Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Kort og godt er det helt absurd å klage over at ting ikke er OP lenger. Alle vet at AH var OP, inkludert de som kun flyr heli. Men fordi de synes det er gøy å kunne dominere hele tiden så sutrer de. Så skal man ta hensyn til deres 100% egotrip eller skal man lage et spill som er moro for alle å spille?

 

Hva var Heli OP mot? Værtfall ikke jet, en god jet pilot tar jo lett ned et heli, så har du AA i tillegg..

 

Att Heli var OP er bare BS.

Den eneste fienden et AH hadde i praksis, var en jet. Så du har rett ang. det. Var dette balansert?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller etter siste patch, når jeg zoomer i mini map eller dør så blir skjermen svart 1 sek.

zzz

Jeg fikk også dette da jeg startet etter patchen. Trodde det var fordi jeg hadde satt i nytt skjermkort, men tydeligvis ikke. Uansett så forsvant problemet etter at jeg skiftet grafikk settings. Satte på auto med høyeste oppløsning.
Lenke til kommentar

Kort og godt er det helt absurd å klage over at ting ikke er OP lenger. Alle vet at AH var OP, inkludert de som kun flyr heli. Men fordi de synes det er gøy å kunne dominere hele tiden så sutrer de. Så skal man ta hensyn til deres 100% egotrip eller skal man lage et spill som er moro for alle å spille?

 

Hva var Heli OP mot? Værtfall ikke jet, en god jet pilot tar jo lett ned et heli, så har du AA i tillegg..

 

Att Heli var OP er bare BS.

Er få maps som har Mobile-AA og ingen med litt vett i knollen flyr over og rundt fiendebasen. Jeg er forsåvidt enig i at ikke hva som helst skal kunne ta ut et AH, men noe måtte gjøres da det var alt for enkelt å voldta hele kartet. Det har blitt nevnt tidligere at Helikopter er alt for lett å fly - det er jeg veldig enig i. Jeg tror det både ville vært realistisk og balansert hvis helikopteret ikke kunne unnslippe laserpaint, men var bedre beskyttet mot Stinger/Igla (disse har vel ingen funksjon i spillet lenger) og RPG/SMAW. Og så mye vanskeligere å kontrollere, særlig presisjons-flyvning, som er viktig for å kunne ta ut små mål på bakken.

 

Klarer en tanks å treffe et helikopter, så selvfølgelig blir det ødelagt, men problemet i BF3 er vel kanskje at helikopteret er for tregt? Kanskje bare en liten forandring i hastighet hadde endret spillet dramatisk.

 

Vi har nok mange ulike oppfatninger av hvordan slike spill bør spilles, men her er slik jeg spiller: Når en runde starter bestemmer jeg meg for en klasse og våpen basert på hva jeg føler for der og da eller hva som passer best med squaden min. Deretter finner jeg ut om jeg skal satse på infanteri eller kjøretøy. Når jeg så møter en hindring, for eksempel et AH eller en tanks, gjør jeg mitt beste for å ta ut hindringen. Hvis jeg så dør velger jeg et nytt kit og/eller kjøretøy som er bedre egnet til å fjerne hindringen, eller får hjelp av squadmates til å gjøre dette. Med andre ord: Det er sjeldent at jeg sitter i samme kjøretøy en hel runde eller bruker samme kit og/eller våpen. For meg er det sånn BF skal spilles; man må tilpasse seg enhver situasjon som oppstår og man bør kunne spille flere forskjellige roller for at laget ditt skal vinne. For det er det Battlefield handler om - å vinne!

Lenke til kommentar

Kunne sett for meg operation firestorm, bare uten alle byggningene og olje tankene. Litt som operation thunder på SP, men med kanskje bare en liten landsby eller et par byggninger plasert i midten. Helst kun ett flagg i landsbyen og resten strategisk spredt rundt i landskapet. Hadde også gjerne sett et slik brett uten jagerfly, men kun med tanks og helli.

 

Men dette kommer vell aldri til å skje, da blir vell kanskje armored shield det nærmeste man kommer, hvis man ser bort ifra at det ikke er et ørken brett!?

Lenke til kommentar

savner ett helt åpent ørken brett, nesten uten noen byggninger. Litt som El Alamein!

 

Du trenger ikke vente lenge da de utgir en ny DLC neste uke der ett av kartene er veldig åpent med ørken tema! Om jeg ikke tar feil så er også dette kartet det største som noensinne har vært i ett BF spill også. Ønsket ditt er herved oppfylt!

Lenke til kommentar

Kort og godt er det helt absurd å klage over at ting ikke er OP lenger. Alle vet at AH var OP, inkludert de som kun flyr heli. Men fordi de synes det er gøy å kunne dominere hele tiden så sutrer de. Så skal man ta hensyn til deres 100% egotrip eller skal man lage et spill som er moro for alle å spille?

 

Hva var Heli OP mot? Værtfall ikke jet, en god jet pilot tar jo lett ned et heli, så har du AA i tillegg..

 

Att Heli var OP er bare BS.

Den eneste fienden et AH hadde i praksis, var en jet. Så du har rett ang. det. Var dette balansert?

 

Som jeg har nevnt tusen ganger nå.

 

Greit nok att de fjernet flares, det som irriterer meg og andre, er att de i tillegg har fjernet Below Radar for IGLA/Stinger og økt rekkevidden til disse.

 

Hvorfor skal du som infanteri, ha så mye fordeler mot et kamphelikopter? greit nok att dette ikke er et simulator spill, og ting trengs å avvike fra virkeligheten, men nå er det jo betydelig lettere å bruke IGLA/Stinger, og man kan locke på Helikopteret om det så flyr 2 cm fra bakken, og da i kombinasjon med ECM/Flames kun for pilot, blir dette helt på trynet.

Man har da også Jet som er totalt dominerende i lufta, man kan jo bare glemme å kjøre Heli om det er gode Jet piloter på mapet.

Endret av FiveInline
  • Liker 1
Lenke til kommentar

savner ett helt åpent ørken brett, nesten uten noen byggninger. Litt som El Alamein!

 

Du trenger ikke vente lenge da de utgir en ny DLC neste uke der ett av kartene er veldig åpent med ørken tema! Om jeg ikke tar feil så er også dette kartet det største som noensinne har vært i ett BF spill også. Ønsket ditt er herved oppfylt!

 

nope, vet hvilke brett du snakker om..husker ikke navnet i farta, men det brettet har også mye byggninger og utifra hva jeg har sett, så foregår meste av kampene der. En annen ting, er at det brettet har en helt annen atmosfære, en hva det feks er på operation firestorm. Men man vet jo aldri, er godt mulig jeg blir positivt overrasket

 

Men så spiller jeg også på ps3, så godt mulig ting teer seg litt annderledes på pc med 64 spillere

Lenke til kommentar

savner ett helt åpent ørken brett, nesten uten noen byggninger. Litt som El Alamein!

 

Du trenger ikke vente lenge da de utgir en ny DLC neste uke der ett av kartene er veldig åpent med ørken tema! Om jeg ikke tar feil så er også dette kartet det største som noensinne har vært i ett BF spill også. Ønsket ditt er herved oppfylt!

 

nope, vet hvilke brett du snakker om..husker ikke navnet i farta, men det brettet har også mye byggninger og utifra hva jeg har sett, så foregår meste av kampene der. En annen ting, er at det brettet har en helt annen atmosfære, en hva det feks er på operation firestorm. Men man vet jo aldri, er godt mulig jeg blir positivt overrasket

 

Men så spiller jeg også på ps3, så godt mulig ting teer seg litt annderledes på pc med 64 spillere

 

Brettet er ca 5 kvadratkilometer stort så det vil jo være litt variasjoner der, men brettet fikk skryt pga ta det minnet om "Thunder Run" brettet i SP som jo består for det meste av åpen ørken. :) Flere av videoene jeg har sett viser store åpne områder også, så du får nok noe å kose deg med! En nedtur for deg at du spiller på PS3 men, det kan bli langt mellom fiendene der!

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du som infanteri, ha så mye fordeler mot et kamphelikopter?

Mange fordeler? Hvor mange helikopter kills tror du en infanterist har? Og hvor mange infanterist kills tror du et helikopter har? En infanterist blir regelrett most i de aller fleste møter med et AH. Hadde han hatt mange fordeler ville dette aldri vært tilfellet.Det skal ikke være slik at en infaterist kun klarer 1 av 1000 helikopter dersom han er heldig. Se også på kill/death ration på folk som flyr mest AH. Jeg garanterer at den er ekstremt stor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal du som infanteri, ha så mye fordeler mot et kamphelikopter? greit nok att dette ikke er et simulator spill, og ting trengs å avvike fra virkeligheten, men nå er det jo betydelig lettere å bruke IGLA/Stinger, og man kan locke på Helikopteret om det så flyr 2 cm fra bakken, og da i kombinasjon med ECM/Flames kun for pilot, blir dette helt på trynet.

Man har da også Jet som er totalt dominerende i lufta, man kan jo bare glemme å kjøre Heli om det er gode Jet piloter på mapet.

 

Hvis du for det meste flyr heli så skjønner jeg at du syns det er dumt at det har blitt litt lettere å skyte deg ned. Kjedelig å stå i basen og slåss med andre om ett nytt heli.

 

For meg som oftes springer rundt så syns jeg det er bra at det nå har blitt litt lettere å få en liten pause fra de helikopterene som dreper alt infanteri. De fleste servere har av en eller annen grunn fast vehicle spawn. Hvis ett heli blir skutt ned så letter ett nytt fra basen med nye folk med en gang. Jeg som er på bakken tenker ikke på hvem som er i heli, men at det alltid er ett heli på himmelen.

Endret av Rydin
Lenke til kommentar

Jeg er forsåvidt enig i det du sier at man tager hva man haver, men hvorfor gjelder ikke det alle andre som må ha nerfs for å klare å yte noe?

Hvorfor skal de vinne på at de suger?

Jeg blir irritert om jeg blir pult i rumpa av heli eller en med m16, men på den andre siden så er det nada problem å ta de, problemet er at de andre er bedre enn meg og det er også mye av grunnlaget for at de nerfer ting til helvete, dvs er jo for dere andres skyld at de nerfer, jeg overlever alltids.

Men jeg står fortsatt for at spillet var best med en gang etter release.

Lenke til kommentar

Kort og godt er det helt absurd å klage over at ting ikke er OP lenger. Alle vet at AH var OP, inkludert de som kun flyr heli. Men fordi de synes det er gøy å kunne dominere hele tiden så sutrer de. Så skal man ta hensyn til deres 100% egotrip eller skal man lage et spill som er moro for alle å spille?

 

Hva var Heli OP mot? Værtfall ikke jet, en god jet pilot tar jo lett ned et heli, så har du AA i tillegg..

 

Att Heli var OP er bare BS.

Den eneste fienden et AH hadde i praksis, var en jet. Så du har rett ang. det. Var dette balansert?

 

Som jeg har nevnt tusen ganger nå.

 

Greit nok att de fjernet flares, det som irriterer meg og andre, er att de i tillegg har fjernet Below Radar for IGLA/Stinger og økt rekkevidden til disse.

 

Hvorfor skal du som infanteri, ha så mye fordeler mot et kamphelikopter? greit nok att dette ikke er et simulator spill, og ting trengs å avvike fra virkeligheten, men nå er det jo betydelig lettere å bruke IGLA/Stinger, og man kan locke på Helikopteret om det så flyr 2 cm fra bakken, og da i kombinasjon med ECM/Flames kun for pilot, blir dette helt på trynet.

Man har da også Jet som er totalt dominerende i lufta, man kan jo bare glemme å kjøre Heli om det er gode Jet piloter på mapet.

 

Er så enig, heli var kanskje OP med flares og ECM, hvis piloten kunne fly! Men herregud så mye bedre jet er mot heli. En god jetpilot har ikke noe problem å ta ned ett heli, når de kan stå stille i lufta uten og falle noe som helst. Er det noe de skulle fikset, så var det faen meg at jet kan fly 1 km/t, det er så urealistisk som du bare kan få det. Og hvorfor funker ikke thermal vision i heli? Testet igår og da så jeg ingen fiender -.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...