Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Testet den nye emulatoren. Tastene blir noe smalere på norsk. Håper det ikke går utover skrivepresisjonen. Sånn ser det ut:

 

2cdegkp.png

 

har man ordbok så er ikke presisjonen så viktig, tenker jeg. Det er inmari lett å endre hele ord bare ved å klikke på de. Fant forresten ut at man kan velge flere språk samtidig. Så om man skriver mye på engelsk og norsk dukker det opp en knapp (slik som i bildet) hvor man lett bytter fra språk til språk. Dette kan man gjøre allerede med nåværende versjon.

Endret av leoms17
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Må si det er deilig å se særnorske bokstaver i WP7. Tastaturet er allerede det beste i klassen (?), men blir nå enda bedre.

 

Er så spent på hvilke norske apps som kommer. NRK er ganske sikkert. Gi meg WiMP, så er jeg fornøyd.

 

Nå venter jeg bare på ny hardware. Omnia7 er pure joy, så jeg fortsetter gjerne med Samsung.

 

Edit: Det er vel på sin plass å promotere norske apps:

http://wp7applist.com/en-US/app/10001/flights-norway

 

Den kom 12.3, så jeg er tydeligvis litt sent ute.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Microsoft Nederland sier Mango kommer i midten av november. Det er altfor lenge til!!

 

Hvis man har en developers-konto og mottar Mango en måneds tid, får man da tilgang til Marketplace med sin norske Windows Live ID? *utålmodig*

Lenke til kommentar

Ja, man kan bytte språk på tlf.

 

http://www.wpsauce.c...d-in-mango.html

 

 

Ikke de språkene jeg trenger, det betyr at kona kjøper seg en Iphone istedenfor en WP. Ja, ja, hennes tap.

 

Testet den nye emulatoren. Tastene blir noe smalere på norsk. Håper det ikke går utover skrivepresisjonen. Sånn ser det ut:

 

 

 

har man ordbok så er ikke presisjonen så viktig, tenker jeg. Det er inmari lett å endre hele ord bare ved å klikke på de. Fant forresten ut at man kan velge flere språk samtidig. Så om man skriver mye på engelsk og norsk dukker det opp en knapp (slik som i bildet) hvor man lett bytter fra språk til språk. Dette kan man gjøre allerede med nåværende versjon.

 

 

Håper ordboken gjør en del. Jeg har ikke finmotorikken inne, og skriver mye feil selv nå før det nye tastaturet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Vi kan jo håpe at de legger til de nye marketplacene når de legger ut Mango for developers, hadde vært digg å få brukt samme live konto som jeg bruker til msn og xbox'n.

Akkurat det jeg tenkte. Betaler gjerne developers-avgiften for å få tilgang til Marketplace et par mnd før.

Lenke til kommentar

Gikk gjennom registreringsprosessen for å bli utvikler. Koster 819,- inkl moms her i Norge. Det var litt mer enn det koster i USA, men det ser ut som om det faktisk går an å gjøre det. Vet ikke hva som vil skje med marketplace, osv. Jeg tror ikke jeg gidder foreløpig.

 

Men når Mango slippes ut til utviklere hadde det vært bra at de som er registrerte (som frode-h og israrkhan) deler sin erfaring og sier litt om hvordan Mango oppleves med 1.gen hardware. Akkurat dette er det ingen som har sagt noe om, og heller ikke hva slags innmat det er på ASUS-prototypen alle bruker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Ja, man kan selvsagt registrere seg og utvikle apps i Norge. Venter til norske utviklere får Mango, da vet vi om de får tilgang til Marketplace. Men det er heller tvilsomt? Betaler lett 819 kr for det.

 

Microsoft kalte Asusen for en "Asus with old hardware". Spørs om det er tilfelle, men ;)

Lenke til kommentar

Microsoft kalte Asusen for en "Asus with old hardware". Spørs om det er tilfelle, men ;)

 

Det spørs... vi får krysse fingrene.

 

Jeg ser ikke for meg at det skulle være så mye problem å ha den nye funksjonaliteten i forhold til kontakt- og kontobehandling og ting som f.eks bing. Multitasking utenom det integrerte er ikke så viktig for meg og IE9 vil da utnytte grafikkprosessoren så det burde hjelpe? Omnia'n kan ikke være det værste utgangspunktet med 1GB rom og raskere lagringsminne.

 

Vi får se!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f
Speaking informally at the Windows Phone Mango VIP event in London yesterday, Microsoft’s corporate vice president of Windows Phone marketing, Achim Berg told WinRumors that Microsoft will be releasing Mango to developers in about 4 weeks time.

 

Sikkert postet før, men. Tror ærlig talt jeg betaler 819kr bare for å få Mango mnd før.

 

Hvem tror dere forresten kommer med den heftigste hardwaren? Samsung Omnia7 2, kanskje.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Slutten av videoen, tenker du på? Morsomme detaljer Microsoft har med :)

 

Håper virkelig det kommer enheter med med 32gb- og 64gb-minne. 8gb kan droppes.

 

Edit: Ser ut som jeg fikk registrert meg som app developer gratis gjennom Dreamspark. Toppers!

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

Slutten av videoen, tenker du på? Morsomme detaljer Microsoft har med :)

 

Håper virkelig det kommer enheter med med 32gb- og 64gb-minne. 8gb kan droppes.

 

Edit: Ser ut som jeg fikk registrert meg som app developer gratis gjennom Dreamspark. Toppers!

Lucky you! Da stoler jeg på at du skal oppdatere oss om all the goodness når du får oppdateringen din!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Nå sitter jeg med mobilen, så det blir litt begrenset forklaring.

 

Registrer deg på Dreamspark. Velg Norge og riktig skole. Så mottar du en aktiveringskode på skole-e-posten din.

Så går du til create.msdn.com og registrerer en Student-utviklerkonto. Så blir du nødt til å fullføre noen trinn før kontien din blir aktivert.

 

leoms17: det skal jeg gjøre, vet du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...