Gå til innhold

Den store Windows Phone 7-tråden


Gjest Slettet+32asd4f

  

20 stemmer

  1. 1. Har du en mobil med WP7 eller WP8?

    • Windows Phone 7
      10
    • Windows Phone 8
      10


Anbefalte innlegg

Ja, jeg sliter også med Spotify. Går ikke alltid online. Og spillelister jeg laster ned, blir borte eller står som ikke nedlastet når jeg er offline.

 

Reinstallerte for noen uker siden, men problemet er kommet tilbake nå.

 

EDIT: På Android 4.0.4.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Omtrent som problemet jeg har på Android. 70 % av gangene jeg starter Spotify så kommer jeg ikke online, og halvparten av gangene jeg er online sliter jeg med å starte en sang. Den kan brått komme 30 - 50 sekunder senere.

 

Nå er jo Spotify for Windows 8 under arbeid, så da blir det nok andre boller om ikke så alt for lenge :)

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg har lumia 800. Har dere problem med at google.no sin mobilside prøver å konvertere nettsidene når man åpner et av søkeresultetene? Må alltid trykke "klassisk" for å slippe mobilutgaven.

 

Og når jeg setter google.com som standard søkemotor så kommer jeg inn på google hong kong når jeg søker. Kjøpte telefonen på ebay fra england. Har på engelsk språk, norsk region format og US som system locale og english (US) som browser og search language (pga bing musikksøk).

Lenke til kommentar

Har hørt begge deler, men det siste jeg har hørt er at det ikke skjer, men håper selvfølgelig i det lengste. En av de tingene som irriterer meg mest med Spotify er at den ikke fungerer med BT til bilradioen min av en eller annen grunn.

 

Er det forresten noen andre som har problemer med at Facebook meldinger ikke dukker opp overalt? Hadde likt det om alle samtaler var komplette både i messenger "appene" for Windows 8 og WP samt på Facebook.com, men slik det er nå så er det helt villkårlig hvorvidt jeg får meldingene på telefonen og Windows 8.

Lenke til kommentar

Jeg har lumia 800 (16GB), og jeg ser at hele 12 GB er "reserved space and other content". Hva kan det være for noe? Har rundt 200 offline spotifysanger (160kbit/s), 300MB i podcaster og ~1,5 GB reservert plass. Hva er de andre 9 gigabytene? Kan det være gammel spotify offline data? Har reinstalert spotify sikkert 10 ganger fordi offline listene mine forsvinner og den nekter å laste ned på nytt. En reinnstalasjon av appen fikset det problemet. Men kan det hende at musikken har blitt liggende? 9GB er mye.

 

???

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Etter å ha fått flere utsettelser på levering av Nokia Lumia 920 har jeg valgt å kansellere denne og i stedet bestille en cyan 900, de er jo dessuten ganske rimelige innimellom. Jeg er ikke den mest avanserte mobilbrukeren, så jeg er sikker på at jeg blir fornøyd uansett. Det blir min første smarttelefon, men det går nok greit. Jeg får ta det trinnvis. Og lese litt i denne og andre tråder.

Lenke til kommentar

windows 7.x telefonene funker fint de. Bare man unngår å bruke 3. parts programvare. Oppstartstiden til 3. parts programvare er uakseptabel spør du meg.

Testet nå på min lumia 800 (usikkerhet +-0.5 sek):

Facebook app oppstart (til blå lasteskjerm forsvinner): 14,5 sek

Spotify(til lasteskjerm forsvinner): 7,5 sek

Wimp: 6 sek

Whatsapp: 6,5 sek

Nokia maps: 8 sek

 

Flere av disse appene bruker også et par sekunder før de svarer på trykk/scrolling (tenker da spess på facebook og whatsapp.

 

Jeg ville gått for en 920.

Endret av O:M:A
Lenke til kommentar

Jeg gikk fra Nokia N8 til en Lumia 900 som jeg fikk for 999,- på "black friday" forrige helg.

 

Så langt er jeg meget fornøyd bortsett fra kameraet som var endel bedre på N8. Office og Nokia Drive er fine programmer. Har ikke behov for all verdens apper, men har da lastet ned noen.

 

Det var veldig enkelt å komme i gang med telefonen, og den er minst like enkel i bruk som en iphone som jeg bruker på jobben.

 

For de som ikke er interessert i å legge ut rundt 4000 for en W8 telefon kan det være like greit å prøve å finne en W7 telefon av de som var toppmodeller for et halvt år siden.

Lenke til kommentar

windows 7.x telefonene funker fint de. Bare man unngår å bruke 3. parts programvare. Oppstartstiden til 3. parts programvare er uakseptabel spør du meg.

Testet nå på min lumia 800 (usikkerhet +-0.5 sek):

Facebook app oppstart (til blå lasteskjerm forsvinner): 14,5 sek

Spotify(til lasteskjerm forsvinner): 7,5 sek

Wimp: 6 sek

Whatsapp: 6,5 sek

Nokia maps: 8 sek

 

Flere av disse appene bruker også et par sekunder før de svarer på trykk/scrolling (tenker da spess på facebook og whatsapp.

 

Jeg ville gått for en 920.

 

Jeg har HTC Titan, og er enig med deg at det er litt oppstartstid. MEN, jeg tok tia nå og den slo de tidene du har gjort med alt fra 2 til 6 sekunder.

Lenke til kommentar

Jeg har HTC Titan, og er enig med deg at det er litt oppstartstid. MEN, jeg tok tia nå og den slo de tidene du har gjort med alt fra 2 til 6 sekunder.

Titan er klokket 100MHz høyere enn alle andre wp7 telefoner. Testet igjen nå, fikk ca 15-20% kortere oppstartstid enn i forrigårs.

Er redd at lite plass påvirker ytelsen på min tlf. Noen som har peiling på dette?

Jeg har lumia 800 (16GB), og jeg ser at hele 12 GB er "reserved space and other content". Hva kan det være for noe? Har rundt 200 offline spotifysanger (160kbit/s), 300MB i podcaster og ~1,5 GB reservert plass. Hva er de andre 9 gigabytene? Kan det være gammel spotify offline data? Har reinstalert spotify sikkert 10 ganger fordi offline listene mine forsvinner og den nekter å laste ned på nytt. En reinnstalasjon av appen fikset det problemet. Men kan det hende at musikken har blitt liggende? 9GB er mye.
Lenke til kommentar

 

Titan er klokket 100MHz høyere enn alle andre wp7 telefoner. Testet igjen nå, fikk ca 15-20% kortere oppstartstid enn i forrigårs.

Er redd at lite plass påvirker ytelsen på min tlf. Noen som har peiling på dette?

Merket veldig godt på HTC Radar at ting gikk treeeegt når det var lite ledig plass...

Slettet et par filmer og alt gikk greit igjen :)

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar

Jeg har HTC Titan, og er egentlig ikke enig. Utenom Facebook-appen, som tar ca. 126 år.

 

Synes du virkelig at 3. parts apper starter raskt nok? Jeg er nå midt i en whatsapp konversasjon, og skal måle tiden det tar å få fram et responderende tastatur fra jeg trykker på tilen/flisen.

Tok 10 sek. Selv min palm pre er raskere enn det. Ikke godt nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...