Gå til innhold

Packard Bell EasyNote TJ75-724, erfaringer og diskusjon


Anbefalte innlegg

Her har det ikke skjedd mye den siste tiden. Kan fortelle at jeg kjøpte denne pcen i høst til skolestart, og at jeg har hatt den problemfri frem til i dag! (Des. 2010) Jeg er godt fornøgd med pcen.

 

Jeg spiller GTA IV på denne pcen med grafikken på lav/middels uten problemer. i5 430M prosessoren og ATI HD 5650 1GB skjermkortet jobber bra sammen. Det som er greit å vite er jo at prosessoren som i papirere bare er på 2.26GHz faktisk jobber på 2.53GHz når man begynner å spille eller jobbe med tyngre programmer. Når dette skjer går også vifta i større tempo.

 

Til vanlig bruk som facebook og msn jobber vifta saktere. Men det er litt normal støy. Pcen jobber med cs5 master collection uten problemer, dette bruker jeg på skolen. (Media og Kommunikasjon VG1)

 

HD LED LCD skjermen har godt lys og funker bra til spill og redigering. I SIN PRISKLASSE.

 

Jeg savner Bluetooth!

640GB harddisk holder lenge for meg, og 4GB RAM er supert.

 

Materialvalget er litt stusslig synets jeg personlig. Det er det jeg er mest skuffet over. Jeg har mystet ett par skuer fra baksiden og oppdaget att desse rett og slett var løse og måtte strammes til. Det er også litt stykt at det samler jeg skittogdritt på det blanke på nedsiden av skjermen.

 

MEN, jeg har en stabil, sprek og god maskin til mitt bruk og har ikke hatt noen tekniske problemer med den!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Kjører fortsatt denne, men ser nå behovet (vel, så og hørte det for lenge siden...) for å få ut støv. Vifta går omtrent hele tiden, og det er utvilsomt hovedsakelig pga støv. På den forrige laptopen min var det lett å fjerne et "lokk" slik at jeg kunne blåse og pirke ut støv, men ikke med denne. Ser vanskelig ut å komme til for å rense vifta og luftinntak. Er det noen som har vært gjennom en rens, eller bør jeg rett og slett satse på service der jeg kjøpte den? Og da kanskje også få ny hdd om det er så at det skal være no galt med de som var med opprinnelig (aldri hatt problem med den)?

 

Thank you

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig veldig godt fornøyd med min TJ75, men nå er batteriet ødelagt, så jeg må kjøpe nytt. Eller jeg får feilmelding og det varer i ca. 20 min fra fulladet - noe som ikke funker for meg. Jeg har søkt litt rundt, men finner ingen norske nettbutikker som selger batteri til TJ75. Noen her som har kjøpt nytt batteri, og evt hvor? :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har hatt min siden i fjor uten problemer. Må si at jeg har vært veldig fornøyd med den!

 

Men nå tenkte jeg å selge den til fordel for en litt bedre en, til Skyrim og Battlefield 3 kommer ut.. Men hvor mye tror dere jeg kan få solgt den for?

Endret av krizkriz
Lenke til kommentar

Kjøpte den på våren i fjor, samtidig med resten av gjengen innpå her. Den varte bare til sommeren, hvor den led en uheldig skjebne på et vorspiel. Den ville ikke lade, lefdal sjekket det opp på verksted hvor konlusjonen ble at DC jack var defekt. Dette skulle gribbene ha 4500 kr for. Siden har den lekre Packard Bell'en samlet støv i en kommode.

 

Funderer nå på å rette opp denne. Koster omlag en hundrings for en ny DC jack, men er skeptisk på å utføre jobben selv.

 

Noen som har erfaringer med å skifte DC jack ?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har denne laptopen og har problemer med at det optiske drevet bare plutselig sluttet å fungere? På enhetsbehandling står den med varseltrekant og på egenskaper på enhet står det at den ikke finner driver, merkelig for jeg trodde ikke slike enheter trengte drivere? Hva kan gjøre dette? Flere som har hatt dette problemet? Tips til å hvordan å få det fikset?:S

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Virker som en omstendelig prosess å fjerne støv i denne. Er det noen som har gjennomført en real støvfjerning og har noen tips? Eneste guiden jeg fant på nett, beskriver en nærmest fullstendig demontering av maskinen.

 

Vifta går som bare det for tiden, og jeg har hatt problem med at det tilsynelatende er dårlig kontakt et eller annet sted, slik at den ikke kommer til booting fra harddisk. Når jeg blåser inn i den eller støvsuger ved vifteinngangene så ser det ut til å bedre seg, men støvet er jo inne i maskina og jeg skulle gjerne hatt det ut. Forrige maskina mi var lett å rengjøre, det var bare å skru av en luke under så var det full tilgang til vifta... Noe hjelp å få? Vurderer å bruke penger på å få et eller annet datafirma til å ordne det fremfor å skru alt fra hverandre selv :/

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...