Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kan jeg spille 4 timer uten å irritere meg over noe særlig med bugs, så da burde de fleste også klare det. Synes det er ganske lite bugs jeg :) Er iallefall ikkje noe å grine over ;)

Har spilt like lenge, om ikke lengre i strekk uten problemer selv. Men jeg tror mange forventer at spillet skal være blankpolert ved lansering siden vi snart er i 2012.

 

Eneste jeg har til nå å klage på er det manglendes kø-systemet når du joiner en server(Selv om folk allerede har fikset dette enkelt selv.) og den litt kronglete måten å komme seg inn i spillet på.

 

Likevel skal jeg være så ærlig å si at min konfigurasjon nok er i det lavere sjikt men likevel er den "bekreftet" fra ymse hold på nettet før innkjøp.

Bekreftet i fra ymse hold? DVS EA/DICE sine egne spesifikasjoner?

Har du f.eks. sett hvor mye spillet bruker av pcen?

Specs:

Minimum requirements for Battlefield 3

OS: Windows Vista or Windows 7

Processor: Core 2 Duo 2.4 GHz or Althon X2 2.7 GHz

RAM: 2GB

Graphic card: DirectX 10 or 11 compatible Nvidia or AMD ATI card, ATI Radeon 3870 or higher, Nvidia GeForce 8800 GT or higher.

Graphics card memory: 512 MB

Sound card: DirectX compatibl sound card

Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

 

Recommended system requirements for Battlefield 3

OS: Windows 7 64-bit

Processor: Quad-core Intel or AMD CPU

RAM: 4GB

Graphics card: DirectX 11 Nvidia or AMD ATI card, Nvidia GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950.

Graphics card memory: 1 GB

Sound card: DirectX compatibl sound card

Hard drive: 15 GB for disc version or 10 GB for digital version

 

 

Lenke til kommentar

Prøvd camiang med alt på low laugh.gif lagga som fy men var faktiskt murlig og spille bare single player da

Hei igjen, spill et mer passende spill for maskinen din nå og vent til du får oppgradert. Du får ingenting ut av å spill BF3 på 5 fps.

 

Jeg deler spillet med en venn og han har 560TI grafikk kort :) så skal gå og spille hos han senere idag :)

Lenke til kommentar

BF3 krever sykt mye av hardwaren! Derfor kan lite volt lit ram, eller overklokk ta knekken på datamaskinen. Bf3 er det mest krevende spillet noen sinne.

Dette var interessant! Jeg har overklokka GPU, men mener du dette + øke volten på RAM kan hjelpe?

(Ja jeg VET at denne tråden ikke skal inneholde tekniske ting, så det hjelper lite å kjefte :) )

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk ganske skuffa over den generelle spillopplevelsen i BF3. Er jeg alene om dette? Det er ikke det at spillet er dårlig, på ingen måte. Men, når et spill er såpass hypet opp før lansering så vokser også forventningene proporsjonalt med dette og jeg er som sagt skuffa!

 

For det første finner jeg hele singleplayer delen rett og slett dønn kjedelig, ikke engasjerende i det hele tatt. Men, dette kan jeg fint se bort fra ettersom det er multiplayer dette spillet handler om. Jeg syntes faktisk de heller kunne droppa hele historien og heller hatt et botmatch- opplegg som BF1942 isteden. Hadde gitt meg mye mer.

 

For det andre har jeg opplevd en god del, la oss si flaue bugs. Blant annet har hitboksen oppført seg rart, der jeg flere ganger har gjemt meg bak ulike former for dekning og forsøker å skyte ut fra mindre åpninger. Kula når ikke frem til fienden fordi den, helt uten grunn, tydeligvis treffer noe som ifølge grafikken skal befinne seg gått utenfor prosjektilbanen.

 

For det tredje, og dette er vel det viktigste punktet for min del, er skyteopplevelsen ganske kjip er den ikke? Altså, en snikskytterrifle mener jeg både skal høres og føles ut som "BLAAAAM!" I BF3 er det mer som "Dong" (om dette sier dere noe :p). Poenget er at noen av våpnene gir en god skytefølelse, men andre er i min mening patetiske.

 

Kan hende jeg bare er litt overkritisk eller har en helt annen formening om hvordan skytespill skal være, men jeg trodde BF3 skulle være spillet som gruset CoD- serien. Det syntes jeg egentlig ikke de har fått til. Spillet er utrolig vakkert og godt laget, men som FPS syntes jeg ikke det er særlig spesielt i det hele tatt. Skytefølelsen minner meg faktisk om det første F.E.A.R spillet (og det er ikke et kompliment nå i 2011). Jeg koser meg med spillet, men klarer faktisk ikke å sette meg inn i alle de kommentarene som lovpriser dette spillet opp i skyene. Det er virkelig ikke så godt. Tar jeg helt feil her?

Lenke til kommentar

Har unlocket lasersikte til min SV98, men hvordan i helsike bruker jeg det? Er det på "T"? Kommer en klikkelyd, men inget lasersikte.

Laser sikte er vel automatisk på, og hjelper vel bare når du skyter fra hofta (ikke sikting). Har du på ett kikkertsikte så får du en rød prikk midt i som beveger seg litt. Det er i alle fall min erfaring fra assult med 6/7x scope og laser.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk ganske skuffa over den generelle spillopplevelsen i BF3. Er jeg alene om dette? Det er ikke det at spillet er dårlig, på ingen måte. Men, når et spill er såpass hypet opp før lansering så vokser også forventningene proporsjonalt med dette og jeg er som sagt skuffa!

 

For det første finner jeg hele singleplayer delen rett og slett dønn kjedelig, ikke engasjerende i det hele tatt. Men, dette kan jeg fint se bort fra ettersom det er multiplayer dette spillet handler om. Jeg syntes faktisk de heller kunne droppa hele historien og heller hatt et botmatch- opplegg som BF1942 isteden. Hadde gitt meg mye mer.

 

For det andre har jeg opplevd en god del, la oss si flaue bugs. Blant annet har hitboksen oppført seg rart, der jeg flere ganger har gjemt meg bak ulike former for dekning og forsøker å skyte ut fra mindre åpninger. Kula når ikke frem til fienden fordi den, helt uten grunn, tydeligvis treffer noe som ifølge grafikken skal befinne seg gått utenfor prosjektilbanen.

 

For det tredje, og dette er vel det viktigste punktet for min del, er skyteopplevelsen ganske kjip er den ikke? Altså, en snikskytterrifle mener jeg både skal høres og føles ut som "BLAAAAM!" I BF3 er det mer som "Dong" (om dette sier dere noe :p). Poenget er at noen av våpnene gir en god skytefølelse, men andre er i min mening patetiske.

 

Kan hende jeg bare er litt overkritisk eller har en helt annen formening om hvordan skytespill skal være, men jeg trodde BF3 skulle være spillet som gruset CoD- serien. Det syntes jeg egentlig ikke de har fått til. Spillet er utrolig vakkert og godt laget, men som FPS syntes jeg ikke det er særlig spesielt i det hele tatt. Skytefølelsen minner meg faktisk om det første F.E.A.R spillet (og det er ikke et kompliment nå i 2011). Jeg koser meg med spillet, men klarer faktisk ikke å sette meg inn i alle de kommentarene som lovpriser dette spillet opp i skyene. Det er virkelig ikke så godt. Tar jeg helt feil her?

 

 

Nå har ikke jeg prøvd retail enda, ikke mulighet før til onsdag. Men ut i fra Alphaen og Beta osv så er jeg helt uenig. Regner ikke med opplevelsen har blitt noe dårligere.

 

Eneste som selvfølgelig er litt dumt er alle glitchene og bugsa, men det fikses etterhvert. Syns spillet var fantastisk i Beta og kan ikke vente til å prøve retail! :)

 

Alt av skytemekanikk, lyder, smell, bang og eksplosjoner har alltid vært best i BF!

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk ganske skuffa over den generelle spillopplevelsen i BF3. Er jeg alene om dette? Det er ikke det at spillet er dårlig, på ingen måte. Men, når et spill er såpass hypet opp før lansering så vokser også forventningene proporsjonalt med dette og jeg er som sagt skuffa!

 

For det første finner jeg hele singleplayer delen rett og slett dønn kjedelig, ikke engasjerende i det hele tatt. Men, dette kan jeg fint se bort fra ettersom det er multiplayer dette spillet handler om. Jeg syntes faktisk de heller kunne droppa hele historien og heller hatt et botmatch- opplegg som BF1942 isteden. Hadde gitt meg mye mer.

 

For det andre har jeg opplevd en god del, la oss si flaue bugs. Blant annet har hitboksen oppført seg rart, der jeg flere ganger har gjemt meg bak ulike former for dekning og forsøker å skyte ut fra mindre åpninger. Kula når ikke frem til fienden fordi den, helt uten grunn, tydeligvis treffer noe som ifølge grafikken skal befinne seg gått utenfor prosjektilbanen.

 

For det tredje, og dette er vel det viktigste punktet for min del, er skyteopplevelsen ganske kjip er den ikke? Altså, en snikskytterrifle mener jeg både skal høres og føles ut som "BLAAAAM!" I BF3 er det mer som "Dong" (om dette sier dere noe :p). Poenget er at noen av våpnene gir en god skytefølelse, men andre er i min mening patetiske.

 

Kan hende jeg bare er litt overkritisk eller har en helt annen formening om hvordan skytespill skal være, men jeg trodde BF3 skulle være spillet som gruset CoD- serien. Det syntes jeg egentlig ikke de har fått til. Spillet er utrolig vakkert og godt laget, men som FPS syntes jeg ikke det er særlig spesielt i det hele tatt. Skytefølelsen minner meg faktisk om det første F.E.A.R spillet (og det er ikke et kompliment nå i 2011). Jeg koser meg med spillet, men klarer faktisk ikke å sette meg inn i alle de kommentarene som lovpriser dette spillet opp i skyene. Det er virkelig ikke så godt. Tar jeg helt feil her?

Jeg er enig angående singeplayeren. Har spilt litt av den, og alle missions er helt like. Chill med en squad -> fiender bak murer/steiner/trær/biler/osv som gjemmer seg -> finn de, drep de -> løp videre -> fler fiender som gjemmer seg -> drep de -> cinematic -> nytt mission -> repeat alt sammen.

 

Jeg spilte betaen som var proppfull av bugs, så mulig jeg har blitt herda.. men jeg har ikke lagt merke til noen andre bugs enn at hud'en min har forsvunnet en gang. Måtte vente på ny runde (ikke spawn, men helt ny runde), eventuelt reboote spillet for å få tilbake huden min.

 

Angående lyd på våpnene er ikke det noe jeg bryr meg så mye om. Det er pangpang bangbang sprell og moro over hele mappet uansett, så hvilken lyd mitt personlige våpen lager tenker jeg lite på. Skal bare drepe og sprenge jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...