Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Det er nettopp det jeg mener.

 

Men på den annen side.... Hvorfor er Steve Jobs så interessert i hvor jeg har vært?

Apple selger jo også maskin- og programvare, og ikke persondata...

 

 

Jeg har nettopp kjøpt en Nokia N8, utelukkende pga. personvern, og ikke fordi det er en spesiellt bra mobil. Må innrømme at kameraet tiltrakk veldig, men personvernet er det viktigste.

 

Men Symbian ser jo ut som en døende plattform...

Jeg må bestemme meg for en ny plattform til neste gang, og åpen kildekode er desverre ikke lengre et hovedargument, sålenge Android = STASI.

 

Finnes det noen undersøkelser som sier hvorvidt en Windows-telefon er til å stole på, kontra alternativene?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes det noen undersøkelser som sier hvorvidt en Windows-telefon er til å stole på, kontra alternativene?

Synes du tar opp mange gode spørsmål, men dessverre er kommer nok ikke produsentene frivillig gi fra seg informasjon om hva de logger og videresender av persondata.

 

For min del var persondata en av grunnene til at jeg kjøpte WP7-telefon og ikke Android. Jeg ønsker rett og slett ikke å legge igjen for mye av min private informasjon hos Google.

 

Nå er det mye du som bruker kan gjøre også, f.eks. benytte en anonym live-adresse mot WP7 eller en anonym gmail-adresse mot Android, bruke disse kontoene kun mot telefonen og ikke noe annet, samt å skru av tjenester som kontinuerlig logger posisjonen (typisk "find my phone" og funksjonalitet for å finne posisjonen raskere). I tillegg må en selvfølgelig være kritisk til hva en installerer på telefonen.

Lenke til kommentar

Windows Live SkyDrive oppdatert i går, nå er den bygd på bl.a. CSS3, og html5. Den fungerer mye bedre og vil bli enda mer interessant å bruke når Mango kommer.

 

Her er det en artikkel om det:

 

http://www.winsupersite.com/article/Windows-Phone-7/skydrive-june-2011-update-139530

 

Leste forresten om noen som testet iOS5 og fant ut at iCloud faktisk benytter seg av allerede fungerende sky-tjenester fra både MS og Amazon for å lagre data. Morsomt!

Lenke til kommentar

Liker det nye designet på Skydrive veldig godt, raskere og enklere å navigere i enn den gamle versjonen.

 

Men hvem mener dere at Microsoft bør inngå partnerskap med her til lands? I mine øyne vil jeg tro at Gule Sider vil være en svært god partner for kartdata, de virker å ha en god integrering mellom "telefonboka" og karttjenestene sine, noe som gjør at det er enkelt å finne ut hvor både bedrifter og personer holder til.

 

På innkjøpssiden så er det vel enten prisjakt.no eller prisguiden.no, og kanskje Finn.no for reise?

 

På filmsiden så er det vel Filmweb og billettluka som har best oversikt her til lands.

 

Om de får på plass f.eks. Gule Sider, Finn.no og Prisjakt.no så vil jeg tro at Bing vil være ett svært godt alternativ her til lands også, og WP også dra store fordeler ut av dette.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er Linux-fan.

 

Men det er en ting som skremmer meg mer enn lukket kildekode, og det er spyware.

Google begynner å bli et allvitende Stasi-imperium...

Derfor har jeg så langt holdt meg til Symbian når det gjelder mobil, og ikke Android.

iPhone er heller ikke trygt, fikk vi vite i flere artikler for noen uker siden.

Den lagret hvor du hadde vært i en fil.

 

 

Det jeg lurer på er:

Er Microsoft bedre skikket til å ivareta mitt personvern?

Jeg vil si at WP7 er en av de mer sikrere løsninger pga. at alle programmer kjører i en "sandbox", at alt den gjør er isolert og at den har ikke tilgang til filsystemet og andre kritiske ting.

 

En annen ting er at for å få tak i "device id", eller en "anonoym windows live id" så må du legge til en capability for å få tak i "extended device properties", og da vil du få opp en beskjed om du vil fremdeles vil installere programmet.

 

Samme gjelder om du vil ha tilgang til location services.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet hvilke norske apps som vil være klare ved lansering i Norge?

Skulle ønske appsene ble laget av selskapene selv. NRK og Trafikanten, har jeg inntrykk av er laget av privatpersoner. Blir liksom ikke det samme. Føler at sånne Apps bygd på "fritiden" ikke holder samme kvalitet og support nivå.

Trafikanten appen ser heelt annerledes ut enn den for iPhone og Android.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva jeg må gjøre for å få mobildata til å virke på min LG E900 Omnia 7?

 

Har prøvd alle mulige APN og lastet ned instillinger fra NetCom sin side. og da jeg pratet med netcom på nett sa de jeg måtte oppsøke forhandler for og se på det. men tenkte jeg kunne høre her om noen har no tips :)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilke norske apps som vil være klare ved lansering i Norge?

Skulle ønske appsene ble laget av selskapene selv. NRK og Trafikanten, har jeg inntrykk av er laget av privatpersoner. Blir liksom ikke det samme. Føler at sånne Apps bygd på "fritiden" ikke holder samme kvalitet og support nivå.

Trafikanten appen ser heelt annerledes ut enn den for iPhone og Android.

 

Mener at Mango blir sluppet i September hvis jeg ikke tar helt feil, sammen med det kommer vel norsk tastatur og markedplace.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva jeg må gjøre for å få mobildata til å virke på min LG E900 Omnia 7?

 

Har prøvd alle mulige APN og lastet ned instillinger fra NetCom sin side. og da jeg pratet med netcom på nett sa de jeg måtte oppsøke forhandler for og se på det. men tenkte jeg kunne høre her om noen har no tips :)

 

Hvilken telefon er det du har E900, eller Omnia 7? E900 er LG, Omnia 7 er Samsung.

 

På min LG E900 har jeg følgende innstillinger:

 

Data Connection - On

Data Roaming Options - On

3G Connection - On

Network selection - Automatic

 

Har ikke lagt inn noen APN selv, bruker Tele2 som igjen bruker NetCom sitt nettverk.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva jeg må gjøre for å få mobildata til å virke på min LG E900 Omnia 7?

 

Har prøvd alle mulige APN og lastet ned instillinger fra NetCom sin side. og da jeg pratet med netcom på nett sa de jeg måtte oppsøke forhandler for og se på det. men tenkte jeg kunne høre her om noen har no tips :)

 

Hvilken telefon er det du har E900, eller Omnia 7? E900 er LG, Omnia 7 er Samsung.

 

På min LG E900 har jeg følgende innstillinger:

 

Data Connection - On

Data Roaming Options - On

3G Connection - On

Network selection - Automatic

 

Har ikke lagt inn noen APN selv, bruker Tele2 som igjen bruker NetCom sitt nettverk.

 

Åh hehe ja har E900 Optimus 7 mente jeg :p

Ja jeg bytta fra tele2 til netcom og etter det har det ikke funka :(

Lenke til kommentar

Nå er Mango på vei til folk som har en konto på AppHub:

http://windowsteamblog.com/windows_phone/b/wpdev/archive/2011/06/29/developers-get-goody-basket-full-of-mangos.aspx

 

Holder på å installere de nye dev toolsa akkurat nå, men så må mann også få en mail for å kunne flashe sin telefon som de holder på å sende ut nå.

 

"Invites should be out to all registered app hub developers within a few hours. We're pushing them through Connect right now"

Lenke til kommentar

Hvordan kan man bli registred developer?

http://create.msdn.com/en-US/home/about/developer_registration_walkthrough

 

Men kort sagt så koster det 99$ i året og du må bli godkjent av Geotrust (må sende inn kopi av pass/id) før du får tilgang til Mango beta og kan legge ut apps.

 

Venter fremdeles på min invite, burde komme i løpet av dagen. Blir spennede å teste om det går med Norsk windows live id nå, siden det står at Norway er blant de landene som er støtta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...