Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+32asd4f

@hvakrg: diskuterer gjerne Win8 her, så det gjør ikke meg noe. Men tenkte mer på hva Mods kan finne på.

 

Enig at Walt var i overkant kritisk. Ble på grensen til irritert på han. Men det er vel sånn folk har blitt ovenfor MS.

 

Jeg likte veldig godt det jeg så. Har lenge vurdert en ipad2. Det dropper jeg glatt og tar i mot Win8 med åpne armer.

 

Nok en gang imponerende av Microsoft.

 

Blåbær: ja, men gikk fort lei. På vanlig laptop, vel å merke.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg fortsatt ikke liker er Windows Explorer med Ribbon. Jeg mener at det bør være mer synergi mellom Metro UI-et og det bakoverkompatible UI-et.

 

Det blir nok noen forandringer før første pubic beta ja.

 

Og for de som måtte lure, Windows 8 er grunnlaget for Windows Phone 8.

Lenke til kommentar

Enig at Walt var i overkant kritisk. Ble på grensen til irritert på han. Men det er vel sånn folk har blitt ovenfor MS.

 

Men Walt er en annerkjent Apple fanboy, egentlig burde Microsoft gitt han fingern og bare vist han nyheter for Mango ;)

 

 

Gleder meg til å se hva de kommer med fremover mot BUILD, WPCentral påpekte at den del av veggen i videoen er blurret ut, så lurer på hva som skjuler seg der. Bildet nederst til venstre kan være en 3D UI.

Lenke til kommentar

I denne videoen sier Microsoft at man kan se dagens E3 presentasjon live på WP7, noen som vet hvordan det går til?

 

http://www.youtube.com/watch?v=k7SanalFW0Q&feature=youtu.be

 

edit: Hører nå at han sier Windows Mobile Phone så regner med at han tenker på gamletypen. Litt dårlig ordvalg dog. "You can watch it on your mobile phone, including your Windows Mobile Phone.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Sikker? Jeg leser: "Nå er toppen nådd! hva kan Apple gjøre bedre nå! Alle forventninger er oppfyllt", på Twitter :p haha

 

Nei, ærlig talt. Leser på Engadget. Det er ikke mye å hoppe i taket over. Ingen IE9 Mobile-konkurrent?

Lenke til kommentar

Ja, må nesten si at det er artig å se revolusjonerende Apple stort sett kopiere funksjoner fra Google og Microsoft. At de f.eks. har en cloudtjeneste for musikk på bærbare enheter som ikke støtter streaming er jo rett og slett hårreisende.

 

Enig. Jeg fryktet at Apple i dag skulle lansere noe som ville distansere dem fra Microsoft og Google. Men det lille de kom med er av mindre betydning for folk flest. Jeg var lettet da de ikke lanserte en fastpris streaming-variant. Icloud er allerede på lanseringstidspunktet gårsdagens teknologi.

 

Nå krysser jeg bare fingrene for at MS kjøper Spotify.

Lenke til kommentar

Enig. Jeg fryktet at Apple i dag skulle lansere noe som ville distansere dem fra Microsoft og Google. Men det lille de kom med er av mindre betydning for folk flest. Jeg var lettet da de ikke lanserte en fastpris streaming-variant. Icloud er allerede på lanseringstidspunktet gårsdagens teknologi.

 

Ja, Microsoft har jo allerede ett bedre cloudprodukt, alt de trenger å gjøre er å integrere Skydrive med WP7, Xbox og Windows 8, og om ryktene stemmer vil dette komme.

 

 

Nå krysser jeg bare fingrene for at MS kjøper Spotify.

 

Hadde vert en grei måte å komme seg til Europa på ja, men problemet er vel at det er plateselskapene sitter på store eierandeler i Spotify. Kanskje de bare skal kjøpe opp disse isteden ;)

 

I samme slengen kan de kjøpte opp Love Film og Netflix.

 

Det som hadde vert artig var jo om de 3 store tek-selskapene Microsoft, Google og Apple spyttet inn 20 millarder dollar hver i ett selskap som kjøpte opp film og musikk industrien i USA, så kunne de la selskapene fortsette som i dag, men ha internasjonal tilgjengelighet på sine tjenester.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Innen jeg fikk bestilt så var expansys tom for 16 g, så jeg bestilte en 8 g til kona. Det står at det tar to dager å få telefonen, og siden vi reiser på ferie til Mandag så håper jeg vi får telefonen før vi drar.

 

Ett spørsmål. Hvordan blir det i forhold til å koble to telefoner til en maskin? Hvordan holde orden på kontoer, bilder på hver telefon, Zune ....

Lenke til kommentar

Innen jeg fikk bestilt så var expansys tom for 16 g, så jeg bestilte en 8 g til kona. Det står at det tar to dager å få telefonen, og siden vi reiser på ferie til Mandag så håper jeg vi får telefonen før vi drar.

 

Ett spørsmål. Hvordan blir det i forhold til å koble to telefoner til en maskin? Hvordan holde orden på kontoer, bilder på hver telefon, Zune ....

 

Når du kobler mobilen vil zune kjenne igjen hver enhet selv om de heter det samme (bruk gjerne forskjellige navn uansett). Den vil lage en mappe til bilder/videoer for hver enhet som du vil kunne finne både fra zune eller explorer.

 

Så hun går for wp7 likevel? Jeg skulle si at både "traditional" og "simplified" kinesisk var støttet med mango så hun brude absolutt prøve. Lykke til!

Lenke til kommentar

Innen jeg fikk bestilt så var expansys tom for 16 g, så jeg bestilte en 8 g til kona. Det står at det tar to dager å få telefonen, og siden vi reiser på ferie til Mandag så håper jeg vi får telefonen før vi drar.

 

Ett spørsmål. Hvordan blir det i forhold til å koble to telefoner til en maskin? Hvordan holde orden på kontoer, bilder på hver telefon, Zune ....

 

Når du kobler mobilen vil zune kjenne igjen hver enhet selv om de heter det samme (bruk gjerne forskjellige navn uansett). Den vil lage en mappe til bilder/videoer for hver enhet som du vil kunne finne både fra zune eller explorer.

 

Så hun går for wp7 likevel? Jeg skulle si at både "traditional" og "simplified" kinesisk var støttet med mango så hun brude absolutt prøve. Lykke til!

 

 

Ble enig om at 5000 for en Iphone var unødvendig, hun bruker den kun til å ringe med, men når jeg bestilte fra expansys så fikk jeg beskjed i dag etter jobben at de trengte ytteligere informasjon (kopi av kredittkort, bosted ++++). Med den forsinkelsen så rekker ikke telefonen hit i tide før vi drar på ferie så jeg avbestilte.

 

Ser ut til at alt jeg gjør i forhold til telefoner blir en endeløs saga :D

Lenke til kommentar

Ble enig om at 5000 for en Iphone var unødvendig, hun bruker den kun til å ringe med, men når jeg bestilte fra expansys så fikk jeg beskjed i dag etter jobben at de trengte ytteligere informasjon (kopi av kredittkort, bosted ++++). Med den forsinkelsen så rekker ikke telefonen hit i tide før vi drar på ferie så jeg avbestilte.

 

Ser ut til at alt jeg gjør i forhold til telefoner blir en endeløs saga :D

 

Det der hørtes veldig rart ut... jeg har aldri brukt expansys før, men jeg kan ikke skjønne at de skulle be deg om det? Det står ikke noe om det på "terms and conditions" og det skulle bare mangle. Jeg ville gjerne ha ertet dem litt og krevd en forklaresle på hvordan i all verden de forlenger en kopi av kredittkortet til kundene. Bostedsattest? Ha Ha!

 

Jeg leste om noe tilsvarende med pixmania for veldig lenge siden. Hvor man betalte en pris med frakt og alt inkl moms og plutselig fikk man faktura i etterkant for mere moms og fortolling. mange som ikke visste bedre gikk bare og betalte. Også måtte kundene ut med fraktpenger til Frankrike hvis det var defekt på varene selv om de hadde blitt kjøpt fra en "norsk" side (tenk deg kostnaden med en stor flat-TV!). Disse journalistene konfronterte pixmania med det og de endret raskt på moms"feilen". De endret også service-policyen deres og nå kommer DHL hjem til deg og henter varene hvis de må returneres (på pixmanias bekostning). Man skal være glad for at det er en god forbrukerlov her, i andre land (inkludert USA) blir det ikke like lett...

 

Håper du finner noe i alle fall!

Lenke til kommentar

Dear customer, To dispatch your order we need the following documents: - a copy of your ID (passport, ID card or driving licence). - a copy of the credit card used as a method of payment (both sides – you can hide a group of four digits except the first one) - a proof of the delivery address less than 3 months old (gas, electricity, landline, Internet bill… or any other proof of delivery address should it be different from the invoicing address). If the delivery address corresponds to your office, please send us a document that proves your link to the company (business card, professional e-mail address, payslip, etc.). We reserve the right to ask for further details. Please upload the data we required through this link NB: ***If these documents are on different files, please repeat the process as many times as necessary*** We apologise for this unusual request but it will help us and our bank protect you from frauds by credit cards. This request is made the first time a customer orders on our web site only. As soon as we receive your data you will become our customer and you won't need to send those data anymore when placing new orders.

 

 

I tillegg, i forhold til den som skrev at på en .no adresse så skulle prisen dekke alt, så ligger det i betingelsene at det kommer et fortollingsgebyr til fraktselskapet som kommer i tillegg til sluttpris.

 

Lenke til kommentar

[quote name='NERV' timestamp='1307570940' post='17872952'

I tillegg, i forhold til den som skrev at på en .no adresse så skulle prisen dekke alt, så ligger det i betingelsene at det kommer et fortollingsgebyr til fraktselskapet som kommer i tillegg til sluttpris.

 

Min anbefaling? Hold deg unna Expansys.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min omnia 7 i dag. Kan bekrefte at den IKKE VIRKER med telenor bedrift simkort. Denne går nok dessverre i retur ja. Har ikke tid til å være den første som går runder med telenor/samsung på dette og prøver simkort i hytt og pine.

 

Vet ikke om andre fortsatt har dette problemet.

Men jeg fikk akkurat en Samsung Omnia 7 og har Telenor Bedrift abon.

Har hatt store problemer med at jeg bare får "no service", men funnet en løsning!

 

Hvis du skrur av pin-kode på sim kortet, og starter telefonen på nytt fungerer alt som det skal!

Du kan skru på pin-kode igjen når telefonen er på, men telefonen må startet med pin-kode på simkortet avslått.

 

Håper dette kanskje kan hjelpe andre!

 

 

Hjertelig takk!!

Fungerte utmerket!

Har lett att og fram for å løse dette problemet. Besynderlig feil. Har hatt kontakt med Telenor og LG uten at de visste va problemet kunne være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...