Gå til innhold

93 millioner i Vikinglotto, hva ville du gjort med pengene?


FrilanserBob

Anbefalte innlegg

Onsdag 3. mars er det ca 93 milloner i førstepremiepott i VikingLotto. Hva ville du gjort med pengene hvis du vant et slikt beløp?

Setter du de i banken risikerer du faktisk nesten å tape penger pga formueskatt og skatt, renter og inflasjon.

Det hadde jo vært digg å få en god slump penger inn på kontoen hver måned.

Hva ville du gjort for å få pengene til å øke da, og ikke betale for mye skatt?

Endret av FrilanserBob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dama snakker om at hun ville sluttet i jobben og startet dyrehospital i samme stil som i usa :)

Jeg ville hatt en langvarig fest med horer, dunder og trekkspill he he.. neida.. men en av Norges fineste hjemmekinoer hadde det blitt iallefall og hus i Thailand :) orker bare ikke mer av norsk vinter :) drit lei snømåking..

Lenke til kommentar

93 millioner? Jeg ville faktisk prøvd å leve livet videre mest mulig normalt. Studere og få meg en ganske vanlig jobb, eller bruke litt av pengene til å få i gang et eget firma. Jeg ville aldri klart å drive dank resten av livet uansett. Den eneste utskeielsen ville vært en tur jorden rundt, som jeg håper å en gang kunne gjennomføre også uten de millionene.

Lenke til kommentar

Hmm mye penger det.

 

Betalt ned alt av gjeld. Leid ut huset jeg bor i nå, bygget nytt hus. ca 500 kvadrat, dobbel garasje, kino/spill rom, stort kjøkken, stor stue.

 

Solgt 95 modell golfen til kjærringa, beholdt nybilen, men samtidig kjøpt med en Nissan GTR, samt en muskelbil. Hmm kanskje dobbelgarasje blir for lite. Ellers ville jeg prøvd å bruke rentene for å betale alle faste utgifter, og heller brukt lønna på forbruk :D

Lenke til kommentar

svidd av 10 mill på bil, 2-3 mill på hus og minst en halv mill på ferie til meg og familien.

kjøpt ett hus til alle i familien med 1x bil pr pers.

resten hadde jeg fordelt på flere aksje-fond samt en del millioner på høy-renta konto.

etter en stund hadde jeg antagelig solgt biler, hus, flyttet og startet nytt liv som en vanlig person.

penger er til for å brukes, ikke råtne på konto, men penger skaper fort mye problemer også. så det er ett dilemma om jeg skal holde kjeft eller bruke masse penger :)

Lenke til kommentar

^

|

+1, men byttet om summene på bil og hus.

Antakeligvis kjøpt endel eiendom og bedrevet utleie, ingen plan om å brukeopp alle pengene, men man har tross alt ca 1 mill i året å forbruke resten av livet om man vil det.

 

Skjønner ikke resten av gjengen som skal være så sinnsykt fornuftige. Er jo ingen vits i å spille/vinne da om man ikke skal bruke litt penger.

Lenke til kommentar

men man har tross alt ca 1 mill i året å forbruke resten av livet om man vil det.

 

 

Du får nok mer en 1 mill i året å leve for :) med rentene så vil du ha minst 5 mill i året å leve for :)

 

Om får feks 5% rente, så utgjør jo det 4 650 000,- i året, så må du trekke skatt som er 28%

da sitter du igjen med 3348000 i året ( 279 000 kroner i måneden og det bare i renter )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Slikt er jeg alltid redd for å i det hele tatt tenke på men har følgende på lista;

- Kjøpt hus.

- Sikret utdannelsen.

- Oppgradert kamerabaggen.

- Innredet huset jeg kjøpte meg.

- Tatt med meg dama på en lang ferie.

- Spandert noe på foreldre, søsken og svigers.

- Kjøpt en goood del filmer.

Lenke til kommentar

Hmm... Jeg hadde nok først av alt gitt bort en del til veldedighet. Etter det så hadde det nok blitt litt småsløsing på meg selv, familie og venner! Resten hadde nok gått i banken, aksjefond eller noe sånt. Ville nok prøvd å leve livet så normalt som mulig, men det hadde vært deilig å sleppe pengeproblemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...