på når jeg er trøtt. Heldigvis blir "AA" skrudd opp/på når 3D er skrudd av, som gjør at det absolutt er fine ting med å spille uten og.

Lenke til kommentar

Det jeg mener med fargetap er at jeg har prøvd 30+ spill til DS på 3DS, og fargetapet er så lite at det er ikke er merkbart for meg. Jeg vil nok se en forskjell om jeg holder en DS og 3DS side om side, men det er ingen som spiller sånn. Har jeg bare en konsoll om gangen legger jeg ikke merke til fargetapet i det hele tatt. For eksempel har vi jo Red Dead Redemption på xbox360 vs PS3. Det ser bedre ut på xbox, men har man kun PS3 skal det veldig mye til for å legge merke til det.

 

En ting jeg merket med Zelda: OoT er at om jeg dytter 3D-knappen opp et ørlite lite hakk så den fortsatt er omtrent helt nede vil bildet bli perfekt. Det er ikke nok til å gi full 3D, men det gjør at bildet blir skarpere og mer levende uten at jeg blir sliten i øynene. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Fikk bestillt meg en 3DS til min mor, og en til meg selv i dag. For min del utelukkende pga OOT :D Gleder meg helt hinsidiges til å sette med ned med denne perlen atter en gang!

 

EDIT: Hvor kan man få fatt på Dead or Alive Dimensions i dag, det er vel bannlyst på disse breddegrader....

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Fikk bestillt meg en 3DS til min mor, og en til meg selv i dag. For min del utelukkende pga OOT :D Gleder meg helt hinsidiges til å sette med ned med denne perlen atter en gang!

 

EDIT: Hvor kan man få fatt på Dead or Alive Dimensions i dag, det er vel bannlyst på disse breddegrader....

Platekompaniet.no selger den for 449kr.

 

EDIT: Lol, du fant det ut selv også :)

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

Ja for all del! Utvalget på 3DS i dag er begredelig og flaut. Selv min mor ble skuffet når jeg viste henne utvalget, og da er det jaggu meg ille :p

 

Synd for henne at OOT ikke fallt i smak på N64. Tenkte kanskje jeg skulle betille Rayman til henne, men dette er vel en ganske dårlig port fra orginalen skal man tro omtalene ?

Lenke til kommentar

Forferdelig løsning det der ja...men spillet ser søppel ut etter min mening. For de som ikke har fått det med seg, så selger platekompaniet Dead or Alive Dimensions til 449,- :)

 

For de som ikke har fått det med seg er det bestillignsvare, så du må nok sannsynligvis vente en stund.

 

Btw hva mener du med at Mercenaries ser søppel ut? De aller fleste sier det er det peneste spillet på 3DS så langt?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Litt feil bruk av begrepet søppel kanskje. Konseptet og bruk av Resident Evil varemerke her er bare helt feil, jeg er en av de sure gamle gretne RE-veteranene som har fulgt serien siden oppstart. RE5 var ett så utrolig dårlig RE spill i mine øyne. Så kjedelig at jeg faktisk måtte legge det ifra meg før eg fikk fullført det, og det er litt trist i grunn.

 

Er fullt klar over at Mercenaries er en avstikker her, og det kan ha så god grafikk det bare ønsker for min del. Men det holder ikke for meg. Som nevnt over her, dette er ikke ett spill for alle :) Og jeg er nok den første som ramler utenfor brukergruppen her skal eg inrømme :p

 

Men jeg håper inderlig Capcom tar til fornuft når det gjelder dette spillet, og sikrer lenger levetid for dere som ønsker å kjøpe tittelen. For dette her er bare ren og kjær idioti.

Lenke til kommentar

IGN ga Mercanaries 6.5/10 og en annen fransk anmelder ga spillet 5/10. Blir ikke noe kjøp fra min side heller. Angrer på at jeg kjøpte 3DS... Av alle spillene som er gitt ut synes jeg Oot var det eneste "Ok" spillet (Har runda det så mange ganger før at det ble kjedelig.) Får håpe det kommer noen flere gode titler utover året.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...