Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Liverpool


Old Game

  

53 stemmer

  1. 1. Banens beste (Manchester United)

    • Van Der Sar
      0
    • Neville
      0
    • Vidic
      0
    • Ferdninand
      1
    • Evra
      1
    • Valencia
      1
    • Nani
      1
    • Fletcher
      32
    • Carrick
      1
    • Park
      14
    • Rooney
      2
    • Giggs
      0
    • Scholes
      0
  2. 2. Banens beste (Liverpool)

    • Reina
      21
    • Insua
      3
    • Johnson
      1
    • Agger
      1
    • Carragher
      5
    • Kuyt
      1
    • Maxi
      3
    • Macherano
      3
    • Lucas
      6
    • Gerrard
      0
    • Torres
      7
    • Babel
      2
    • Aquliani
      0
    • Benayoun
      0


Anbefalte innlegg

Men let's face it, for dere som har vært supportere siden midten av '90-tallet; det har vært ganske enkelt å være Man Utd-supporter. Det har ikke vært mange nedturene der i gården.

Først og fremt, nå leser jeg mellom linjene her og du får heller arrestere meg om jeg tar feil. Du mener (muligens med rette) at vi er uprøvde som supportere. Hva er forskjellen på oss og de (majoriteten av Liverpool fans i Norge) som ble supportere på 70-80 tallet? Det er ofte slik at man blir betatt av en god prestasjon, også blir man gradvis supporter av det og det laget. Da er det naturlig at mange har valt og kommer til å velge United. Skal man føle seg som møkk fordi man holder med og elsker en klubb som vinner? Jf førsteinnlegget, jeg skriver litt om det der.

 

Poenget er at du titt og ofte glorifiserer det å være Liverpool supporter mer enn hva som er normalt og du skriver ofte på et nedlatende vis ovenfor oss United fans. Og nei, jeg gidder ikke søke gjennom innleggene dine for å finne eksempler.

 

United har også mange trofaste supportere. Flere enn Liverpool, faktisk. Når klubben rykket ned hadde vi flest tilskuere pr kamp i hele ligasystemet og det var lenge før fotball ble et kommersiell pengesluk på 90-tallet. Har du glemt at "vi" (nei, jeg var ikke født da) gikk 20 år uten å vinne noe, men likevel hadde fulle tribuner hver helg. btw...

 

At jeg skriver "tull" her hver eneste dag faller på egen urimelighet. Det at du må rette fokus på meg som person viser vel egentlig ikke at du var en så god debattant som jeg husket deg som. Det du siterer er relevante, (riktignok personlige, men akkså nødvendige for vinne din oppmerksomhet) spørsmål for å få deg til å reflektere over det faktum at vi, spesielt ikke på et anonymt fora, faktisk ikke vet noe om bakgrunnen for andres lojalitet ovenfor deres klubb - verken i United eller i Liverpool leiren. Sistnevnte også er en bortskjemt supporterskare, sånn forøvrig...

 

Edit: rettet opp et par formuleringer.

Endret av The Game
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Først og fremt, nå leser jeg mellom linjene her og du får heller arrestere meg om jeg tar feil. Du mener (muligens med rette) at vi er uprøvde som supportere. Hva er forskjellen på oss og de (majoriteten av Liverpool fans i Norge) som ble supportere på 70-80 tallet? Det er ofte slik at man blir nettopp betatt av en god prestasjon, også blir man kanskje gradvis supporter av det laget. Skal man føle seg som møkk fordi man holder med og elsker en klubb som vinner? Jf førsteinnlegget, jeg skriver litt om det der.

Du leser som sagt mellom linjene og sliter med dårlig leseevne, så det avsnittet kan vi stryke.

 

Poenget er at du titt og ofte glorifiserer det å være Liverpool supporter mer enn hva som er normalt og du skriver ofte på et nedlatende vis ovenfor oss United fans. Og nei, jeg gidder ikke søke gjennom innleggene dine for å finne eksempler.

Igjen; jeg tar gjerne eksempler. Du innehar dessverre ingen posisjon hvor du kan påstå ting i hytt og pine som du ønsker, uten å dokumentere det. Det hadde kanskje vært moro om en diskusjon foregikk slik, men dengang ei.

 

Men jeg vil selvsagt rette en unnskyldning mot forumets Man Utd-supportere hvis jeg støtet noen. Jeg visste dessverre ikke at dere var så nærtagende. Jeg skal være mer forsiktig i fremtiden.

 

United har også mange trofaste supportere. Flere enn Liverpool, faktisk. Når klubben rykket ned hadde vi flest tilskuere pr kamp i hele ligasystemet og det var lenge før fotball ble et kommersiell pengesluk på 90-tallet. Har du glemt at "vi" (nei, jeg var ikke født da) gikk 20 år uten å vinne noe, men likevel hadde fulle tribuner hver helg.

Aldri nevnt et ord om antall trofaste Man Utd-supportere.

 

At jeg skriver "tull" her hver eneste dag faller på egen urimelighet. Det at du må rette fokus på meg som person viser vel egentlig ikke at du var en så god debattant som jeg husket deg som. Det du siterer er relevante spørsmål for å få deg til å reflektere over det faktum at vi (på et anonymt fora) faktisk ikke vet noe om bakgrunnen for andres supporterskap - ei heller i Liverpool leiren, som også er en bortskjemt supporterskare.

Jeg sier bare min oppfatning av deg i en diskusjon hvor du antar og påstår ting om meg som person uten å ha noe kjennskap til det du sper om deg. Om jeg er en god debattant eller ei vet jeg ikke, det bryr jeg meg ikke om - jeg er supporter, ikke debattant - men du må nesten regne med en liten notis når du uhemmet påstår ting om meg. Et skudd i blinde feller sjelden bjørnen.

Lenke til kommentar

Torres er en bedre "ren spiss" ja, men Rooney er mye mer komplett nå og hvis man bare ser kampen mot Fulham nå nylig, så ser man hvor viktig han er i absolutt alle områder på banen. Er Scholes for oss; slår ut baller til vingene "for fun", er Keane for oss, løper hardt tilbake for å stjele ballen, og sender i vei en perfekt pasning for en kontringsmulighet, er nå Van Nistelrooy for oss også, putter mål som om det er lett. Er forsåvidt også Beckham for oss til tider, bare fra venstresiden, og slår inn perfekt pasninger/innlegg for andre i laget hvor det så ofte blir mål.

 

Så ja, Torres er kanskje bedre på DET HAN GJØR, men Rooney er faktisk litt over han på alle de andre punktene, og på selve spissdelen er han faen ikke langt bak nå. Rooney er komplett. Rooney er Gud.

Lenke til kommentar

Brukte du en time på det innlegget? Flaks jeg så en episode av The Mentalist mens jeg ventet...

 

Det vel strengt talt du som fremstår som svært nærtagende og hårsår her. Jeg traff tydeligvis en nerve. :)

Brukte vel ganske nøyaktig et kvarters tid. Jeg så på nyeste episode av 24 samtidig. :D

 

Hehe, godt forsøk på å vri det over på meg, vis meg gjerne hvor jeg har vært hårsår og nærtagende. Jeg er ikke den som syter av oss. Men siden du velger å avslutte med en "burn" så antar jeg du ikke har mer å si.

 

Dette tegner seg til å bli en lang uke ser eg....

Det er jo nå det er gøy da. :D Når det faktisk er litt temperatur og kampfølelse, ikke bare den samme kjedelige diskusjonen og krampeaktige forsøk på provokasjon fra noen brukere dag ut og dag inn.

 

Angående Torres vs. Rio/Vidic så blir det spennende å se på søndag hva de to guttene har lært siden de siste gangene. Jeg regner med at de får store problemer som vanlig. Fernando har begge to godt plantet i shortsen, de blir rød i kinnene og astmatiske bare de ser Torres trø på gresset. It's going to be skjønt.

Lenke til kommentar

Fortsatt, det er 24, uansett om du greier å gjøre to ting på en gang så viser du ikke respekt til Kiefer og co. som fortjener 100% av oppmerksomheten din. Heldig at du skal se den senere, litt av respekten kommer kanskje tilbake. A little class.

 

Men kjeft, off topic. :p

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Rooney er god, faktisk en fantastisk spiller. Kanskje mer komplett enn Torres overall, men Torres er en bedre spiss. Bedre målgjører, og som kan gjøre mer med ballen og har flere målfarlige strenger å spille på enn Rooney. Det er min mening.

 

Rooney sitt lavestenivå er milevis høyere enn Torres sitt. Selv på dårlige dager løfter Rooney United. Vel Hadde du sagt dette forrgie sesong hadde jeg vært enig, nå? Ikke helt enig. Utenfor 16 er nok Torres en større trussel siden Rooney har glemt skuddfoten sin. Innenfor er Rooney minst like giftig.

 

Den andre håpløse diskusjonen deres gidder jeg ikke blande meg inn i. At en Liverpoolsupporter påberoper seg offerrollen siden laget suger, å har gjort det i snart 2 tiår er ikke et argument for at United-supportere fra midten av nitttallet derav er medgangsupportere. Sånn jeg blandet meg inn likevel, men det var alt jeg ville si. Velkommen tilbake Hewitt, merkelig at det er rundt disse tidene.

Lenke til kommentar
Dette tegner seg til å bli en lang uke ser eg....

Det er jo nå det er gøy da. :D Når det faktisk er litt temperatur og kampfølelse, ikke bare den samme kjedelige diskusjonen og krampeaktige forsøk på provokasjon fra noen brukere dag ut og dag inn.

Selvsagt. Har da ikke sagt noe annet? Men uken blir lang uansett :D

 

Hadde vært artig med en statistikk over advarsler, utestengelser osv før under og etter kampen mot de "vanlige dagene" på d.no...

 

Hvor lenge holder du Game? Og hvor lenge etter går det før noen har startet støttetråd? ;)

Lenke til kommentar

Rooney sitt lavestenivå er milevis høyere enn Torres sitt. Selv på dårlige dager løfter Rooney United. Vel Hadde du sagt dette forrgie sesong hadde jeg vært enig, nå? Ikke helt enig. Utenfor 16 er nok Torres en større trussel siden Rooney har glemt skuddfoten sin. Innenfor er Rooney minst like giftig.

Jeg kan være tilbøyelig til å være enig. Torres har hatt kamper der han har vært veldig dårlig. Det som dog er veldig bra og beundringsverdig med Torres, er at i majoriteten av også disse kampene scorer han. Men noen dårlige kamper har det vært, så kan man også gi noen av disse skylden for skader og derav lite kamptrening og form. Jeg følger ikke så mye med på Rooney, men han spiller stort sett greie kamper eller bedre.

 

Den andre håpløse diskusjonen deres gidder jeg ikke blande meg inn i. At en Liverpoolsupporter påberoper seg offerrollen siden laget suger, å har gjort det i snart 2 tiår er ikke et argument for at United-supportere fra midten av nitttallet derav er medgangsupportere. Sånn jeg blandet meg inn likevel, men det var alt jeg ville si.

Men Hyrlen da, skal du først blande deg så må du først sjekke hva du blander deg inn i. Jeg har aldri sagt eller ment at Man Utd-supportere fra midten av '90-tallet er medgangssupportere. Det finnes mange av de også, men langt ifra alle. Fint hvis dere leser det jeg skriver. Merkelig hvordan et innlegg som var en kritikk av Liverpool-supportere som var medgangssupportere, plutselig ble til en kritikk av for mange Man Utd-supportere. Man leser vel kanskje det man ønsker.

 

Velkommen tilbake Hewitt, merkelig at det er rundt disse tidene.

Jeg må vel si takk, men jeg har aldri vært borte. Jeg har alltid lest her selv om jeg ikke poster så mye lenger. Det er bare først i tider som dette det faktisk er verdt å diskutere her. Det er en perfekt måte å omstille kroppen til kampmodus frem til søndag. ;)

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...