Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+32asd4f

 

Merket veldig godt på HTC Radar at ting gikk treeeegt når det var lite ledig plass...

Slettet et par filmer og alt gikk greit igjen :)

Det problemet hadde jeg med Omnia 7 og Lumia 800 også. Med mindre enn 500 MB sa alt stopp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes du virkelig at 3. parts apper starter raskt nok? Jeg er nå midt i en whatsapp konversasjon, og skal måle tiden det tar å få fram et responderende tastatur fra jeg trykker på tilen/flisen.

Tok 10 sek. Selv min palm pre er raskere enn det. Ikke godt nok.

Vil ikke si at jeg blir feid bakover over hvor kjapt det går, men ser ingen grunn til å sutre så mye over det (men igjen er Facebook-appen det hederlige unntaket).

Lenke til kommentar

Er ikke 10 sek fra man har låst opp skjermen til man kan lese en whatsapp melding noe å sutre over? På en iphone 4/4s (har ikke prøvd 5) tar det under 2 sek. Det er ikke snakk om prosenter.

 

Legger til: Wp8 skal være bedre på dette. Ikke bare pga raskere cpu, men også fordi app switching fungerer litt anderles. Færre kaldstarter av apper.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Er ikke 10 sek fra man har låst opp skjermen til man kan lese en whatsapp melding noe å sutre over? På en iphone 4/4s (har ikke prøvd 5) tar det under 2 sek. Det er ikke snakk om prosenter.

Jeg hadde klagd til WhatsApp istedenfor. Appene jeg bruker starter kjapt nok til at jeg ikke har reagert på det. Frost, WPseer, toasty, IP Cam Viewer, Kindle starter kjapt nok. Kunne tenke meg litt kjappere oppstart på Netflix. Og igjen: Facebook-appen er håpløs.

Lenke til kommentar

Jeg har en tolvåring som ønsker seg ny telefon til jul, i den forbindelse har jeg vurdert lumia 800. Men når jeg ser at Lefdal har dagstilbud på lumia 900 slik at denne kommer på samme pris er det vel ingen grunn til å kjøpe 800?

De siste par ukene har Elkjøp hatt 800 til 1000 og 900 til 1500. Der kommer nok nye tilbud på alle WP 7.x nå som 8 har kommet. Omnia W kan også være et alternativ til 800.

 

Edit: ser Lefdal har 900 kun i hvitt...

Endret av zanta
Lenke til kommentar

 

De siste par ukene har Elkjøp hatt 800 til 1000 og 900 til 1500. Der kommer nok nye tilbud på alle WP 7.x nå som 8 har kommet. Omnia W kan også være et alternativ til 800.

 

Edit: ser Lefdal har 900 kun i hvitt...

 

Ja, men hvit er ikke noe problem. Tenker jeg slår til på 900 fra Lefdal da har jeg mulighet til å returnere dersom det dukker opp en 800 eller andre til en ok pris.

Lenke til kommentar

http://conversations...n-1todtmta1cc13

 

"As introduced back in August, Welcome Home for Windows Phone makes moving to Nokia Lumia super easy. Just load this application on your computer (it doesn’t matter if you’re on a PC or a Mac – it works with both) and plug in your old phone.

 

In a few guided steps, all your crucial content is pulled off your old phone and imported into to your Nokia Lumia. Whether your old phone was an iPhone, a BlackBerry or an Android device, Welcome Home makes your new Lumia phone feel like, well, home.

 

Today we’re glad to inform you that Welcome Home for Windows Phone has been updated for the brand new Lumia phones that are running Windows Phone 8, which include the Nokia Lumia 920, Lumia 820, Lumia 822 and Lumia 810.

 

Markspace, the company behind Welcome Home for Windows Phone have made this app drop-dead simple to use. Just plug in your new Lumia and the application copies over your contacts, calendars, videos, photos and music from your old iPhone, BlackBerry or Android phone.

 

Using the application is relatively easy – just plug in your device and use the onscreen prompts to move data off your old phone and import it into your lovely new Lumia."

 

 

Dette er ganske nice, kanskje verdt å putte i førstepost for folk som bytter over til Lumiatelefoner?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Lumia 900 for 1800,- fra lefdal, men kommer til å returnere den pga størrelsen. Dersom jeg går for en Windows telefon trodde jeg Lumia 800 ville være det beste valget mtp pris, størrelse og hastighet.

 

Men jeg snakket med en selger som frarådet både Lumia 800 og 900, butikken solgte 800 og den var høyt priset, han ville mye heller anbefale HTC eller Samsung (som de ikke solgte) om jeg skulle ha windows telefon. Grunnen av mye feil på Lumia telefonene. Derfor var han også svært skeptisk til 920 som de også hadde i butikken, personlig ville han ikke kjøpt den. Ligger det noe i dette?

Lenke til kommentar

Kimare: jeg har ikke hatt en eneste feil med min Lumia 800 jeg heller. Tror han er mye på forumer han der selgeren, hvor problemer ser ut til å være på 95% av alle solgte mobiler, og ikke i virkeligheten.

 

Lumia 920, for eksempel, har hatt problemer med batteritid og restarts på visse enheter. Men det er langt i fra normen slik jeg forstår det. Noen har problemer, men flertallet går det smooth for.

 

Sånn er det med alle mobiler og alle produsenter; man har "bad apples".

 

Personlig ville jeg anbefalt 920 og 800.

Lenke til kommentar

Men jeg snakket med en selger som frarådet både Lumia 800 og 900, butikken solgte 800 og den var høyt priset, han ville mye heller anbefale HTC eller Samsung (som de ikke solgte) om jeg skulle ha windows telefon. Grunnen av mye feil på Lumia telefonene. Derfor var han også svært skeptisk til 920 som de også hadde i butikken, personlig ville han ikke kjøpt den. Ligger det noe i dette?

Når jeg sjekker slike selgere på områder som jeg garantert vet mer enn selgeren, og hører hvor mye vås jeg får "forklart", tar jeg det selgere sier med en et kilo salt eller to (med mindre de gir meg grunn til å tro annerledes)...

Lenke til kommentar

Kjøpte en Nokia Lumia 800 som nr. 2 telefon til kona på black friday hos Elkjøp nettbutikk. 999 kr uten abb. Litt over en uke senere får jeg en telefon fra Elkjøp. De har ikke flere 800 igjen og spør om det er greit om de sender en 900 istedenfor?

 

Ummm, vel ja. 999 kr for en Lumia 900 må vel være helt ok :D

 

Kona ønsket seg en hvit telefon, men de hadde bare sort 800 på nett. Når det kom til 900 så hadde de bare hvit og spurte om det var ok.

 

Umm,, vel ja. Det var det vi egentlig ønsket.

 

Rimelig flaks alt i alt vil jeg si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...