Gå til innhold

Packard Bell EasyNote TJ75-724, erfaringer og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte denne for noen måneder siden, og allerede nå virker det som Harddisken holder på å ta kvelden. Får windowsmelding om at jeg må sikkerhetskopiere fordi HDD krasjer snart, samt at jeg må trykke F1 i oppstart av samme årsak.

 

Er altså forberedt på å anskaffe meg en ny HDD. Jeg kjøpte PC`en via Lefdal, det er kanskje 1 års garanti ellerno, dvs ny hdd gratis, noen som vet? Og slik som til alle dere andre, - når dere fikk denne laptoppen var det ikke med noen CD / DVD`er av noe slag - hvordan skal jeg da installere windows 7 på nytt om jeg får en ny HDD?

 

Jeg er litt "retro" når det gjelder PC`er så jeg er vant med å ha en original CD med operativsystem som jeg legger inn på en ny HDD, men siden det ikke er med en windows 7 CD / DVD, er det en vel meningen at man skal gjøre det på en annen måte?

 

Håper på fornuftige svar.

Endret av Mr-tard
Lenke til kommentar

Disken kan du bytte på garanti, i de fleste tilfeller er det 5 års garanti på disk.

 

OS't har du jo også betalt for 1 lisens, om man da kan laste ned den versjonen man har betalt for det veit jeg ikke.

Personlig så synes jeg at løsningen med ghost partisjon er litt shady. Så lenge man har betalt for lisens så burde man få med media.

 

Men det er sikkert noen som kan svare for hvordan du løser OS problemet her.

Lenke til kommentar

Er det noen andre som har hatt problemer med hurtigknappene på toppen av PC'en? De røde lysene til å styre om lyden står av eller på funker ikke lenger.

 

Det kommer heller ikke opp på skjermen når jeg stiller lyden opp og ned, som jeg minns at det gjorde tidligere.

Lenke til kommentar

Kjøpte denne for noen måneder siden, og allerede nå virker det som Harddisken holder på å ta kvelden. Får windowsmelding om at jeg må sikkerhetskopiere fordi HDD krasjer snart, samt at jeg må trykke F1 i oppstart av samme årsak.

 

Er altså forberedt på å anskaffe meg en ny HDD. Jeg kjøpte PC`en via Lefdal, det er kanskje 1 års garanti ellerno, dvs ny hdd gratis, noen som vet? Og slik som til alle dere andre, - når dere fikk denne laptoppen var det ikke med noen CD / DVD`er av noe slag - hvordan skal jeg da installere windows 7 på nytt om jeg får en ny HDD?

 

Jeg er litt "retro" når det gjelder PC`er så jeg er vant med å ha en original CD med operativsystem som jeg legger inn på en ny HDD, men siden det ikke er med en windows 7 CD / DVD, er det en vel meningen at man skal gjøre det på en annen måte?

 

Håper på fornuftige svar.

 

Hei

 

Det skal være mulig å få laget et recoverysett til maskinen, kan gjøres via Packard Bell mappa vi Startmenyen (om jeg ikke husker feil)

Burde vært mulig å få brukt de til å kjøre inn Windows på nytt om du bytter disk.

Endret av Mompen
Lenke til kommentar

Hei

 

Det skal være mulig å få laget et recoverysett til maskinen, kan gjøres via Packard Bell mappa vi Startmenyen (om jeg ikke husker feil)

Burde vært mulig å få brukt de til å kjøre inn Windows på nytt om du bytter disk.

 

Om man brenner DVD med et slikt recoverysett, blir det ikke da krøll om man bytter disk?

Siden "recoverysettet" (fabrikkstandard) da også automatisk forteller hvilket hardwareutstyr som følger med maskinen, samt drivere til disse og lignende. Siden man da bytter disk vil det vel bli endel krøll, siden "recoverysettet" forventer den "gamle" disken?

 

Forøvrig - på slike nye maskiner er vel også hardisken delt opp i flere partisjoner, hvor en del er en slags "forselget" fabrikk-instillt recovery-del, ikkesant? Er det denne recoverydelen som man kan brenne over på DVD, som du nevner? Vil en slik recoverydel/partisjon bli laget på en ny disk? Regner med det er bare fordel med en slik recovery-del på disken.

 

Jeg har få svar, men mange spørsmål :)

Endret av Mr-tard
Lenke til kommentar

1: Recoveryen du brenner ut er samme som ligger på den skjulte delen av harddisken

2: Nei det er ikke noe problem å bruke den recoveryen på en ny/annen harddisk i samme PC.

3: Nei det blir ikke opprettet en ny recoverypartisjon på en ny/annen tom disk.

 

Fordel å ha recovery partisjonen? Tja om du har brent det ut på plater og ikke mister platene tar det jo bare opp harddiskplass.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har denne laptopen, og er veldig fornøyd. Tenkte å kjøpe den til min bror i bursdagspresang, men nå finner jeg den ikke på nettbutikkene. Den var der for 2 dager siden. Noen som vet om den er tatt bort for alltid?

 

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/PackardBell-EasynoteTJ75-JO-582NC/126809.3003/

 

Tviler vel på at elkjøp/lefdal osv får den inn igjen

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har denne laptopen, og er veldig fornøyd. Tenkte å kjøpe den til min bror i bursdagspresang, men nå finner jeg den ikke på nettbutikkene. Den var der for 2 dager siden. Noen som vet om den er tatt bort for alltid?

 

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/PackardBell-EasynoteTJ75-JO-582NC/126809.3003/

 

Tviler vel på at elkjøp/lefdal osv får den inn igjen

 

Er det en ny pc som har tatt dens plass eller? En den tatt tilbake pga av pipelyden som noen opplever?

Lenke til kommentar

Jeg har ett spørsmål om den Aceren med triple core prosessor! Er den prosessoren bedre enn i5'en i PB'en?

 

For nå har jo Lefdal lagt ut den Aceren med 5650 skjermkort til samme pris som PB'en. Den som var der før (og er der enda..) hadde triple core, men ikke like bra skjermkort..

 

Så dersom Aceren har like bra/bedre prosessor, så er det jo ett mye bedre kjøp?! Iom at man slipper hodepinen med høyfrekvent lyd..

Lenke til kommentar

Jeg har ett spørsmål om den Aceren med triple core prosessor! Er den prosessoren bedre enn i5'en i PB'en?

 

For nå har jo Lefdal lagt ut den Aceren med 5650 skjermkort til samme pris som PB'en. Den som var der før (og er der enda..) hadde triple core, men ikke like bra skjermkort..

 

Så dersom Aceren har like bra/bedre prosessor, så er det jo ett mye bedre kjøp?! Iom at man slipper hodepinen med høyfrekvent lyd..

 

I de fleste spill vil nok i5-430 være raskere grunnet turbo-boost funksjonen og at de fleste spill ikke støtter bruk av mange kjerner, men i programmer/spill som klarer utnytte 3 kjerner bør AMD være raskere.

 

Acer 5551G er uansett et omtrent like bra kjøp som PB var etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...