Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil til fartsglad ungdom med 70k som budsjett.


Gjest Slettet+13412342564

Anbefalte innlegg

Har hatt en Audi A3 1.8T i snart to måneder og er strålende fornøyd. Kan anbefales på det sterkeste, er riktignok FWD.

Det jeg kan anbefale og se på om du drar og ser etter A3 er rust nederst på døra og ved listene til feste for tak stativ. Kan også anbefale å se etter sprekker i plastplatene foran i framre hjulbue ;)

Det er 10-års rust garanti på A3, men for 60k så får du ikke noe så nytt så det er en fordel at det ikke er så mye rust da ;)

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg vært borti det selv, men det jeg har hørt er alt for folk som har hatt boble rust på dørene har fått nye dører, skal ikke si det helt sikkert da jeg ikke har vært borti det selv. Men uansett vil ikke det bli noe problemstilling for han da han ikke får noe så ny bil for 60k hvis han har de krava ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Har hatt en Audi A3 1.8T i snart to måneder og er strålende fornøyd. Kan anbefales på det sterkeste, er riktignok FWD.

Det jeg kan anbefale og se på om du drar og ser etter A3 er rust nederst på døra og ved listene til feste for tak stativ. Kan også anbefale å se etter sprekker i plastplatene foran i framre hjulbue ;)

Det er 10-års rust garanti på A3, men for 60k så får du ikke noe så nytt så det er en fordel at det ikke er så mye rust da ;)

 

Lykke til

 

Takker, skal huske det :)

 

Du kan jo kjøpe min, mye bil for pengene der ;)

 

http://www.finn.no/f...nnkode=21335999

Postet bilde

 

Fin bil for all del, men det er en Alfa, og de går jo stort sett bare i stykker :p

Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar

[quote name='The Norwegian Stallion' date='16. mars 2010 - 16:26' timestamp='1268753189'

Du kan jo kjøpe min, mye bil for pengene der ;)

 

http://www.finn.no/f...nnkode=21335999

Postet bilde

 

Fin bil for all del, men det er en Alfa, og de går jo stort sett bare i stykker :p

 

Der viste du at du er umoden, slutt med fordommer og åpne øynene dine.

Er en grunn til at FIAT og Alfa er de eneste som gikk overskudd igjennom hele finanskrisen, altså hver mnd osv.

 

Og med den holdningen håper jeg inderlig å aldri se deg i en Alfa.

 

Audi A3 og 4, virker ganske bra, men har stort sett opplevd at dem plutselig fusker uten en god grunn, og dette pleier å være dyre kostnader.

 

Mazda MX5 tror jeg kunne vært gøyal bil, er vel det nærmeste du kommer en "italiensk" bil. I hvertfall førerne av disse bilene virker henrykte, og prisene på dem er heller ikke ille.

 

Kanskje ta en titt på C-klasse merce når du først har sett på CLK? Bør holde deg unna tyske biler 1992-94.

Lenke til kommentar

Hei !

 

Har no hatt ein Ford Probe 2,5 V6 i 4 år. Er jo i botn og grunn ein Mazda så ikkje så mykje feil :) Har vanskeleg for å tru at bilen skal vera så vanskeleg å få solgt igjen sjølv om han har framhjulstrekk.

 

Det eg er missnøygd med er at han er lavt gira, skulle hatt eit 6 gir på toppen. Brukar og litt suppe, men ein lyt ofra litt suppe for å få godlyd :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Hei !

 

Har no hatt ein Ford Probe 2,5 V6 i 4 år. Er jo i botn og grunn ein Mazda så ikkje så mykje feil :) Har vanskeleg for å tru at bilen skal vera så vanskeleg å få solgt igjen sjølv om han har framhjulstrekk.

 

Det eg er missnøygd med er at han er lavt gira, skulle hatt eit 6 gir på toppen. Brukar og litt suppe, men ein lyt ofra litt suppe for å få godlyd :!:

 

Ja, lyden fra den motoren er faktisk ganske deilig :)

 

Hmm...lavt gira, ja. Hvor mange omdreininger ligger du på når du ligger i sjette på motorveien?

Lenke til kommentar

Skal du kjøpe en S13 så bare ha læreviljen fremme til en hver tid.. er en sykt gøyal bil å kjøre, men er den ikke helt original må du regne med at det blir noen timer i garasjen.

 

Av bilene på listen din vil iallefall jeg påstå at det er den bilen som gir mest gøy for pengene, og har kjørt bra med mil i alle biltypene du har nevnt opp unntatt Probe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

I min er det samme motor og kasse, og den ligger rett rundt 2250-2450 i 80.

 

Edit: Og det er bare 5-trinns.

 

Det var ganske høyt, ja.

 

Skal du kjøpe en S13 så bare ha læreviljen fremme til en hver tid.. er en sykt gøyal bil å kjøre, men er den ikke helt original må du regne med at det blir noen timer i garasjen.

 

Av bilene på listen din vil iallefall jeg påstå at det er den bilen som gir mest gøy for pengene, og har kjørt bra med mil i alle biltypene du har nevnt opp unntatt Probe.

 

Hehe, skjønner. Regner med at denne er ganske hardt fjæra?

Lenke til kommentar

Hehe, skjønner. Regner med at denne er ganske hardt fjæra?

 

Av de fire S13 jeg har kjørt har ingen hadd orginalt understell, så kan ikke uttale meg om hvordan de er originalt. Min egen står på H&R fjærer surret rundt KYB dempere, og de er fin å kjøre med pluss at de fungerer godt for å leke seg med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Hehe, skjønner. Regner med at denne er ganske hardt fjæra?

 

Av de fire S13 jeg har kjørt har ingen hadd orginalt understell, så kan ikke uttale meg om hvordan de er originalt. Min egen står på H&R fjærer surret rundt KYB dempere, og de er fin å kjøre med pluss at de fungerer godt for å leke seg med.

 

Bare det er decent komfort er jeg ganske glad egentlig :)

Lenke til kommentar

Eneste jeg ser er at jeg hadde rygget fint vekk fra Ford Probe, er ikke verdens mest lettsolgte bil med mindre du vil ha den resten av livet, noe jeg tviler på.

 

? WHY ?

 

Dette er en fantastisk bil og kjøre, ligger som lim på veien.

 

 

Det ENESTE negative med den er at ved feil/mangler må delene bestilles fra utlandet.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en Maserati Biturbo 4.24V som prosjekt da vel og merke, men forholdsvis lett bil, og 2L v6 med 2 turbo-err, og 245HK, 350NM, med lett modifisering, 300HK og 400+ NM.....

syns nå en sann bil er passe for en som er glad i litt fart :p

 

Men de fleste er ganske gamle da, og er ganske sjeldne, i 1992 ble det kun lagd 384 stykker av 4.24V....

 

Edit: Ga 36 000,- for den med litt rust, og havarert motor... (kamremshavari, fulgte med ekstra motor, som heller ikke funker......)

Du kan også vurdere 2.24V, samme bilen, bare litt kortere, går ganske bra...

Endret av Zero-
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...