Gå til innhold

Packard Bell EasyNote TJ75-724, erfaringer og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hentet min TJ75-724 på lørdag. Prøvde å boote den, men allerede tidlig i bootingen ga den feilmelding med at den ikke fant forventet partisjon(!). Prøvde Alt+F10, men også dette klagde over manglende partisjon. Dermed ble det hurtig retur til Elkjøp, der maskinen står nå. Etter å ha lest denne tråden er jeg usikker på om jeg skal vente på maskinen (har bare hatt den på i noen minutter, og reagerte ikke på piping da, men hvem vet..) eller bytte i en annen. Ser at Elkjøp har en nogenlunde spec'et maskin til samme pris. Litt mindre HDD, annen CPU (AMD triple-core), en mindre USB-port, men ellers så vidt jeg kan se lik: Acer Aspire 5551G ASLXPUU02021. Hva sier dere, vente eller bytte?

Lenke til kommentar

Vil bare si jeg har funnet en bedre laptop til samme pris.

 

http://www.lefdal.co...er-aspire-5551g

 

3-kjerne prosessor som blir bedre i dette tilfelle.

 

Virker jo veldig lovende den da.

 

Står nok mellom Acer Aspire 5551G og HP Pavilion dv6-2153eo for min del.

 

Sitter her og funderer på om det som, for meg, ser ut som noen solide oppgraderinger fra Aceren til HPen, er verdt de 1k kronasjene HPen koster mer...

 

Tough choise :hmm:

Lenke til kommentar

Vil bare si jeg har funnet en bedre laptop til samme pris.

 

http://www.lefdal.co...er-aspire-5551g

 

3-kjerne prosessor som blir bedre i dette tilfelle.

 

Virker jo veldig lovende den da.

 

Står nok mellom Acer Aspire 5551G og HP Pavilion dv6-2153eo for min del.

 

Sitter her og funderer på om det som, for meg, ser ut som noen solide oppgraderinger fra Aceren til HPen, er verdt de 1k kronasjene HPen koster mer...

 

Tough choise :hmm:

 

Aceren har bedre skjermkort, og nyere CPU som vil yte bedre i programmer som utnytter 3 kjerner (dog dårligere i programmer som ikke utnytter 3 kjerner grunnet forskjell i klokkehastighet).

 

Jeg hadde nok valgt aceren.

Lenke til kommentar

Har tenkt på å kjøpe ny PC en stund nå og har vurdert denne Packard Bell'en. Er Aceren nevnt lenger opp her like bra for pengene (eller bedre)? Slipper i alle fall pipelyden.

Jeg vil anta at du slipper pipelyden, men det er som nevnt før i denne tråden ikke ett problem unikt for Packard. Det er rapportert piping fra Asus maskiner som skal være noe av det beste man kan kjøpe.

 

Men du kan vel kjøpe en Acer og poste her om den piper eller ikke. :yes:

Lenke til kommentar

Som du kanskje har lest i tråden, så opplever noen en pipelyd (samt noen som har opplevd at den fryser), men pipelyden er slik at noen merker den, mens andre ikke. Selv mener jeg at jeg hadde den da jeg fikk PC-en, men hører den ikke nå lenger. Har heller ikke merket noe til frysingen, og tror dette er en sjelden feil.

 

Er selv utrolig fornøyd, og om du "tør å ta sjansen", så er det en meget god PC for pengene.

Endret av Quatermain
Lenke til kommentar

Som du kanskje har lest i tråden, så opplever noen en pipelyd (samt noen som har opplevd at den fryser), men pipelyden er slik at noen merker den, mens andre ikke. Selv mener jeg at jeg hadde den da jeg fikk PC-en, men hører den ikke nå lenger. Har heller ikke merket noe til frysingen, og tror dette er en sjelden feil.

 

Er selv utrolig fornøyd, og om du "tør å ta sjansen", så er det en meget god PC for pengene.

Vist den fryser hvilke rettigheter har jeg da?

Ser at det går ann å betale 1000kr mer (elkjøp) og få en slags forsikring... Hva vil denne "forsikringen" dekke?

Lenke til kommentar

Disse ekstra garantiene som selges ved produkter har fint lite for seg hvis de ikke dekker ulykker/vanskøtsel. Kjøpslov/garanti gir oss forbrukere mer enn nok dekning med tanke på produksjonsfeil etc.

 

Noen seriøse pc leverandører selger derimot utvidet garanti utover den normale 2års garantien, disse avtalene er atskillig mer matnyttig i mine øyne.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne PC for 3 dager nå og jeg har tenkt om jeg kan legge til en Bluetooth-modul på den, eg har åpnet den og så at den har et mini PCI Express-spot som er ikke i bruk ... Er det noen her som kjenner noen norske butikker eller nettsteder jeg kan kjøpe denne fra? :D

Lenke til kommentar

Er det noen her som har opplevd at PC'en plutselig - og tilsynelatende uten noen spesiell grunn - får bluescreen?

 

Hos meg har det skjedd en del ganger, og jeg har hele tiden trodd at det var på grunn av ett bestemt program. Men nå skjedde det igjen, og jeg tror kanskje ikke at jeg hadde åpnet det programmet som tidligere har sett ut til å forårsake bluescreen...

 

På feilmeldingen som kommer opp når jeg starter PC'en igjen, er det hele tiden to mapper som går igjen i beskrivelsen. Som nå nettopp:

 

Filer som bidrar til å beskrive problemet:

C:\Windows\Minidump\051310-23056-01.dmp

C:\Users\brukernavn\AppData\Local\Temp\WER-62899-0.sysdata.xml

 

Selve filnavnene varierer fra gang til gang, men det er alltid samme filtyper og i de samme mappene.

 

Jeg har ikke så god peiling på PC'er, så da lurer jeg på om noen vet hva dette kan være/skyldes? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...