Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Hva tror dere om denne?

Virker ut som en bra pris på en class 10 32gb SDHC.. Litt skeptisk til merket.

Er det mye forskjell på kvaliteten på de forskjellige merkene? Sandisk er vel i toppen vil jeg tro. Sandisk extreme class 10 32gb koster 1800 kr og det er jeg ikke villig til å betale.

Merker man forskjell fra class 6 og class 10 til vanlig bruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for kjappe og fyldige svar!

- Er det riktig at det ikke funker med "two finger Pinch to zoom" (eller hva det heter) i Google Maps?

- Hva med Google Earth ... kjører den på denne telefonen?

- Mener å ha sett at man ikke kan sette opp en GMail... Korrekt?

- Finnes det muligheter for å vise Powerpoints fra den?

Pinch-to-zoom i Maps har kommet til Nexus One, så da burde det være på HTC Desire også.

Google Earth skal funke ja.

Gmail kan du da så vitterlig bruke. Eneste som ikke virker så vidt jeg vet, er at gmail programmet ikke virker med Mail-widgeten.

Powerpoints kan du se out-of-the box, og redigere med en fullversjon av Documents2Go. Er ikke helt sikker på om det følger med en fullversjon av D2G.

Lenke til kommentar

Hva tror dere om denne?

Virker ut som en bra pris på en class 10 32gb SDHC.. Litt skeptisk til merket.

Er det mye forskjell på kvaliteten på de forskjellige merkene? Sandisk er vel i toppen vil jeg tro. Sandisk extreme class 10 32gb koster 1800 kr og det er jeg ikke villig til å betale.

Merker man forskjell fra class 6 og class 10 til vanlig bruk?

 

Dette er en tråd om HTC Desire. Den bruker Micro SD. Det kortet som du linker til kan IKKE brukes.

Lenke til kommentar

Et søk på Google etter "HTC Hero Class 6" gir en hel masse treff om gode hastighetsforbedringer med å bytte fra Class 4 til Class 6 minnekort. Dette gjelder visst også "UI sluggishness". Med 1 GHz CPU burde man vel kanskje dra på med ett Class 10 kort på Desire? Jeg har sendt spørsmålet inn til HTC, håper de svarer

 

Kingston 16 GB Class 10 hos Amentio for 763 kr

Kingston 16 GB Class 10 hos Multicom for 775 kr

Kingston 16 GB Class 10 hos Ludo for 885 kr

Kingston 16 GB Class 10 hos Komplett for 899 kr

Endret av Millmax
Lenke til kommentar

Her påstås det at Desire enkelt kan rootes:

http://www.knowyourc...htc_desire.html

 

Men om det stemmer er jo en helt annen sak...

Det er akkurat samme metode som blir brukt på Nexus One. Enten har forfatteren av artikkelen bare antatt at det er samme metode på både Nexus og Desire i og med at det er nesten identisk HW, eller så har h*n faktisk sjekket dette selv.

 

Hvis det stemmer blir jeg meget glad, men man vet jo ikke før noen faktisk sjekker det opp.

Lenke til kommentar

Her påstås det at Desire enkelt kan rootes:

http://www.knowyourc...htc_desire.html

 

Men om det stemmer er jo en helt annen sak...

Det er akkurat samme metode som blir brukt på Nexus One. Enten har forfatteren av artikkelen bare antatt at det er samme metode på både Nexus og Desire i og med at det er nesten identisk HW, eller så har h*n faktisk sjekket dette selv.

 

Hvis det stemmer blir jeg meget glad, men man vet jo ikke før noen faktisk sjekker det opp.

 

Jeg er stygt redd for at du har rett i at de bare antar at det er likt som for N1. De har en del andre "How to"-artikler for Desire, men skjermbildene viser standard Android. Nå er det jo mulig å slå av Sense, men jeg tipper som sagt du har rett (dessverre) i at dette bare er varm luft foreløpig.

Lenke til kommentar

Et søk på Google etter "HTC Hero Class 6" gir en hel masse treff om gode hastighetsforbedringer med å bytte fra Class 4 til Class 6 minnekort. Dette gjelder visst også "UI sluggishness". Med 1 GHz CPU burde man vel kanskje dra på med ett Class 10 kort på Desire? Jeg har sendt spørsmålet inn til HTC, håper de svarer

 

 

Altså, android i seg selv bruker ikke minnekortet til noe utenom lagring. Det burde derfor ikke gjøre noe med den opplevde hastigheten hvor raskt minnekort du har. Det du vil merke det på er overføring til og fra minnekortet.

 

Grunnen til at mange har raskere minnekort i magic og hero, er at de bruker diverse programmer som tweaks som tar i bruk minnekortet. Dette fordi hero og magic har såpass mye svakere hardware. På min magic kjørte jeg både med apps2sd som gjør at aplikasjonene lagres på minnekortet (egentlig unødvendig, de fleste aplikasjoner tar veldig liten plass, og det er stort sett god plass), og ikke minst swapper, som brukte minnekortet som utvidet arbeidsminne. Dette fordi min magic (vodafone) hadde forl ite ram til å henge med i svingene.

 

Med min nye nexus one er dette slett ikke noe problem, og det medfølgende kortet (som jeg tror er class2) fungerer helt fint. Dette fordi telefonen har mer enn nok arbeidsminne i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Altså, android i seg selv bruker ikke minnekortet til noe utenom lagring. Det burde derfor ikke gjøre noe med den opplevde hastigheten hvor raskt minnekort du har. Det du vil merke det på er overføring til og fra minnekortet.

[snip...]

Med min nye nexus one er dette slett ikke noe problem, og det medfølgende kortet (som jeg tror er class2) fungerer helt fint. Dette fordi telefonen har mer enn nok arbeidsminne i utgangspunktet.

Takk for utfyllende svar :-)

Vil et raskere (les:class 10) minnekort likevel gi noen gevinster ved aktiviteter som å bla i bildealbum, trykke next på mp3 spilleren eller liknende?

Lenke til kommentar

Jeg trenger ny mobil.

 

Har en stund nå sett på HD2 som er priset rundt 1000 kr dyrere en Desire.

Når jeg ser på specsa til begge telefonene er det jo flere steder Desire er bedre!

Burde jeg vente på desire eller er HD2 fortsatt den kraftigste og "beste" som omtrent samtlige tester den har deltatt i sier?

Lenke til kommentar

Har hørt det samme. At hvis man bruker store minnekort går den tregt osv.

Personlig synes jeg HD2 ser bedre ut da, Desire prøver for hardt å se rund og harmonisk ut. Det får den til å se ut som billig plast(etter MIN mening).

Men jeg synes jo det høres mer forlokkende ut med Android en windows (har hørt mye bra om Android, og mye heller lunkent om windows).

 

Ser nå litt på Nexus One også, som jeg synes ser bedre ut. Er det noen vesentlige forskjeller mellom disse to telefonene?

Endret av Crathes
Lenke til kommentar

Jeg leser litt på HTC sin produktside og sammenligner HD2 og Desire nå. Ser at de ikke har skrevet noe om video til desire. Klarer den ikke å vise .avi osv?

Glem det... står under bildeformater som støttes. Kan ikke vise .avi da

Endret av Crathes
Lenke til kommentar

Takk for utfyllende svar :-)

Vil et raskere (les:class 10) minnekort likevel gi noen gevinster ved aktiviteter som å bla i bildealbum, trykke next på mp3 spilleren eller liknende?

 

Der må jeg ærlig innrømme at jeg er litt blank. Når jeg åpner bildealbumet, er det som tar tid å oppdatere bildene fra picasa, fordi dette nødvendigvis går over nettet... Men det er godt mulig det er en gevinst når det kommer til å laste bilder, jeg vet ærlig talt ikke om minnekortet eller telefonen er begrensningen der.

 

Når det kommer til å skifte sang i musikkspilleren opplever jeg ingen ventetid, men når man har overført nye sanger og biblioteket skal oppdateres går det ofte litt tid. Det er mulig dette vil gå raskere med et raskere minnekort, men igjen er det mulig at programvaren/telefonens hardware er flaskehalsen. Jeg vet ærlig talt ikke...

 

Uansett er dette ting som går utrolig kjapt i forhold til andre telefoner jeg har hatt, og slår man av picasa-funksjonen i bildegalleriet, evt. bruker et annet galleri, går det strålende raskt selv med et "tregt" minnekort.

Forhåpentligvis får vi ikke problemet med å skulle bruke minnekortet som utvidet arbeidsminne i disse telefonene, da de har godt med dette innebygget.

Lenke til kommentar

Takk for utfyllende svar :-)

Vil et raskere (les:class 10) minnekort likevel gi noen gevinster ved aktiviteter som å bla i bildealbum, trykke next på mp3 spilleren eller liknende?

Første gang du går inn i bildegalleriet blir alle bildene cachet, slik at galleriet bare trenger å laste inn den lille thumbnailen, fremfor hele bildet. Denne cachingen må jo selvfølgelig utføres hver gang du legger til nye bilder, men det går såpass fort at jeg ikke tror det er spesielt merkbart.

 

På musikkavspilleren er det heller ingen delay når man skifter sang. Tror alle sangene blir lastet inn i en database når telefonen finner de, så det skal ikke ha noe å si når man manøvrerer i musikkavspilleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...