Gå til innhold

Juliess, treningslogg og noe OT!


Anbefalte innlegg

I mangel av et bedre ord må jeg si at magen ser sexy ut Julie ^^ Stå på. Frister å ta bilde av min egen mage, den blir ikke så vakker i forhold :) Haha, du går aldri rundt med slapp mage nei. Kjenner meg igjen, men jeg slapper av når jeg sitter meg ned da, som nå. Tror dere man kan få magemuskler av bare å stramme magemusklene konstant gjennom hele dagen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg slapper også av når jeg sitter. Men jeg syns ikke det er noe lekkert å la den stikke ut mer enn den trenger når man f. eks står oppreist.

Og på et skrytebilde så strammer man jo hvertfall :new_woot:

 

Om det blir noe mer muskler av å stramme hele dagen... interessant spørsmål jeg har tenkt på selv, men som jeg ikke vet svaret på. Vil jo ikke tro det. Det er jo ikke noe ekstra belastning på den sånn etterhvert, blir vel som å gå og stramme bicepsen hele dagen, den vokser ikke av det? :p

Lenke til kommentar

Hvorfor etter 18. juni?

 

Ja, skrev det nettopp på bloggen, hehe... jeg kan nok ikke skryte på meg å ha mistet så mye vekt (det går vel uansett sakte, jeg har ikke SÅ mye fett at jeg kan rase nedover de to første ukene), men jeg SER forbedringer. Har tatt bilder for å følge med. Hvis jeg legger godvilja til har jeg kanskje gått ned 700g-1kg. Syns ikke opplegget er noe vanskelig å følge, og det gjør jo saken mye enklere.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er greiere med tredemølle faktisk, blir så demotivert av å tenke at jeg må tilbake, når jeg løper ute :blush: Dessuten liker jeg å se tempo og distanse :D ...selvom selve løpingen er grusom. Venter på at treningstightsen skal tørke. Sukk.

Og etter det er det bikinishopping!

Hvis du bor i Tønsberg-området nå kan du jo blant annet jogge i lysløypa på Eik.

Ikke så ofte jeg kommer meg dit opp selv, men det er en fin 5km-runde der som er svingete og kupert. Mye mer behagelig å løpe i skogen også, så slipper man det harde underlaget + skygge fra den stekende solen vi mest sannsynlig får noe av framover.

Lenke til kommentar

Ja, det er fint på Eik.. men som sagt, føles som mindre tiltak å gjøre det på Spenst av en eller annen grunn. Men får se hvordan det blir i sommer :) Kanskje jeg finner ut at jeg liker å jogge ute allikevel!

 

Spenst idag 10:20.

 

Knebøy

1x15 20kg

1x15 30kg

1x15 35kg

1x15 35kg

-veldig lett. Holder meg fortsatt nede for å kjenne etter med teknikkendringene.

Strake markløft

1x15 32,5kg

1x15 35kg

1x11 35kg

- kjenner grepet og underarmene begynner å svikte på siste settet. Må bli litt sterkere i klypa gitt.

 

Skråbenk

1x10 12kg

1x9 12kg

1x7 12kg

 

Sidehev

1x13 5kg

1x13 5kg

-reprekord!

 

Triceps pushdown med tau (annet apparat enn vanlig)

1x15 6,25

1x15 7,5

 

Chins assist -25kg av kroppsvekt

1x11

1x7

-reprekord! Veldig overrasket her

 

Biceps curl med hantler

1x11 8kg

1x10 8kg

- ekstremt stiv i underarmene her

 

Planke og sideplanker

 

+ kondisjonstrening på mølle

Klarte å løpe i 22 minutter sammenhengende!! Veldig fornøyd med det. Ble 3,5km til sammen og 25 minutter.

Lenke til kommentar

Gratulerer med sidehev og chins! :)

 

Du trener veldig tidlig! Personlig liker jeg ikke å gjøre det, spesielt ikke når det er tunge øvelser for rygg, som knebøy og mark/strak mark. Dempingen mellom skivene i ryggen er ikke helt igang så tidlig, så sjangsen for at noe går galt kan være mer tilstede. Bare som en liten obs :)

Lenke til kommentar

Hmmm, okei. Kan jeg kickstarte de skivene på noen måte? ^^

Grunnen til at det har blitt tidlig for det meste er fordi noen ganger jobber jeg seint, og da er det praktisk å trene først. Og så har det kanskje litt en liten vane at jeg drar tidlig, for da blir dagen fri og det er lite folk på Spenst da.

Trener gjerne på ettermiddagen om treningskompisene er med :p

Lenke til kommentar

Gratulerer med sidehev og chins! :)

 

Du trener veldig tidlig! Personlig liker jeg ikke å gjøre det, spesielt ikke når det er tunge øvelser for rygg, som knebøy og mark/strak mark. Dempingen mellom skivene i ryggen er ikke helt igang så tidlig, så sjangsen for at noe går galt kan være mer tilstede. Bare som en liten obs :)

Du må ta i betraktning kva du gjer resten av dagen også, dersom du ikkje er i aktivitet vil det ikkje gjer nokon betydeleg forskjell om du venter. Ein joggetur om morran gjer same nytten.

 

Juliess: For å styrke grepet til markløft kan du ta så lette vekter som du klarer å halde i 30 sek og stå oppreist og halde det i 30 sek. Evt. gå til anskaffelse av grippers.

Lenke til kommentar

Dagens økt på Spennnnst

 

Oppvarming: 1200 meter jogging

 

Knebøy

1x10 20kg

1x9 30kg

1x15 40kg

1x14 40kg

- holder det fortsatt relativt lett. Jeg begynner å få dreisen på mer "hip-drive" nå, TROR jeg hvertfall :)

 

Leg curl

1x15 40kg

1x14 40kg

 

Skulderpress

1x15 8kg

1x9 8kg

+ sidehev 5kgx11

 

Franskpress

1x11 15kg

1x7 15kg

 

Sittende nedtrekk

1x15 40kg

1x9 40kg

 

Sittende roing

1x15 20kg

1x15 20kg

 

Biceps curl med EZ-stang

1x15 17,5kg

1x7 17,5kg

- litt sliten her idag

 

+

28 minutter sammenhengende jogging, 4km :D

 

Siste treningsøkt før jeg drar til England!

 

Litt posing i garderoben før jeg jogga:

post-104005-1275510211,1772_thumb.jpg

 

post-104005-1275510226,6699_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg begynner å få dreisen på mer "hip-drive" nå, TROR jeg hvertfall :)

Jeg merket det godt da jeg fikk med hip drive, jeg måtte faktisk gå ned en god del kilo da hamstringen min ikke stod i stil til quadriceps. Merker du det tar mye bedre i hamstrings og glutes?

Lenke til kommentar

Veileda ein kar på trening i dag, merka opp på gulvet kvar han skulle ha hælane og tåspissane og festa ein tråd foran knærna så han skulle kjenne det når han kom for langt fram. Fungerte veldig bra, andre feil relatert til hip-drive og rett-rygg var naturleg nok uendra, men det tok ikkje mange forsøka før knærna var planta godt innanfor tåspissen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...