Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil til fartsglad ungdom med 70k som budsjett.


Gjest Slettet+13412342564

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+13412342564

Siden vi er inne på BMW kan jeg jo friste med ett vakker syn av min gamle 320i E36. Kjøpte den for 45k med 125k på telleren, solgte den for 30k med 185k på telleren. Kjørte med 60/40 senk.. det gikk helt greit unatatt på vinteren.

 

Må innrømme at jeg savner bilen litt :)

 

post-69923-1270021881,7053_thumb.jpg

 

Kan også friste med en kul bil i en annen klasse, dog litt over ditt budsjett:

 

post-69923-1270021900,8372_thumb.jpg

 

Min nåværende 520i E34 betalte jeg 10k for, og har ikke påkostet den en krone siden Oktober i fjor untatt spyleveske, en hovedlyspære å en parklyspære. Kjepmebil :D

 

post-69923-1270021892,4304_thumb.jpg

 

Nice den bimmer'n der, da! Har mest lyst på 3-serie, synes femmer'n blir litt for stor (må liksom ha 525 for å få noe drag :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg har skjønt er du ute etter en bil med litt motor. Vurdert Volvo? Får en bra 940 i din prisklasse, og dette er biler man henter over 200hk av omtrent gratis. Morsomt leketøy også ^^ Skal heller ikke stå på driftsikkerheten, da det er solide biler jevnt over. Kjøpte min ferdig tuklet med for 50 000 for et år siden. Var da senket, montert effektanlegg, chipet, og stilt opp ladetrykket på- altså det som må gjøres på en slik bil :p Har ikke hatt noen problemer med den, og har kun skiftet slitedeler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

[quote name='The Norwegian Stallion' date='16. mars 2010 - 16:26' timestamp='1268753189'

Du kan jo kjøpe min, mye bil for pengene der ;)

 

http://www.finn.no/f...nnkode=21335999

Postet bilde

 

Fin bil for all del, men det er en Alfa, og de går jo stort sett bare i stykker :p

 

Der viste du at du er umoden, slutt med fordommer og åpne øynene dine.

Er en grunn til at FIAT og Alfa er de eneste som gikk overskudd igjennom hele finanskrisen, altså hver mnd osv.

 

Og med den holdningen håper jeg inderlig å aldri se deg i en Alfa.

 

Audi A3 og 4, virker ganske bra, men har stort sett opplevd at dem plutselig fusker uten en god grunn, og dette pleier å være dyre kostnader.

 

Mazda MX5 tror jeg kunne vært gøyal bil, er vel det nærmeste du kommer en "italiensk" bil. I hvertfall førerne av disse bilene virker henrykte, og prisene på dem er heller ikke ille.

 

Kanskje ta en titt på C-klasse merce når du først har sett på CLK? Bør holde deg unna tyske biler 1992-94.

 

For all del, var mer ment som en spøk. Har faktisk sett på en Alfa GTV 2.0 Twin Spark, og den virker som en veldig bra bil. :)

 

 

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=21621111

Endret av Slettet+13412342564
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jaja, hadde ikke tenkt noe mer enn 150hk. Vil egentlig bare ha en pen bil som går bra nok :)

 

Har vurdert noen biler i klassen over også, som Audi A6. (med Audis nest beste motor, 1.8T seff)

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21490713

 

om du sjekker ut finn og autodb.no så kan du finne mange fine eksemplarer på BMW 5serie fra rundt 96-99 til prisklassen du opphever er grensen din...

 

kjøpte selv en 520i 99 mod til 68 høvdinger, og er meget fornøyd, bilen var "bare" gått 175.000 da jeg kjøpte den, og servicehefte var fulgt til punkt å prikke, og bilen var eid av en godt voksen mann., kun en eier også... billig da, fikk bilen særs billig da,, iom at den er tilnærmet strøken utseendemessig også..men det viser ihvertfall at det er muligheter for å finne meget fine eksemplarer av disse bilene til en hyggelig pris...

 

150hk er MER en nok for en fartsglad 18-åring, er selv 18 og dette er min første bil.. en herlig bil!!! legger også til at disse bilene ikke er de verste bilene å fikse på utseendemessing, da det meste kan løsnes på osv... også når det gjelder "styling" så er det mange muligheter her... tips og andre spørsmål ang. bmw-er bør du stille på bimmers.no folka der er meget villige til å svare...

 

lykke til med bilvalget:P

Lenke til kommentar

Jeg var veldig fornøyd med min første 306, 1.6 style med 90 HK fra 1995. Vil si at den var både praktisk og sporty, jeg fikk inn en komfyr i den og klarte kjøre mer enn fort nok uten problemer. 306 style ser ca slik ut (jeg har kun sett på bildet i annonsen).

 

Den finnes også i en sportsutgave med større motor.

Endret av cbastus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Takker for svar nok en gang!

 

306 synes jeg blir både litt liten og også litt kjedelig, 5-serien er nærmere sannheten, men synes den er for stor. Ønsker helst coupe (aller helst Ford Mustang, men jeg har dessverre en null for lite til det :p)

 

Når det er sagt, tviler jeg på at jeg kommer til å style bilen uansett hva det blir...

Lenke til kommentar

Takker for svar nok en gang!

 

306 synes jeg blir både litt liten og også litt kjedelig, 5-serien er nærmere sannheten, men synes den er for stor. Ønsker helst coupe (aller helst Ford Mustang, men jeg har dessverre en null for lite til det :p)

 

Når det er sagt, tviler jeg på at jeg kommer til å style bilen uansett hva det blir...

 

5-serien er en stor bil jada, men ikke ekstremt stor, men det liker jeg med den, er ikke problemer å frakte feks skiutstyr, 4stk dekk osv.. dersom en kan ta seter ned.... til tross for størrelsen synes jeg bilen føles sporslig å fin ut å kjøre.. kan jo også nevnes at å sitte bak rattet til en 5-serie er langt tryggere enn å sitte bak rattet på en tidlig 90-modell japsebil... og dette mener jeg burde telle med når en skal kjøpe seg bil...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Takker for svar nok en gang!

 

306 synes jeg blir både litt liten og også litt kjedelig, 5-serien er nærmere sannheten, men synes den er for stor. Ønsker helst coupe (aller helst Ford Mustang, men jeg har dessverre en null for lite til det :p)

 

Når det er sagt, tviler jeg på at jeg kommer til å style bilen uansett hva det blir...

 

5-serien er en stor bil jada, men ikke ekstremt stor, men det liker jeg med den, er ikke problemer å frakte feks skiutstyr, 4stk dekk osv.. dersom en kan ta seter ned.... til tross for størrelsen synes jeg bilen føles sporslig å fin ut å kjøre.. kan jo også nevnes at å sitte bak rattet til en 5-serie er langt tryggere enn å sitte bak rattet på en tidlig 90-modell japsebil... og dette mener jeg burde telle med når en skal kjøpe seg bil...

 

Hehe, for all del. Derfor jeg heller mot Mercedes CLK atm, men jeg har jo enda ikke prøvkjørt noen, så kanskje det blir bimmer på meg også ;)

Lenke til kommentar

om du sjekker ut finn og autodb.no så kan du finne mange fine eksemplarer på BMW 5serie fra rundt 96-99 til prisklassen du opphever er grensen din...

 

kjøpte selv en 520i 99 mod til 68 høvdinger, og er meget fornøyd, bilen var "bare" gått 175.000 da jeg kjøpte den, og servicehefte var fulgt til punkt å prikke, og bilen var eid av en godt voksen mann., kun en eier også... billig da, fikk bilen særs billig da,, iom at den er tilnærmet strøken utseendemessig også..men det viser ihvertfall at det er muligheter for å finne meget fine eksemplarer av disse bilene til en hyggelig pris...

Bra pris det. Jeg kjøpte en tilsvarende '99-modell for 83k, den var også eid av en voksen person og hadde ikke gått mer enn 112.000 km. Gir nybilfølelse selv om den nå er 11 år gammel. Bilen er relativt tung, men jeg vil si at 2-literen med 150 hk er tilstrekkelig. Egner seg naturligvis ikke til å vinne lyskryssdueller. Men med denne rekkesekseren er den suveren på motorveien.

 

Apropos Peugeot, pleier ikke å bli veldig mye feil på dem etter hvert?

Endret av djlord
Lenke til kommentar

om du sjekker ut finn og autodb.no så kan du finne mange fine eksemplarer på BMW 5serie fra rundt 96-99 til prisklassen du opphever er grensen din...

 

kjøpte selv en 520i 99 mod til 68 høvdinger, og er meget fornøyd, bilen var "bare" gått 175.000 da jeg kjøpte den, og servicehefte var fulgt til punkt å prikke, og bilen var eid av en godt voksen mann., kun en eier også... billig da, fikk bilen særs billig da,, iom at den er tilnærmet strøken utseendemessig også..men det viser ihvertfall at det er muligheter for å finne meget fine eksemplarer av disse bilene til en hyggelig pris...

Bra pris det. Jeg kjøpte en tilsvarende '99-modell for 83k, den var også eid av en voksen person og hadde ikke gått mer enn 112.000 km. Gir nybilfølelse selv om den nå er 11 år gammel. Bilen er relativt tung, men jeg vil si at 2-literen med 150 hk er tilstrekkelig. Egner seg naturligvis ikke til å vinne lyskryssdueller. Men med denne rekkesekseren er den suveren på motorveien.

 

 

wow! der har du sannelig gjort litt av en handel.. var bilen strøken da du kjøpte den da? 112.000 på telleren... såvidt innkjørt jo :p

 

min var tilnærmet 100% strøken utvendig, og ABSOLUTT strøken innvendig med svart interiør og sorte pianolakklister.. bilen er også svart, noe som var et must når jeg skulle ha bil.. da omlakkering koster latterlig mye, så ville derfor ha en bil med rette fargen..

Lenke til kommentar

wow! der har du sannelig gjort litt av en handel.. var bilen strøken da du kjøpte den da? 112.000 på telleren... såvidt innkjørt jo :p

 

min var tilnærmet 100% strøken utvendig, og ABSOLUTT strøken innvendig med svart interiør og sorte pianolakklister.. bilen er også svart, noe som var et must når jeg skulle ha bil.. da omlakkering koster latterlig mye, så ville derfor ha en bil med rette fargen..

Bortsett fra en liten rustflekk var den strøken ja. Rustne bremseskiver er ofte et problem med biler som ikke er blitt kjørt så mye, men dem tenkte jeg å skifte snart.

 

Uansett greit å ha en bil som holder på kvaliteten etter så mange år, og ikke en japsebil med et spartansk interiør som nærmest faller fra hverandre ;)

Lenke til kommentar

Bytta på å kjøre Civicen min og en Volvo 460 jeg har annenhver dag nå. Merker at Civicen er mange ganger sprekere, og føles litt mer sportsaktig ut. Men når jeg kjører Volvoen er den mange ganger deiligere å sitte i, og grei å kjøre med og, selv om aksen går supersakte.

 

Og på veistøy og vibrasjoner i bilen på vei, så er Civic verst. Men samtidig virker 100km/t i en Civic det samme som 60km/t i en Volvo 460.

Lenke til kommentar

Tviler på at det blir japse på meg, da skal de isåfall være dritgode å kjøre.

 

Sitter selv på en bil jeg fikk billig gjennom familie, som jeg skal ha til jeg er ferdig med studiene. Er 20 nå, så blir et par år til før jeg får råd til noe nytt..

 

Ivertfall; Honda Legend. Min er 1990-mod, men se gjerne et par år nyere da desse er mye mer å se til. Desse bilene er vanligst med automat, men selv har jeg manuelt gir. FWD er etter mitt skjønn (og slik jeg har forstått det; også ditt?) en ulempe, men med V6 på 2.7 liter yter de originalt 180hk med masse bunndrag. På den jeg har er det en fabrikkmontert chip som senker forbruket litt, og gjør at den har endt opp på 192hk. Ivertfall det som står i vognkortet :p aldri sjekka. Legend av litt nyere type har 3.2 v6.

 

Dette er først og fremst toppmodellen til honda fra denne tiden. 3.2 versjonen er vanligst som cupe (slik du ville ha), og er fullspekket med ekstrautstyr. Her snakker vi alt elektrisk, varme i sidespeil (fjerne is), cruisekontroll, etc.etc.etc. Bilene er forholdsvis skjeldne og ukjente blant folk flest, og kan derfor plukkes opp for en billig penge. Min egen gav jeg 25 000 for, og dette er bil som kommer til å gå og gå i massevis, selv etter jeg er ferdig med den. (står på 190 000km nå). Fysisk er den på størrelse med en 5-serie bmw (du synest det var litt for stort?), og cupè-versjonen har jeg ikke peiling på. Min er 4-dørs. Går du for 3.2 kjører du uansett ræva av 325 :)

 

lykke til !

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...