Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil til fartsglad ungdom med 70k som budsjett.


Gjest Slettet+13412342564

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+13412342564

Du har ikkje vurdert Toyota Celica? Fantastisk kjørekomfort med heilt grei trøkk i motoren!

Mange ting man kan gjere på kosmetikken:)

 

Kjørekomfort sier du? Jeg har hørt det absolutt motsatte :p

Lenke til kommentar

Du har ikkje vurdert Toyota Celica? Fantastisk kjørekomfort med heilt grei trøkk i motoren!

Mange ting man kan gjere på kosmetikken:)

 

Han nevnte jo at bilen også skal være stilren - og en Toyota Celica finnes ikke stilren. Den nyeste modellen fungerer, men den med fire froskeøyne er helt forferdelig. Dessuten finner jeg bilen ubehagelig, både av kjøre- og sittekomfort (takhøyde blant annet).

Lenke til kommentar

Du har ikkje vurdert Toyota Celica? Fantastisk kjørekomfort med heilt grei trøkk i motoren!

Mange ting man kan gjere på kosmetikken:)

 

Jeg har mer kjørekomfort i BMWen min til 10k enn en hvilken som helst Toyota til 100k :p

 

EDIT: Hvilken som helst japse for den saks skyld :)

 

Dette er ikke noe hat mot japser. Digger mange japsebiler. Men kjørekomfort er bare noe de ikke kan.

Endret av xibriz
Lenke til kommentar

For det tror du ikke jeg veit, og om jeg er umoden veit vel egentlig ikke du noe om?

Jeg uttalte meg ikke om deg, men mer på generellt grunnlag. Alle 18 åringer er umodne, men de skjønner det bare ikke før de har passert 30.

Stemmer meget godt :)

Alternativt så vil en ulykke modne deg fort.

Jeg følte meg ganske moden som 18 åring, men ca 1 høyenergikollisjon senere som kunne tatt mitt liv så fant jeg ut at jeg ikke var det og etter det så tenker jeg konsekvenser når jeg kjører. Er 20 år nå :)

 

Skal sies at det ikke var min feil heller, men uansett så får det deg til å tenke deg om. Hvordan jeg kom fra det uten en skramme er noe jeg aldri kommer til å skjønne og bare å tenke på det gir meg vondt i magen

Endret av MongoMan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

 

 



Du har ikkje vurdert Toyota Celica? Fantastisk kjørekomfort med heilt grei trøkk i motoren!
Mange ting man kan gjere på kosmetikken:)


Han nevnte jo at bilen også skal være stilren - og en Toyota Celica finnes ikke stilren. Den nyeste modellen fungerer, men den med fire froskeøyne er helt forferdelig. Dessuten finner jeg bilen ubehagelig, både av kjøre- og sittekomfort (takhøyde blant annet).


Synes faktisk den med fire øyne er litt penere egentlig tongue.gif

Lav takhøyde blir et problem...

Noen som har vært borti en Chrysler Sebring? (litt over mitt prisnivå enda, men man veit jo aldri!) Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar

Jeg skrev en jævlig fin tekst istad, men det klikket to ganger på rad så da dret jeg i det.

 

Kort oppsummering: Bilen er billigmodell - og det merkes. Enkel hardplast, dårlig kjørekomfort i høyere fart, nok av innersvinger her og der. Nei - styr unna.

 

A3 f.eks er et MYE bedre valg.

Lenke til kommentar

Noen som har vært borti en Chrysler Sebring? (litt over mitt prisnivå enda, men man veit jo aldri!)

Hold deg unna Sebring. Er mye tull med dem, og det er "plastikkmotor" på dem. Altså praktisk talt umulig å mekke på.

 

Et tips fra en fartsglad gutt til en annen. Velg en bil som ikke har ekstrem motor. Om du føler at du kan å kjøre bil, så velg en med ca 150 hk og lær deg å kjøre med den først. Om du går rett opp til 200-tallet, kan jeg nesten garantere deg at det går til helvete.

 

Starta selv med en liten bestemorbil med 90 hk og lærte meg å kjøre i den. Nå har jeg en Mitsubishi Galant 2.0 V6(150 hk), og det er en perfekt bil for meg. Planlegger å kjøpe en bil med litt kraftigere motor(200-250 hk) neste gang, men ikke f. om jeg gjør det før jeg føler at jeg har 100% kontroll på Lanten ;)

Lenke til kommentar

Jeg skrev en jævlig fin tekst istad, men det klikket to ganger på rad så da dret jeg i det.

 

Kort oppsummering: Bilen er billigmodell - og det merkes. Enkel hardplast, dårlig kjørekomfort i høyere fart, nok av innersvinger her og der. Nei - styr unna.

 

A3 f.eks er et MYE bedre valg.

 

Ok... Så en A3 er bedre? De sitter mye dårligere på veien ( tenker på at denne 18åring sier han er fartsglad) Du må opp på 1.8T for at den skal gå bedre enn 1.8 Celicaen. Sittestillingen i Celicaen er forstreffelig den, så lenge du er under 1.95 høy. Det er utrolig mye man kan gjøre utseendemessig på Celica'er.

 

Et eksempel eller to

DSC08163.jpg

IMG_5205.jpg

 

En annen ting med disse Japsebilene er det at hvis man tenker på den mekaniske byggekvaliteten er den mye høyere hos japsene enn det jeg kan si om endel eldre VAG biler.

 

Vi kjøper 2 nye biler hvert 3.år. Denne perioden har vi hatt 2 stk A4 2.0TDI Quattro, og vi har aldri hatt biler så mye på verksted som nå....

 

my cents..

Endret av mossing91
Lenke til kommentar

Er 20 år selv og kjøpte nettopp min første bil, skal dra å hente den på lørdag! :D

 

Hadde omtrent samme budsjett som TS og endte tilslutt opp med en Honda Civic Vti.. Liten bil på litt over 1000 kg og 160 hester, og en herlig følelse når VTEC slår inn ved 5500 omdreininger :) Satt å smile hele tiden mens jeg prøvekjørte den, og gleder meg til den 4 timers lange kjøreturen hjem!

Lenke til kommentar

 

Ok... Så en A3 er bedre? De sitter mye dårligere på veien ( tenker på at denne 18åring sier han er fartsglad)

 

Mener du en A3 sitter dårligere enn den Chrysler-møkka? For det er i den sammenhengen jeg nevnte A3-en.

 

Nei, jeg trodde veigrep innlegget var rettet mot sammenligning mot Celica.

Eldre Chrysler er en vugge med 4 hjul.

Lenke til kommentar

 

Nei, jeg trodde veigrep innlegget var rettet mot sammenligning mot Celica.

Eldre Chrysler er en vugge med 4 hjul.

 

Da snakker vi :-) Celica og japser generelt er jo biler hvor man får mye for pengene! Bra kvalitet på de, og er selv oppvokst med en japse-fan av en pappa, så deter godt imprentet. Synes bare den froske-Celicaen er så utrolig stygg.. hehe.

Lenke til kommentar

Ville ikke gått for en amerikansk bil, da delene er dyre og vanskelige å oppdrive! Er 19 år nå og har hatt 3 biler så langt!

 

Begynte med en 1997 Mitsubishi Carisma, den gikk fort over fartsdumper :)

 

Kjøpte så en 1992 E36 325 med 200 gamp som slapp på tørr asfalt med 10" på bakdekka :)

Kjøper du E36 nå, må du skru litt hvis ikke du er heldig å finner en pent holdt! 318is går forøvrig likt som en 320i og bruker mindre suppe, de kan jo trimmes også.

 

Nå har jeg en 1998 E39 523i med 170 hester, dauere en 325'en men helt greit drag :)

 

Bmw har utrolig billige deler som er lett å oppdrive, og et utrolig bra forum på nettet. www.bimmers.no der finner du alt... Ønsker du kjøreglede, og litt morro må du velge rwd evt 4wd... Jeg ville sagt Bmw, 200sx og outsideren Audi 1,8 TQ turbo firehjulstrekkeren! 180 gamp org, og med chip lett over 200 :) morsomme er de også og du finner nok disse rundt 1998 mod til under 100'000! pass opp for audisyken! (svake/mange stag i forstillinga)

 

til 60 lapper ville jeg også sett opp for rust, helst under også! bruk bukk...

Lenke til kommentar

BMW E34 kan nok være et bedre kjøp enn E36, men det skal nevnes at den er like stor som en Mercedes E-klasse, om enn mer sportslig. Prøv å få tak i en med minst 150 hk. De andre kan visstnok føles litt undermotorisert. Jeg har etterfølgeren BMW E39, som er et godt kjøp og en fantastisk kjøremaskin, spesielt på langturer.

 

Jeg syntes også forhjulsdrift ble litt kjedelig, og stod derfor overfor det samme dilemmaet mellom RWD og 4WD. Det jeg ikke tenkte på er at disse konfigurasjonene er diametrale motsetninger på vinterføre. Så hvis den bilen du kjøper er beregnet på helårsbruk, bør du tenke gjennom begrensningene ved bakhjulsdrift. Det er mye bra å si om BMW, og jeg tror ikke de er plaget av kvalitetsproblemer på samme måte som Audi. Men de er dessverre ikke så velegnet som vinterbiler. Tidligere i vinter kom jeg i skade for å drømme meg bort mens jeg kjørte, fikk sleng på bilen og havnet i fjellveggen. Når man ikke er vant med kjøreegenskapene på en såpass tung bil, kan den være vanskelig å rette opp etter en sleng. Jeg har ikke noe lyst til å moralisere som andre i denne tråden, men synes dette er verdt å nevne overfor en førstegangskjøper.

Lenke til kommentar

(....)

 

Et tips fra en fartsglad gutt til en annen. Velg en bil som ikke har ekstrem motor. Om du føler at du kan å kjøre bil, så velg en med ca 150 hk og lær deg å kjøre med den først. Om du går rett opp til 200-tallet, kan jeg nesten garantere deg at det går til helvete.

 

Starta selv med en liten bestemorbil med 90 hk og lærte meg å kjøre i den. Nå har jeg en Mitsubishi Galant 2.0 V6(150 hk), og det er en perfekt bil for meg. Planlegger å kjøpe en bil med litt kraftigere motor(200-250 hk) neste gang, men ikke f. om jeg gjør det før jeg føler at jeg har 100% kontroll på Lanten ;)

 

Jeg er enig her, ikke start med en som har kraftig motor, det er sjåføren bak som bestemmer hvor gøy det er å kjøre. Jeg har kjørt godt over 20 forskjellige biler etter 5 år med lappen og eneste som ikke har gitt intrykk av å være sporty var en astra 1.4L med automat :p

 

Har du manuell gir og litt svinger blir det ALLTID gøy! =)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...