Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

 

Vel, et spill kan være bedre enn et annet, selv om det andre selger bedre.. MW3 blir en oppfølger fra MW2 som er 3? år gammelt, mens BF3 blir oppfølger fra BF2 som er 6 år gammelt.. Hvis vi tenker fornyelse av det forrige, vinner nok BF3.

Kommer ikke til å hete mw3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å ha lest igjennom hele tråden så håper jeg på at fly og heli er med i spillet? Og hva med antall spillere? Kommer vil til å se over 64 på et brett? Potensialet ligger der da bredbåndet/fiber utviklinga har endra seg kraftig siden BF2 f.eks.

 

 

Ser du spiller på Xbox, Kakelars, dere får 24 spillere.

Lenke til kommentar

Ja, det spiller fint liten rolle om BF3 selger mer eller mindre enn COD. :)

 

 

Salgstallet har ikke SÅ mye å si for hvor bra spillet er. Hvilke grupper du sikter deg inn på har mye mer å si.

 

Det er vel ikke noe nytt at gruppen 10-15år står for en stor del av markedet, og det er nettopp denne gruppen COD/MW har solgt veldig bra hos. (såvel som i andre grupper såklart. Dette er riktig rent økonomisk, men ikke nødvendigivs riktig om du ønsker å lage et best mulig spill.

 

 

 

 

Selv har jeg kjøpt de fleste Battlefield-spillene (1942 + begge ex-pack, Vietnam, BF2 + special forces, Bad company 2 + BC2 vietnam), men også COD 4, MW, MW2 og Black ops. Jeg liker begge seriene veldig, men rent spillteknisk så har battlefield-serien holdt et godt hestehode forran. Selv synes jeg ikke det er noen tvil om at Dice er de som lager BEST spill. Underholdende er de alle.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten å ha lest igjennom hele tråden så håper jeg på at fly og heli er med i spillet? Og hva med antall spillere? Kommer vil til å se over 64 på et brett? Potensialet ligger der da bredbåndet/fiber utviklinga har endra seg kraftig siden BF2 f.eks.

 

 

Ser du spiller på Xbox, Kakelars, dere får 24 spillere.

 

Hehe. Hadde ingen planer om BF3 på xbox :) Har spillt de fleste BF spillene på PC og hadde planer om å fortsette med det.

Lenke til kommentar

Uten å ha lest igjennom hele tråden så håper jeg på at fly og heli er med i spillet? Og hva med antall spillere? Kommer vil til å se over 64 på et brett? Potensialet ligger der da bredbåndet/fiber utviklinga har endra seg kraftig siden BF2 f.eks.

 

 

Ser du spiller på Xbox, Kakelars, dere får 24 spillere.

 

Hehe. Hadde ingen planer om BF3 på xbox :) Har spillt de fleste BF spillene på PC og hadde planer om å fortsette med det.

 

Flott, bare så i signaturen din ;)

Lenke til kommentar

Skal bli salig med BF3, men er fortsatt skeptisk til at det er en multiplattformtittel. "- Ja, ja, ja, jeg vet DICE har sagt at PC-versjonen skal vies ekstra kjærlighet etc. etc."

 

Håper ikke de har dummet ned de taktiske elementene som var i BF2 og heller bygget på "Commanderrollen" og det avanserte kommando systemet. Å buttenbashe "Q" til nissefjompen din hoster opp riktig kommando er direkte nedverdigende.(Les: Konsollherpes ønskes ikke i BF3.) Alt i alt kjennes BC2, tross Frostbite engine ut som et simplere spill enn BF2 i mine øyne.

 

Uansett ser det lovende ut. Venter i spenning på å vende tilbake til kjente og kjære trakter med 64-spillere og fly!

 

Frostbite 2 tar seg foreløpig godt ut i trailerne og hvis ikke Treyarch/Infinity Ward, klarer fiske opp en ny motor for neste COD vil BF3 bli en ubestridt konge innen sjangeren, uavhengig av salgstall.

Lenke til kommentar

Er det mange maps som blir med fra BF2?

 

4 som vi vet om.

 

DICE member Daniel Matros popped into the official EA UK forums where he confirmed that the 4 maps included on the Back to Karkand DLC would be:

Strike at Karkand

Wake Island

Gulf of Oman

Sharqi Peninsula

 

Which isn’t surprising, as these maps were some of the most popular in Battlefield 2. Another map that would have been interesting to see is Mashtuur City — another popular urban map. When Matros was asked whether we’ll see more BF2 maps remade, he made a “no comment” comment.

YES!!"!! Det ble gode gamle Wake Island fra BF42!

Lenke til kommentar

Og det er ikke en dårlig ting! Jeg digger Wake Island :new_woot:

 

Jeg har forresten begynt å teste ut BF2 igjen nå. Merker at det er lenge siden sist, og BFBC2 har ødelagt spillestilen min fullstendig. Men duverden så gøy det er. Hadde helt glemt hvor store kartene var, og gleder meg bare enda mer til BF3 nå :D Løpe i flere minutter -> bang, død -> respawne og løpe i flere minutter igjen. Ikke akkurat som i COD eller CSS :p

Lenke til kommentar

Og det er ikke en dårlig ting! Jeg digger Wake Island :new_woot:

 

Jeg har forresten begynt å teste ut BF2 igjen nå. Merker at det er lenge siden sist, og BFBC2 har ødelagt spillestilen min fullstendig. Men duverden så gøy det er. Hadde helt glemt hvor store kartene var, og gleder meg bare enda mer til BF3 nå :D Løpe i flere minutter -> bang, død -> respawne og løpe i flere minutter igjen. Ikke akkurat som i COD eller CSS :p

 

:D

 

 

Litt beskrivelse fra demoen som ble vist på C2E2:

 

The 2nd part was the most interesteing, not graphically, but the gameplay dynamics that are incorporated into this scene. It starts out with you being told to trace a wire to a possible IED down to the basement. He opens an air vent and crawls in. You could see a mouse scurry away, he proceeded to crawl the little maze of the vent system, with what looked like the help of the mouse leading the way, but that could have been coincidents. You get to a vent that is over the basement and you kick it in and drop down to the ground. The animation for this is sick, they fully animate a real person dropping from the ceiling, the impact of the fall to the ground, the stumble to regain your footing, it was all very well done. You start to trace the wire to a caged part of the basement, you choose which wire to pull first, left or right, then all of a sudden an enemy grabs you from your shoulder and a crazy ass fight ensues.

 

The hand to hand fighting gameplay seemed more robust, the screen will populate options for the mouse, you can punch with either hand, counter punch, throw the enemy. It all happened very quickly, but it seemed like you had much more control than every b4 in an FPS in respect to hand to hand combat. Its almost as if they created a fighting system within the game, a real focus for Battlefield 3.

 

Jeg regner med det er dette vi får se på videoen som kommer neste onsdag?

 

Artikkelen skriver også at det vil bli mindre maps for konsoll: http://cerfy.net/2011/03/22/c2e2-battlefield-3-exclusive-news/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...