Gå til innhold

Packard Bell EasyNote TJ75-724, erfaringer og diskusjon


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Packard Bell TJ75 fra Elprice for en stund tilbake (http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/packard-bell-easynote-tj75-lxbhc02014) og opplever akkurat den samme pipelyden. Jeg bestemte meg for å vente et par uker for å se om denne lyden gikk bort, noe den ikke gjorde. Tok derfor kontakt med Elprice sin support hvor jeg beskrev pipelyden i detaljer, og spurte hva jeg kunne gjøre. "Du må nesten bare vente å se om den går bort" var jammen meg absolutt alt support skrev tilbake til meg i epost.

 

Det snodige med denne lyden er jo biten med at lyden kommer fra høyttalerne, og at den faktisk fortsetter å komme fra høyttalerne til tross for at man faktisk har koplet inn hodetelefoner / annlegg i hodetelefonutgangen. Da burde jo ikke høyttalerne kunne lage til slike lyder. Rett meg gjerne om jeg tar feil på det altså, men lyden kommer nå iallefall til tross for en eller annen plugg i den utgangen.

 

Jeg har lest gjennom hele tråden nå, så jeg sitter igjen med det at mange har problemet, og at ingen god fiks foreligger. Da får jeg ta med meg det gode humøret mitt og stikke ned på Elprice en tur. På en måte håper jeg at mange har levert inn disse maskinene før meg slik at jeg slipper verksted i flere uker før jeg kan heve kjøpet. Kjøpet skal nemlig absolutt heves, ny maskin er greit nok, men ikke ny maskin med pipelyd. Man kan visstnok ikke unngå denne lyden med denne modellen.

 

Hodet mitt reagerer nok ekstra kraftig på denne lyden grunnet øresus / ørepiping som kommer og går hele døgnet. At pcen da skal få smelle inn like irrirende lyder i hodet når øresusen endelig har tatt seg en pause går bare ikke. Tenker jeg får se på det positive, jeg blir sikkert snart veldig flink til å gå på veggene her i huset. Bare det alene er jo faktisk ganske godt gjort. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-140898

De fleste som har kjøpt Packard Bell TJ75, oppgdager irriterende pipelyder. Jeg er ganske sikker at det er 1 av 10 som ikke har lyd som kommer fra høytaleren. Noen ganger så legger jeg personlig ikke merke til, men andre ganger har jegh lyst å kaste laptopen.

 

Jeg skal imorra ta en tur til elkjøp.

Lenke til kommentar

Hei.

 

siden det ikke bare er snakk om den Packard Bell pc'en men også andre laptops som kanskje folk vurderer å kjøpe så gir jeg dere en link: http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/ASLXPUU02021/acer-aspire-5551g?SelectedSubscriptionUUID&Selected=Specifications#tProductTabcontent

 

Dette er en link til Lefdal der dem nå selger Acer Aspire 5551G til 4995 (!). Det er sinnsykt mye "bang for the buck"! jeg bestillte den selv for noen dager siden, men da kostet den 5995,-. Men nå er den altså satt ned med 1000k så jeg sendte netopp en mail til lefdal om det ikke var muligheter for å få den til den nedsatte prisen.

 

Noen som har noen formeninger om det? :)

Lenke til kommentar

Hei.

 

siden det ikke bare er snakk om den Packard Bell pc'en men også andre laptops som kanskje folk vurderer å kjøpe så gir jeg dere en link: http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/ASLXPUU02021/acer-aspire-5551g?SelectedSubscriptionUUID&Selected=Specifications#tProductTabcontent

 

Dette er en link til Lefdal der dem nå selger Acer Aspire 5551G til 4995 (!). Det er sinnsykt mye "bang for the buck"! jeg bestillte den selv for noen dager siden, men da kostet den 5995,-. Men nå er den altså satt ned med 1000k så jeg sendte netopp en mail til lefdal om det ikke var muligheter for å få den til den nedsatte prisen.

 

Noen som har noen formeninger om det? :)

 

Hei!

Har du fått til noen "prisgaranti"? Funket på Elkjøp, men jeg tror Lefdal har gått bort fra den og har "åpent kjøpt" i 30 dager i stedet.. Men da er det jo bare å "levere" den inn, si du var ufornøyd med prisen, og kjøpe en ny en for lavere pris. Regner med at Lefdal da bare tilbyr deg prisavslaget ;)

Lenke til kommentar

Hei.

 

siden det ikke bare er snakk om den Packard Bell pc'en men også andre laptops som kanskje folk vurderer å kjøpe så gir jeg dere en link: http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/ASLXPUU02021/acer-aspire-5551g?SelectedSubscriptionUUID&Selected=Specifications#tProductTabcontent

 

Dette er en link til Lefdal der dem nå selger Acer Aspire 5551G til 4995 (!). Det er sinnsykt mye "bang for the buck"! jeg bestillte den selv for noen dager siden, men da kostet den 5995,-. Men nå er den altså satt ned med 1000k så jeg sendte netopp en mail til lefdal om det ikke var muligheter for å få den til den nedsatte prisen.

 

Noen som har noen formeninger om det? :)

 

Hei!

Har du fått til noen "prisgaranti"? Funket på Elkjøp, men jeg tror Lefdal har gått bort fra den og har "åpent kjøpt" i 30 dager i stedet.. Men da er det jo bare å "levere" den inn, si du var ufornøyd med prisen, og kjøpe en ny en for lavere pris. Regner med at Lefdal da bare tilbyr deg prisavslaget ;)

 

Heisann.

 

Jeg sendte mail til Lefdal og spurte om det ikke var mulig å få den til tilbuds prisen som var på 4995,-. Og jeg fikk en meget hyggelig mail tilbake der det sto at jeg jo selfølgelig skulle få Pcen til den prisen. Så dem overførte 1000,- spenn tilbake til min konto ;)

 

Jeg er forøvrig meget fornøyd med Acern :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Pipelyden ble for irritabel....Sendte den inn som reklamasjon til Elkjøp 29.07. Fikk melding ifra service verkstedet for et par dager siden at de ventet på nye deler. Vet ikke hva som blir byttet, men håper det blir bra.. Er ellers veldig fornøyd med laptopen. Kommer med en tilbakemelding på hvordan det "gikk"! :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg har vært litt latt men skal til elkjøp imorra og levere pcen. Men jeg vil først gjøre Backup, hvis de plutselig restarter hele pcen osv. Hvordan gjør jeg det ?

 

Det er noe som heter Packard Bell MyBackup. Men jeg skjønner ikke helt hvordan det fungerer. Noen som kan hjelpe meg ?

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har en ekstern harddisk, ville jeg skaffet meg det.

Windows 7 har en kjekk backup funksjon innebygd, som kan ta kopi av hele system partisjonen din som et "image"(tro kopi eller speiling). Backup/imaget legger du på den eksterne disken og kjører det tilbake igjen når du får igjen pcen fra service.

 

Programmet ligger under:

-kontrollpanel

-system og sikkerhet

-backup og restore

-"Create a system image"

 

Du bør også lage deg en "system repair disc" som du starter pcen med og kjører backup/image programmet fra.

 

Jeg bruker det på alle min pcer å er veldig godt fornøyd...

Endret av ysoligard
Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne pc'en siden mars og er ganske så fornøyd. Pipelyden har jeg merket, men bare ved bruk av firefox. Noen spill som sliter med hakking. Som om alt bare stopper opp i 2 sek. Ser at flere har opplevd dette. Er det bare skifte av harddisk som hjelper?

 

Som nevnt tidligere i tråden er det en fabrikkfeil på HDD i denne laptoppen som er årsaken til "frysing i 2 sek", pga nålen(e) i HDD hele tiden setter seg selv i en slags dvalemodus. Dette er altså en fabrikkfeil. Skift den ut med en gang.

 

På min laptop endte det med at det ble mer og mer frysing, helt til HDD tok kvelden og jeg måtte bytte ut. Send bare inn HDD tilbake og krev ny siden det er en fabrikkfeil.

 

Jeg må også nevne at jeg byttet den ut med en SSD disk, og nå er det slik at bios-oppstarten er det som tar lengst tid i oppstarten :) Alle programmer og spill åpner seg omtrent samtidig som jeg klikker på de, og ingenting fryser eller hakker. Alt går altså latterlig raskt. :)

 

Jeg vil i fremtiden alltid kjøpe en SSD harddisk, og bruke den disken til operativsystemdisk. :)

Endret av Mr-tard
Lenke til kommentar

Fikk du byttet den mot en SSD-disk? Er Elkjøp greie å ha med å gjøre i slike sammenhenger? Eller skal slikt sendes til produsent?

 

Måtte kjøpe SSD disk selv ja, da disse koster 2-3.000 +

 

Elkjøp har ikke annet valg enn å være "grei" i slike sammenhenger siden det er en åpenbar fabrikkfeil på hdd. Du har krav på ny hdd eller penger tilsvarende verdi på den hdd som befant seg i maksinen fra før.

Lenke til kommentar

Jeg har lagt på latsiden litt jeg også hva gjelder å levere inn maskinen. Butikken skrev til meg på support at jeg "fikk bare vente å se om lyden går bort", så jeg kan vel egentlig ikke på noen måte bli bekyldt for at jeg har ventet for lenge med innlevering. For at man skal få noe som helst utbytte av forbrukerkjøpsloven er det et slags krav at man leverer produktet inn innen rimelig tid etter at feilen har oppstått, men akkurat den har vel butikken i min situasjon skrevet seg rimelig bra bort fra.

 

Ellers har jeg faktisk begynt å ta ut laderen på maskinen når den ikke er i bruk. Det kommer nemlig en grusomt irriterende pipelyd fra maskinen, når den er avslått samtidig som laderen står i. Dette er ikke en fast pipelyd men en som kommer og går i forkjellige toner. Nuh, det tok sin tid før jeg fant ut dette her. En stund trodde jeg det var øresusen jeg har som konverterte rolig over til "ørepipegreier" men det viste seg å ikke stemme. :D

 

Videre som det også er nevnt i tråden, bruk av eksternt lydkort tar bort alt som heter pipelyd. Er vel litt i overkant dumt å måtte sløse bort en usbinngang for å få bort en pipelyd riktignok, men noen er i situasjoner hvor eksternt lydkort blir brukt uansett.

 

Det underlige er jo at Elkjøp fremdeles sender disse inn til reparasjon. Om 9 av 10 opplever denne feilen og ingen får lyden bort selv etter reparasjon må jo Elkjøp snart forstå at lyden rett og slett ikke vil bort. Etter å ha lest denne tråden ser det jo ikke ut til at verkstedene har snøring på hva som skaper feilen, og da er det jo i overkant irriterende å sende maskinen inn og ut fra verksted før man til slutt hever hele kjøpet. Det er jo ikke positivt for verken forhandler eller forbruker.

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

Hei!

 

Da fikk jeg i dag,pcen tilbake fra 1 mnd på service verkstedet hos Elkjøp(litt i overkant lang tid spør du meg).

 

Det eneste de gjorde var å bytte harddisk og reinstallere hele pcen. Så lyden er fortsatt tilstede.....

 

Ska på jobb om et par dager å trenger den da, så kommer ikke til å sende den inn igjen på en stund.

 

PS...Låne pcene de har på Elkjøp er tilnærmet ubrukelig. Gamle Compaq maskiner med Sempron cpu og vista...Og det første enn må gjøre er å sitte en dag å oppdatere Vista. Artig ja!!

Endret av ysoligard
Lenke til kommentar

De fleste som har kjøpt Packard Bell TJ75, oppgdager irriterende pipelyder. Jeg er ganske sikker at det er 1 av 10 som ikke har lyd som kommer fra høytaleren. Noen ganger så legger jeg personlig ikke merke til, men andre ganger har jegh lyst å kaste laptopen.

 

Jeg skal imorra ta en tur til elkjøp.

 

Hei!

 

Har du fått gjort noe med laptopen?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

De fleste som har kjøpt Packard Bell TJ75, oppgdager irriterende pipelyder. Jeg er ganske sikker at det er 1 av 10 som ikke har lyd som kommer fra høytaleren. Noen ganger så legger jeg personlig ikke merke til, men andre ganger har jegh lyst å kaste laptopen.

 

Jeg skal imorra ta en tur til elkjøp.

 

Hei!

 

Har du fått gjort noe med laptopen?

 

Fra elkjøp :

 

Ditt produkt er til pretest hos Elkjøp før videresending til autorisert verksted. Testen tar normalt 1-3 virkedager fra innlevering. Du vil få en oppdatering når ditt produkt er videresendt til verksted.

 

Så jeg burde vite et eller annet imorra ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

De fleste som har kjøpt Packard Bell TJ75, oppgdager irriterende pipelyder. Jeg er ganske sikker at det er 1 av 10 som ikke har lyd som kommer fra høytaleren. Noen ganger så legger jeg personlig ikke merke til, men andre ganger har jegh lyst å kaste laptopen.

 

Jeg skal imorra ta en tur til elkjøp.

 

Hei!

 

Har du fått gjort noe med laptopen?

 

Fra elkjøp :

 

Ditt produkt er til pretest hos Elkjøp før videresending til autorisert verksted. Testen tar normalt 1-3 virkedager fra innlevering. Du vil få en oppdatering når ditt produkt er videresendt til verksted.

 

Så jeg burde vite et eller annet imorra ;)

 

Hei!

 

Har du noe nytt ang saken din? :)

 

Selv sendte jeg den inn for andre gang, for to dager siden... Så vi får se hva som blir gjort denne gangen...

 

Sist gang byttet de harddisk uten hell.

 

Fant en tråd ang. noe som virker å være samme problemet på Acer Timeline "serien" også.

 

De ref til noe som de kaller CPU "whine"?! Holder på å googler litt rundt temaet.

 

Acer timeline høyfrekvent lyd

Endret av ysoligard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...