Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er forsåvidt sant det. I network norways tilfelle er det slik at de har sitt eget nett, men har nasjonal roamingavtale med telenor for å få dekning overalt. Telenor ble vel pålagt av post og teletilsynet å gi nn roamingaksess.

Egentlig burde det være mulig å skille mellom nasjonal og internasjonal (data)roaming i innstilingene på telefonen slik at risikoen for å gå på en smell ved utenlandsreiser hvis man glemmer å slå av roaming.

Lenke til kommentar

R = roaming. Gjelder f.eks. tele2, som bruker svenske sim-kort.

 

Takker, det stemmer nok ganske bra siden jeg har byttet til Tele2.

 

Har "roaming" noen betydning i praksis? Er det noe jeg trenger å tenke på? Jeg aner ikke hva det innebærer.

 

Jeg bytta faktisk til Tele2 fordi Ludo var et r***høl, robertaas :p

Endret av DBM
Lenke til kommentar

Men vær OBS langs landegrensene. Kjipt å få utenlandstakst om mobilen din befinner seg når svenskegrensen. For ikke å si russergrensen! Der er de så greie at de har satt opp egne master med høy signalstyrke kun for å loppe uskyldige mobilkunder. In Soviet-Russia, mobile operator choose you.

Endret av NgZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Diskutant: Hva hadde du satt tilkoblingen din til? Jeg brukte Htc Sync. Man må også ha USB-debugging på. Instillinger -> applikasjoner -> Utvikling og huke av USB-debugging. Var iallefall det jeg leste meg fram til, og det gikk fint med meg... Hjelper kanskje ikke deg så mye nå, men...

Skjer av og til når jeg laster ned fra markedet, eller oppdaterer apps fra markedet.

Lenke til kommentar

Jeg har en HTC med blåtann handsfreesett i bilen, mens mobilen liksom skal ligge i mobilveska. Skulle gjerne hatt et nummertastatur som kunne stått i bilen, slik at det er enkelt å taste nummer uten å ta HTCen ut av veska.

 

Er det noen slik løsning, og finnes det nummertastatur som kan gå på blåtann uten å krasje med handsfree-settet...

Lenke til kommentar

Har 40,74 mb ledig internt på telefonen, og prøver å installere et spill på 14,34 mb. Men får bare feilmelding.

 

Hvor mye ledig plass må jeg egentlig ha? Litt stress å slette flere apps hvis det er helt bortkastet.

 

Edit: "Kunne ikke installere på USB-lagring eller SD-kort" står det.

Endret av DBM
Lenke til kommentar

Det kan være et problem som har kommet i det siste. Når app's innstalleres på telefonen lages det en midlertidig fil som heter: smdl2tmp1. Hvis noe da skjer som sørger for å avbryte innstallasjonen kan det hende at denne forblir liggende på SD-kortet. Dermed må du fjerne den manuelt.

(Prøv også å wipe dalvik og vanlig cache og market cache)

Anvisning:

Det helt klart letteste her er å koble tlf til PC og få tilgang til SD derfra, eller gjøre det fra tlf. om telefon din er rootet.

 

Lager flere jeg, anbefaler å bare gjøre det på PC med en gang, men noen er staere enn andre:

 

Scenario 1 : Fra telefon UNROOTED

1. Bruk ASTRO file manager (om du har den, hvis ikke, skaff så fort du igjen får mulighet verdt sin vekt i gull eller noe sånt, veier ikke så mye men)

2. Du vil som regel allerede da befinne deg i et directory som heter /sdcard. Hvis ikke, gå inn dit.

3. Derfra må du inn i en usynlig folder som heter .android_secure. Her finner du filen du skal slette.

Dette er bare en av to steder filen finnes, er den ikke der, stay tuned! Det kan også hende at selve filen er skjult, da må du uansett mounte fra PC

 

Scenario 2 : Fra telefon ROOTED

1. For å finne filen på mulig sted nr. 2 så må tlf være rootet.

2. Inn i /mnt/secure/asec/ og her ligger den. Men da trenger du ROOT Explorer (ikke et så vanlig program å bruke), så antar at vi bare går videre til tredje løsning!

 

Scenario 3 : Fra PC !DEN BESTE LØSNINGEN!

1. Plugg inn mobilen og sett den i disk-modus.

2. Sørg for at skjulte filer er satt til å vises.

3. Naviger til en av de to folderne, enten /mnt/secure/asec/ eller /sdcard/.android_secure

4. Slett

5. Rapporter tilbake så vi får se om det funket! :D

 

Hmm, skulle flashe til LeeDroid nå, og gjorde i grunn det, kommer ikke noe feilmelding i når jeg installerer i recoveryen, men når den rebooter så går den ikke lenger enn den hvite HTC-logoen helt på starten. Prøvd to ganger nå og samme hver gang. Har dog ikke samme radio som er anbefalt i XDA-tråden, er det kanskje dette som fucker det opp? Skal være riktig partisjonert og alt.

 

Sannsynligvis har du ikke wipet data/factory reset. Prøv det først, ellers er det så å si 90% sjanse at det er radioen som er feil ja.

Leste nå lenger ned ang. partisjonering og sånt noe. Bruk Gparted i nærheten av Leedroid. Alltid. Sett 75% av sd-kort (evnt. mer om ønskelig) til fat32. Resten er sdext (bruk ext3, er bankers at den funker). Etter dette wiper du ALT, legger inn ROM på rooten av sd-kortet og flasher på nytt. Burde funke da. At tlf er S-ON eller S-OFF har ingenting å si. Og har du roota en gang, så er den rootet, trenger ikke gjøre det flere ganger.

 

Skal partisjonere minnekortet ved bruk av ROM manager.

 

- Jeg lurer på hva jeg skal sette som "Swap Size". Leste en plass at det skal være 0, men spør for å være sikker.

 

Sett den på 0. Er som regel bare i Linux at swap er nødvendig.

Endret av makri
  • Liker 1
Lenke til kommentar
"Feil ved installasjon"

"Kunne ikke lagre på usb-lagring eller sd-kort"

 

 

Skjer av og til når jeg laster ned fra markedet, eller oppdaterer apps fra markedet.

 

Hva gjør jeg??? :dontgetit:

 

Jeg trenger sårt hjelp!

 

 

Har 40,74 mb ledig internt på telefonen, og prøver å installere et spill på 14,34 mb. Men får bare feilmelding.

 

Hvor mye ledig plass må jeg egentlig ha? Litt stress å slette flere apps hvis det er helt bortkastet.

 

Edit: "Kunne ikke installere på USB-lagring eller SD-kort" står det.

 

Hvis det var et forsøk på et spydig svar, så tar du feil. Jeg har mer enn nok plass på både minnekort og internminne. Det er ikke problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...