Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden


Tj-nome

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke testet det selv, men Rayman 2 fikk også litt kritikk for å være en dårlig port. Uansett, jeg kan garantere at det kommer til å komme noen slike anmeldelser som du nevnte Kidio der det gjerne får 7 av 10 og slikt. Tror dog for det meste at spillet vil få gode kritikker, da det tross alt er en skikkelig bauta i spillhistorien det er snakk om. Spillet kommer forresten 17 juni til Europa, så vi får det to dager før amerikanerne og den datoen som ble postet ovenfor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen er at Rayman 3D bare er en port av Rayman 2 med litt bedre grafikk, mens Zelda: OoT 3D er en remake helt fra scratch med Master Quest og en del annet snacks inkludert. MQ er selvsagt også laget fra grunnen av til 3DSen. Det jeg frykter mest er at enkelte anmeldere sier det blir for forskjellig fra originalen siden en del nye ting er med.

Lenke til kommentar

Jeg hørte faktisk at det hadde verre grafikk? Men som sagt, har ikke spilt det selv så skal ikke uttale meg. Anmeldere finner sikkert noe å klage over for å trekke ned karakteren, uansett er det genialt at Master Quest er med, jeg har faktisk ikke spilt dette, så selv om jeg har det til Gamecube allerede, så kan det være grunnen som får meg til å skaffe meg min fjerde versjon av dette spillet :)

 

I andre nyheter i dag, så kommer Dragon Quest VI til Europa 20. mai, mens Nintendo har gjort en avtale med Namco om å gi ut Solatorobo i Europa første juli. Heldigvis er 3DS-en bakoverkompatibel!

Lenke til kommentar

Har ikke spilt Rayman 3D selv heller og hørt litt forskjellig om kvaliteten på spillet. Uansett så var poenget mitt hvordan remakes/porter bør anmeldes. Å gjøre som IGN å gi spillet 5.5 hvor største problemet er at det er ingenting nytt blir problematisk. De fleste som kjøper spillet har aldri spilt det før og for de er ALT nytt. For gamle fans som kjøper spillet på nytt elsker det fra før og vil uansett ikke ha for mye forandring.

Lenke til kommentar

Forskjellen er at Rayman 3D bare er en port av Rayman 2 med litt bedre grafikk, mens Zelda: OoT 3D er en remake helt fra scratch med Master Quest og en del annet snacks inkludert. MQ er selvsagt også laget fra grunnen av til 3DSen. Det jeg frykter mest er at enkelte anmeldere sier det blir for forskjellig fra originalen siden en del nye ting er med.

 

Har du link til der det står at OoT 3D er laget helt på nytt fra bunnen av? Det stiller jeg meg noget skeptisk er tilfelle.

Lenke til kommentar

Har du link til der det står at OoT 3D er laget helt på nytt fra bunnen av? Det stiller jeg meg noget skeptisk er tilfelle.

Det gjør du rett i. Alt tyder på at det er snakk om en oppgradert port av N64-versjonen. De eneste områdene som er bygd opp fra bunnen av er de som brukte pre-rendret grafikk i det originale spillet(butikkene, Links hus osv.)

 

Når det er sagt så kommer det til å se pent ut i forhold til N64-versjonen. 3D, bedre framerate og bedre teksturer kommer nok til å utgjøre en stor forskjell.

Lenke til kommentar

Da var en cosmos black 3DS kjøpt, foreløpig ingen 3DS spill dog, er ingen av 3DS titlene ute som er av noe stor interesse, bortsett fra muligens Lego Star Wars. Så litt bortkasta kanskje, men det får gå, i mellomtiden får jeg kose meg med Pokemon White.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Ocarina of Time har fått helt nye teksturer, så selv om det ikke er bygget opp fra grunnen, så er det veldig mye som er gjort. Teksturer er jo gjerne det som krever mest arbeid av det grafiske, så det er en del. Dog, personlig tror jeg at jeg kommer til å foretrekke den gamle versjonen, har sin egen sjarm med N64-grafikken også.

 

Angående Star Fox 64 så er det bra at det endelig har fått release, men det som hadde vært en perfekt måte å få slike som meg som har spilt gjennom orginalen til å kjøpe dette, hadde vært en save-funksjon (eller en level-select-funksjon som man kunne låse opp). Forferdelig irriterende at det er prestasjonene dine som avgjør hvilke brett du får lov til å spille på hver gjennomkjøring, spesielt om man ikke er så ubergod at man klarer å styre det helt. Det som hadde vært enda heftigere dog, hadde vært om det fulgte med en versjon av det ulanserte Star Fox 2 til snes - da hadde det vært et garantert kjøp for alle oss Nintendo-entusiaster. Dog, det er vel for mye å håpe på kjenner jeg Nintendo rett.

Lenke til kommentar

Har du link til der det står at OoT 3D er laget helt på nytt fra bunnen av? Det stiller jeg meg noget skeptisk er tilfelle.

Det gjør du rett i. Alt tyder på at det er snakk om en oppgradert port av N64-versjonen. De eneste områdene som er bygd opp fra bunnen av er de som brukte pre-rendret grafikk i det originale spillet(butikkene, Links hus osv.)

 

Når det er sagt så kommer det til å se pent ut i forhold til N64-versjonen. 3D, bedre framerate og bedre teksturer kommer nok til å utgjøre en stor forskjell.

 

Ikke noe problem. :)

 

http://www.nintendo.no/3ds/spill/oot3d

 

Sitat: "The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D tar Nintendo 64-klassikeren - en av de mest kritikerroste spillene noensinne - og gjenskaper den til Nintendo 3DS-konsollen med den nye dybden og realismen til utrolig 3D-grafikk uten spesialbriller."

 

Gjenskaper, dvs lager på nytt. Og hva med:

 

" Spillet utnytter også gyrosensoren i førsteperson, for eksempel når man skal skyte med pil og bue, noe som vil si at kameraet vil reagere når du fysisk beveger konsollen fra side til side eller opp og ned."

 

Jeg husker ikke det fra N64-versjonen. :p Zelda: OoT 3D vil være en remake, og det vil helt klart ha noen nyheter annet enn det jeg har sagt her. Det meste vil være likt med N64-versjonen, men ikke bli overrasket om enkelte ting ikke stemmer helt med det dere husker.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Sitat: "The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D tar Nintendo 64-klassikeren - en av de mest kritikerroste spillene noensinne - og gjenskaper den til Nintendo 3DS-konsollen med den nye dybden og realismen til utrolig 3D-grafikk uten spesialbriller."

Dette er strengt tatt bare PR-snakk, så jeg tror det ikke før jeg får høre det fra utvikleren selv.

 

Når jeg ser på screenshots som dette så har jeg det vanskelig for å tro at det er en ekte remake. Det betyr dog ikke at spillet ikke ser bedre ut enn OoT 64, eller at det ikke vil ha innhold og funksjoner som ikke var tilgjengelig i originalversjonen.

Lenke til kommentar

 

Dette er strengt tatt bare PR-snakk, så jeg tror det ikke før jeg får høre det fra utvikleren selv.

 

Når jeg ser på screenshots som dette så har jeg det vanskelig for å tro at det er en ekte remake. Det betyr dog ikke at spillet ikke ser bedre ut enn OoT 64, eller at det ikke vil ha innhold og funksjoner som ikke var tilgjengelig i originalversjonen.

 

Det er selvsagt bare pr-snakk, men man ser tydelig på de bildene at det ikke bare er snakk om høyere resolution. Sjekk ut bakken, trærne, himmelen og selv karakterene, så ser du at mye arbeid er lagt ned i å bedre teksturene og gjøre ting mer detaljert. Om det er nok til at det forsvarer et kjøp, er det imidlertid vi som forbrukere som bestemmer. For meg personlig gjør det ikke det, om ikke noe spesielt er med (som Master Quest), mens det for andre vil være nok til å skaffe seg denne klassikeren enda en gang (eller for første gang).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...