Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Liverpool


Old Game

  

53 stemmer

  1. 1. Banens beste (Manchester United)

    • Van Der Sar
      0
    • Neville
      0
    • Vidic
      0
    • Ferdninand
      1
    • Evra
      1
    • Valencia
      1
    • Nani
      1
    • Fletcher
      32
    • Carrick
      1
    • Park
      14
    • Rooney
      2
    • Giggs
      0
    • Scholes
      0
  2. 2. Banens beste (Liverpool)

    • Reina
      21
    • Insua
      3
    • Johnson
      1
    • Agger
      1
    • Carragher
      5
    • Kuyt
      1
    • Maxi
      3
    • Macherano
      3
    • Lucas
      6
    • Gerrard
      0
    • Torres
      7
    • Babel
      2
    • Aquliani
      0
    • Benayoun
      0


Anbefalte innlegg

I'm sure it did. Går ut ifra det har noe med at jeg skriver langt eller noe. Oh well, noen må jo gjøre det.

 

Jeg har oppholdt meg litt hjemme, litt på jobb, litt på skolen, litt i byen, litt hos venner ... ja, egentlig en helt normal hverdag. Og hvor har du oppholdt deg? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kampen alle United-supportere vil vinne mest av alle gjennom hver sesong. Dessverre gjelder ikke det samme for spillerne som har vist seg å være fullstendig likegyldige til disse kampene. Håper ikke engang Vidic får nærme seg Old Trafford innen en mils omkrets når denne kampen spilles. Jeg er sikker på at han kunne greid å spolert hele dritten fra tribuneplass. Om United-spillerne ikke gidder å gjøre noe ut av seg denne gangen heller gir jeg opp livet akkurat som Berbatov ser ut til å ha gjort.

 

Og btw, jeg befinner meg på Three Lions i Trånhjæm til søndagen, om noen har lyst å komme bort og hilse på.

Lenke til kommentar

Da har jeg etter mye om og men ordnet bilde av Liverpools bortedrakt og foreløpig tropp inn i førsteposten. Tror ikke Termo er så lysten på å skrive et par avsnitt, så hva med Daniel eller Smågal?

 

Points: Vidic kommer til å drepe Torres, men på en god måte uten å få rødt kort.

 

M. Brown er sjef Hyrlen. God gammel britisk spiller med susende taklinger og god innstilling. Dessverre slipper vel Gerrard unna tiltale (jf FA og lovenes lange arm) for endte gang.

Lenke til kommentar

Ta den tilbake Game. Han prøver faktisk å ødelegge de siste årene som en legende har, og det er vår legende også. Du kan ikke like sånne spillere Game.

Rett og slett ufattelig at han ikke får rødt kort der. Skulle ikke tro at en PL-dommer kunne være i stand til å gjøre en slik feil!

Lenke til kommentar

Dette går rett til helvete som vanlig! Jeg skjelver i buksa av Torres, Gerrard, Rodriguez og Aquilani. Typisk at de har funnet storformen nå rett før de skal spille mot oss.

 

Jeg kommer til å bli helt suicidal om vi taper mot de for fjerde gang. Jeg har fortsatt mareritt etter 4-1 tapet for omtrent ett år siden, og var deprimert i flere måneder etterpå, noe som gikk hardt utover skolearbeid, lekser, venner osv.

 

Jeg kommer til å begynne å grine uansett om det blir seier eller tap, gledestårer eller vanlige tårer. Får virkelig ikke håpe at spillerne i United er er like negativ som meg. Hvor utrolig deilig hadde det ikke vært og endelig fått stoppet kjeften på Liverpool-fansen? Hvor deilig ville det ikke vært med ett mål av Gary Neville i det 94' minutt? Bare forestill dere gledesscenene og jubelscenen hans, det hadde han virkelig fortjent.

 

"Vi er ett bedre lag enn Man U, fordi vi har knust dere 3 ganger på rad" Denne er jeg jævlig lei av å høre.

Lenke til kommentar

Typisk at de har funnet storformen nå rett før de skal spille mot oss.

Her må jeg bare sitere meg selv fra RedCafe.

 

Alle disse uvitende nissene som ranter Facebook-sider opp og ned med at Liverpool har funnet formen gjør meg skrullete. Fyren på sportsendinga presterte også å lire av seg at Liverpool er tilbake i "godt gammelt slag" (hva nå enn det skal bety). Halvparten av de jeg spurte om hvordan de kunne tro det hadde ikke engang den halvfjerneste anelse om verken Liverpool sine siste kamper (Wigan, Lille etc.) eller situasjonen til Pompey. Å tro at Liverpool er på vei tilbake nå er fabelaktig.

 

------------------------

 

Jeg kommer til å bli helt suicidal om vi taper mot de for fjerde gang. Jeg har fortsatt mareritt etter 4-1 tapet for omtrent ett år siden, og var deprimert i flere måneder etterpå, noe som gikk hardt utover skolearbeid, lekser, venner osv.

Jeg gjorde det slutt med dama pga jeg ble så lei etter den kampen. Jeg gråt meg i søvn hver dag i en uke... p.g.a. kampen, ikke tapet av dama. Jeg ække dau enda, jeg skal overleve et tap til.

 

ett mål av Gary Neville i det 94' minutt?

Nå snakker vi. Hadde det skjedd skulle jeg gjort en innsats for å plage livsgnisten ut av alle Liverpool-supportere jeg kjenner. Hengt Neville-bannere utenfor i hagen dems osv. VÆR SÅ SNILL!!

Lenke til kommentar

Haha, stemmer godt overens med enkelte Liverpool-supportere her i området det der, en av mine favoritter:

 

Har ikke tid til Liverpool nå, det er bedre med vintersport.

 

Ganske mange andre lever ennå på United-seirene, og manges interesse for Liverpool knuses nok OM vi høvler over dem til helga. Fikk senest nå i helga høre "Fernando Torres, verdens beste spiller" nevnt så at mange av disse merkelige skapningene her lever i sin egen verden er ikke akkurat nytt.

 

Game on. :)

Lenke til kommentar

Det blir nok en sugende nederlag dette her. Hvis vi skal vinne må spillerne dra frem en helt annen mentalitet utpå matta. Liverpool gir 520% kampen igjennom mens United spillerne tasser rundt på 15%. Håper SAF får opp tenninga skikkelig ellers kan det fort bli meget stygge sifre.

Lenke til kommentar

Da er det nesten så jeg håper vi taper på søndag, så vi slipper å kalle slike tapere "fans". Slike folk burde ikke ha lov til å kalle seg Liverpool-supporter. Å holde med Liverpool er et privilegium, en ære og noe man skal gjøre med stolthet. Om vi vinner Premier League og Champions League hvert år, eller kjemper om en sjetteplass i League Six, så er det å være Liverpool-supporter like fantastisk. Er man rød, så er man rød, da er man rød tverrs gjennom alle blodårer og bein i hele jævla kroppen. Jeg hater folk som jubler når vi vinner, men gir faen når vi taper. Som ikke går på kamp eller reiser på turer når vi taper, og som bare bærer drakten vår når vi vinner. Tapere. Avskum.

 

Vi har hatt en dårlig sesong, ja, faktisk en elendig sesong med tanke på Liverpools standard. Vi skal alltid - alltid - vinne alt. Det er Liverpools ånd. Å vinne. Men når vi gjør det elendig, så er det fortsatt like forbanna fantastisk å holde med de røde. Å heie frem Gerrard, Torres, Carra, Johnson, Reina, Masche & Co er en fantastisk følelse, noe kun de som gjør seg fortjent til det kan gjøre med verdighet. Alle andre kan holde seg unna. Supportere som ikke bryr seg i dårlige tider kan pakke seg til helvete vekk og dra over til Man Utd-leiren og digge å være medgangssupporter. Men vi, vi som er Liverpools sjel, som elsker Liverpool over alt, vi vil for alltid bli. Uansett.

 

Liverpool er stolthet og ære, storhet og magi.

 

Liverpool FC - Proud to be forever red!

 

Angående Torres så skal jeg ikke slenge meg inn i den debatten om han er verdens beste blabla. Rooney har selvfølgelig vært bedre i år, siden han har spilt mer, scoret mer og holdt seg skadefri. Det er viktig. Men at Torres er en av, ja, verdens beste spillere er udiskutabelt. 15 ligamål på 16+2 kamper i en skadeforfulgt og lagmessig svak sesong er intet mindre enn ekstremt imponerende. Er Torres skadefri, er han en bedre spiller enn Rooney, som han har vært siden han kom til Liverpool. "Fact".

 

05 Days 11 Hours 26 Minutes 23 Seconds

 

fernando-torres-liverpool-001.jpg

 

Sunday, 21.03.2010

Fernando returns to Old Trafford

 

Be there.

 

 

torresvidic_220318.jpg

 

 

... Or don't. Just like Vidic and Ferdinand.

Lenke til kommentar

Var noen rare fakta du kommer med. Jaja, Liverpool har jo(som vanlig) verdens beste lag, med verdens beste spillere i hvert eneste ledd(ja, dette hører jeg fra flere LFC supportere hvert eneste år). Torres er ikke bedre enn Rooney. Rooney er pur klasse, han kan både score, sette opp andre og slå 100% presise crossere. 31 mål sålangt og det er fortsatt langt igjen! Og LFC har jo også såklart de mest trofaste supportere,mens vi i United Leiren er bortskjemte medgangssupportere :roll:

Endret av Hans-o
Lenke til kommentar

Fyren forsøker bare å hisse opp folk og han har ikke lykkes selv om jeg gir et kort svar.

 

Han har nemlig også tidligere gitt til uttrykk for at han tror alle med assosiasjoner til United er medgangssupportere, mens han selv er verdens beste fan. Hvorfor begynte du å heie på Liverpool? Laget som var mestvinnende i England? Medgangs eller? Jeg tror, nei stryk det, jeg VET at det er pga et eldre familiemedlem (noe lignende) som ble supporter på 70-80-tallet. Dere er like mye gloryhunters (tåpelig) selv og medgangssupporter-trekket er bare et deilig tegn på misunnelse. 18-18.

 

cantona.jpg

 

Rooney er komplett og en mye bedre spiller enn Torres. Sistnevnte er dog en hakket vassere målggjører – eller han var i alle fall det. Er spent på å se om Roo fortsetter med målmaskin-taktene neste sesong. Med godt over 100 ligamål er han på god vei mot 200-landmark grensen, som kun Shearer har greid i PL.

 

Bra med litt rivalisering, men vi kan kanskje holde oss for gode til å kalle hverandre dårlige supportere osv? :)

Lenke til kommentar

Starter uken med å reflektere litt over Liverpools individuelle styrker og svakheter.

 

Tror dere Rafa stiller med ett offensivt lag mot United? Jeg har tatt meg friheten til å sette meg inn i hr. Benitz sine sko:

 

Til tross for å være en klovn er ikke Benitez en dårlig manager. Han er ikke spesielt dyktig, ikke misforstå meg, men han er ikke dum heller. En for "offensiv" og lite løpsterk midtbanen hadde blitt overløpt og derav drept av United. Liverpools oppskrift i de foregående innbyrdes har vært å kjempe United ut av stilen og det nekter jeg å tro at Benitez vil gå vekk fra når han plukker ut laget i helgen.

 

Jeg mener Liverpool kun kan slå United på et vis og det er måten de gjorde det på i fjor. Med vekselvis presshøyde og komprimerte lagdeler sentralt. Med rask sideforskyvning vil det da være mulig å forsvare seg "høyt" - noe United ikke trives med. Derfor har jeg tidligere ment at Benitez delvis har knekt Uniteds 4-4-2 kode. Men, det er et stort men her. Denne taktikken avhenger av at det ikke finnes noen svake ledd når det kommer til defensiv disiplin. Derfor spiller garantert ikke Aquilani fra start mot United. Og derfor spiller Lucas. Ja, det vil gjøre Liverpool svekket offensivt, men det vil også gi bortelaget en bedre sjans til å vinne kampen. Liverpool store styrke i toppkamper er å 1) bryte ned motstanderen med hard og taktisk smart jobbing 2) Utnytte rom og kontre.

 

Dette er laget jeg tror starter og jeg har lagt ved noen bemerkelser på enkeltspillere.

 

Reina - Selskreven

 

Johnson - God offensivt, men hvor mye vil han være til nytte med sine ferdigheter mot United? Defensivt er engelskmannen under pari og jeg tror Benitez vil frykte at Nani/Valencia vil kunne utnytte rom i det som ellers vil være en tett bakre firer. Jeg tror dette kan være en av nøklene for United til å låse opp Liverpool.

 

Carragher - Hverken spesielt god eller dårlig om dagen. Slike kamper kler han, der han ikke har noe ansvar for å "spille" fotball. Hans oppgave vil bli å stoppe Rooney.

 

Agger - Det svakeste leddet av de to defensivt. At Agger har en god dag er et must for Liverpool. Dansken er undervudert som hodespiller og selv om det enda mangler endel på plasseringsevnene, er han likevel den beste "boksstopperen" av de to. Er også mye bedre med ballen i beina, naturligvis.

 

Insua - Hverken fra eller til. Aurelio er mye smartere og dessuten langt farligere med sin innleggsfot. Skadet?

 

Lucas - Elendig på alle mulig vis offensivt, MEN han jobber bra og ligger pal i et rom United ofte bruker. Faktisk er Lucas en verre spiller for United i angrep å møte enn Alonso som var langt mer stasjonær i andre soner.

 

Macherano - Jobber sokkene av seg. Kommer til å lage mange frispark og blir utvist om han får et tidlig gult.

 

Kuyt - Skal jobbe hardt begge veier og skal være med opp når det trengs. Jeg tror han spiller høyreindreløper, noe som vil være en taktisk bommert med Evra og Vidic på den siden.

 

Maxi - Litt avhengig av hvilken form Benayoun har på trening. Jeg tror Benitez vil bruke Maxi fordi han er en allrounder og i mangel på bedre alternativer. Babel tviler jeg sterkt på ettersom nederlenderen lider av "nani-syndromet" med kronisk mangel på hjerneceller defensivt... Og offensivt, forsåvidt.

 

Gerrard - Mer tilbaketrukken enn til vanlig, men fortsatt den eneste med en slags fri offensiv rolle. Tipper Captain hypo kommer til få instrukser om å utnytte rommene bak Rafael og Evra spesielt.

 

Torres - Same old story. Skal jakte bakrommet bak Rio og Vidic. Ohhh the horror :(

 

Hva tror Liverpool supporterne?

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Jaja, Liverpool har jo(som vanlig) verdens beste lag, med verdens beste spillere i hvert eneste ledd(ja, dette hører jeg fra flere LFC supportere hvert eneste år). Torres er ikke bedre enn Rooney. Rooney er pur klasse, han kan både score, sette opp andre og slå 100% presise crossere. 31 mål sålangt og det er fortsatt langt igjen! Og LFC har jo også såklart de mest trofaste supportere,mens vi i United Leiren er bortskjemte medgangssupportere

Jeg skal gi deg en liten kalddusj siden du så vennlig ber om det: Vi er verdens beste. Sånn er det bare. :)

 

Jeg kritiserer laget ofte, spesielt når vi gjør det så dårlig som i år. Men man må også vite å skryte av laget, og har man en spiller som Torres i stallen, fotballens Jesus om du vil, så må man vite å bruke store ord. Alt annet ville vært idiotisk.

 

Rooney er god, faktisk en fantastisk spiller. Kanskje mer komplett enn Torres overall, men Torres er en bedre spiss. Bedre målgjører, og som kan gjøre mer med ballen og har flere målfarlige strenger å spille på enn Rooney. Det er min mening.

 

Liverpool har mange trofeste supportere, thank God for them. Spesielt i Liverpool, men det er også mange gode eksempler i Norge. Blant annet meg selv og flere andre på forumet. Men som det ble påpekt noen innlegg opp, og som var hovedpoenget med første innlegget mitt; det finnes ikke bare roser i supporterskaren vår. Jeg kaller ikke Man Utd-supportere medgangssupportere, jeg måtte bare nevne et eksempel. Jeg kjenner flere gode Man Utd-supportere. Men let's face it, for dere som har vært supportere siden midten av '90-tallet; det har vært ganske enkelt å være Man Utd-supporter. Det har ikke vært mange nedturene der i gården.

 

Han har nemlig også tidligere gitt til uttrykk for at han tror alle med assosiasjoner til United er medgangssupportere(...)

Please, nevn hvor det ble sagt. I challenge you.

 

mens han selv er verdens beste fan. Hvorfor begynte du å heie på Liverpool? Laget som var mestvinnende i England? Medgangs eller? Jeg tror, nei stryk det, jeg VET at det er pga et eldre familiemedlem (noe lignende) som ble supporter på 70-80-tallet. Dere er like mye gloryhunters (tåpelig) selv og medgangssupporter-trekket er bare et deilig tegn på misunnelse.

Du driter deg selvsagt ut som du gjør hver dag på dette forumet.

 

Jeg begynte å "heie" på Liverpool i 1995, da var jeg seks år. Jeg forsto ikke hvem som var best eller hvordan historien bakover i tid var, og ser man tilbake på den tiden var det ikke akkurat på grunn av alle titlene jeg valgte Liverpool, eller Liverpool valgte meg. Jeg har ingen i nær familie som er Liverpool-supportere. Har en far og en onkel som er Arsenal-supportere, så det er egentlig det jeg burde blitt, og noen litt langt uti slekta som er Man Utd-supportere. Resten er likegyldige. Jeg begynte rett og slett å holde med Liverpool fordi det var den første fotballkampen jeg så på hvor jeg oppfattet dette med lag, og jeg likte Liverpool. Lille Hewitt visste å se hvem som var verdt å holde med også på den tiden. Fattern ga meg min første Liverpool-drakt da jeg fylte syv år, og da var det gjort. I'm red for life.

 

Bra med litt rivalisering, men vi kan kanskje holde oss for gode til å kalle hverandre dårlige supportere osv? :)

Hverandre? Jeg kritiserte det noen brukere her kalte Liverpool-supportere. Jeg driter i hvem som holder med Man Utd, men man kan ikke kalle seg Liverpool-supporter uten å vite eller forstå hva det innebærer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...