Gå til innhold

HTC Desire Bravo (2010) - Hva mer kan vi ønske oss?


Evju

Anbefalte innlegg

Prøvar å bestille minnekort til d\mobilen, men er litt i tvil her...

Det står det her:

Produktsum kr 302,04

Fraktkostnad: kr 16,10

Totalt ex. moms kr 318,14

For valgt land inkluderes ikke svensk moms i summen

 

Betyr det at eg må pluse på 25% moms på produktet og frakta, og må eg plusa på ekstra fortolling på 100kr?

 

Hadde vore kjemefint om nokon kunne ha svart meg på det :)

 

Ja det vil det si. All import over 200kr vil få moms og fortollingsgebyr lagt på prisen. Du kan jo være heldig å få det gjennom tollen tollfritt, men da må enten postfortollerne være sløve eller firmaet du bestiller fra må legge ved faktura som viser at prisen er under 200 kr.

 

Det finnes vel bra Norske alternativer? F.eks

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=121473 8GB for 225,- + frakt.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=493486 8GB for 137,- + 39 i frakt.

16GB for 399 med frakt: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:2337685

Endret av Orchin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var beskyttelsesfilmene lagt ut.

 

 

Copter Displayfilm HTC Desire

 

 

Timetech Screen Protector Desire, Anti-Fingeravtrykk

 

Timetech Screen Protector Desire

 

Dersom dere ønsker å kjøpe dette i tillegg, kan dere enten sende oss en PM her, eller sende mail til [email protected]. Husk bestillingsnr!

 

Har dere betalt med kort denne uken, så har dere litt å gå på grunnet frakten som også er resevert på totalsummen deres. Denne fjernes jo, så da har dere rundt 90 kr til gode. Evt mellomlegg kommer som postoppkrav. Vi kan ikke trekke dere for mer enn det dere har bestilt for.

Vi kommer til å sende mail til alle kundene våre om dette og snart, så hvis dere får den mailen så trenger dere ikke svare på den siden dere får info her

 

Mvh

Elprice.no

Endret av Elprice.no
Lenke til kommentar

Regner med at det er Copter filmen som er best, men man trenger vell ikkje ein av dei andre i tillegg til den?

Også er det vell lurt å opplyse om det er med monterings sett? Slik det står på heimesida deires:

Wash your hands thoroughly before applying the film.

 

Spray the tips of your fingers before handling the Copter™ Film,

in order to avoid leaving fingerprints.

Separate the film from its backing.

 

Hold up the Copter™ Film with the sticky side pointing upwards.

 

Spray lightly on both sides of the film.

 

Er det med slik i den pakke, altså spray og rense greier slik at ein får montert det ordentleg?

 

Lurte på noko anna, til dere andre: Er det stor forskjell på 16gb minnekort, på hastighet etc? Kva er bra og kva er det som er dårleg?

denne koster f.eks. 600kr https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=575318

denne koster f.eks. 350kr http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:2337685

denne koster f.eks. 618kr http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10578680;c:101195

 

Ser at det står class på nokon av dei, f.eks. class 2, class 6, class 10, er det bedre dess høgare class, og kva går det ut på?

 

Fekk akkurat mail frå elprice som sa:

 

Meg: Kjem HTC Desire i brun eller sølv?

Hei! Den kommer kun i sort til vårt lager

 

Og med det meines brun eller? Har ikkje hørt at den skal komme i sort før no.

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar

Og med det meines brun eller? Har ikkje hørt at den skal komme i sort før no.

 

På forrige side svarte Elprice om fargen: "Hei, vi har sendt forspørsel til leverandøren vår, og ber de bekrefte av de får inn den brune. Ser foreløpig ingen grunn til at de får inn sølv-versjonen, da de har bilde av den brune. Vi sjekker også med forskjellige leverandører ang beskyttelsesfilm til Desire, vi skal holde dere oppdatert".

Lenke til kommentar

I teorien skal klassifiseringen si oss hva minimumshastigheten for skriving til minnekortet er. Altså, hvis du har god tid kan du trygt kjøpe et Class 2, men hvis du vil ha ting unna litt raskere er Class 6 bedre. Merk at dette er minimumshastigheten, og at den farten du får kan være betraktelig høyere.

Lenke til kommentar

men vil det ha noko å seie for sjølve mobilen, med tanke på kor fort filem spillas av, eller om det tek lang tid å finne eller bla igjennom sangar på mobilen?

Eller er det bare for kor fort eg kan overføre sangar til minnekortet frå dataen?

 

vil det ha nokon innvirkning på sjølve mobilen i det heiletek om det er class 2 framfor class 6?

 

Kva måtte eg skrive inn får å få den fri frakta? Måtte vell skrive noko i kommentar feltet eller noko?

Endret av Ondskap
Lenke til kommentar
Da HTC Hero ble lansert var det flere som mente telefonen ble litt kjappere ved å bytte til et raskere (class 6) SD-kort. Du finner sikkert noe om dette i tråden "HTC Hero - It just makes sense".

 

Vil gå for 16 GB class 6 til min Desire, selv om det koster litt ekstra. Noen som har funnet en bra pris? Ser at det som oftest ligger rundt +/- 600,-

 

Litt off topic, men med en så rask mobil blir det litt fokus ift "weakest link" osv....

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med Copter fra før? Er det så sterkt som de skal ha det til? (Ikke at jeg kommer til å søle varm olje på mobilen, men.) Vil det påvirke pekingen og trykkingen i nevneverdig grad? Og da tenker jeg særskilt på Copter, kanskje sammenlignet med andre beskyttelsesfilmer.

Lenke til kommentar

Har null peiling på Android, men synes denne telefonen virker svært spennende og fristende.

Håper noen kan svare på mine spørsmål, selv om de sikkert er veldig "enkle"...

Ser at det er mye fokus på sosiale medier og annen ungdommelig bruk (Facebook, Friendstream, Twitter etc.). Men hvordan er Android for mer profesjonell jobb-bruk, - tenker på e-post, dokumenthåndtering, Word- Excel pdf-filer, mer profesjonell kalenderbruk og avtalebok, Excange-synkronisering, GPS-navigasjon etc. Har den noen viktige begrensninger i funksjonalitet på disse områdene? Finnes det gode profesjonelle program eller blir det mere små fancy "apps". (Ikke noe galt med dette, men det er ikke mitt primære behov)

Har Nokia E90 nå så jeg regner med at et ev. skifte vil bety store endringer, men er det noe jeg ville komme til å savne?? Takknemlig for alle erfaringer og svar!

Lenke til kommentar

Har null peiling på Android, men synes denne telefonen virker svært spennende og fristende.

Håper noen kan svare på mine spørsmål, selv om de sikkert er veldig "enkle"...

Ser at det er mye fokus på sosiale medier og annen ungdommelig bruk (Facebook, Friendstream, Twitter etc.). Men hvordan er Android for mer profesjonell jobb-bruk, - tenker på e-post, dokumenthåndtering, Word- Excel pdf-filer, mer profesjonell kalenderbruk og avtalebok, Excange-synkronisering, GPS-navigasjon etc. Har den noen viktige begrensninger i funksjonalitet på disse områdene? Finnes det gode profesjonelle program eller blir det mere små fancy "apps". (Ikke noe galt med dette, men det er ikke mitt primære behov)

Har Nokia E90 nå så jeg regner med at et ev. skifte vil bety store endringer, men er det noe jeg ville komme til å savne?? Takknemlig for alle erfaringer og svar!

E-post funksjonaliteten er flott synes jeg. Du har støtte for allslags protokoller, inkludert Exchange.

Word, Excel og PDF følger det med programmer som gjør det mulig å lese de, litt usikker på redigering av dokumenter, men støtte for dette kan du få gjennom å kjøpe det på markedet.

Kalenderen som følger med synes jeg er fantastisk. Den baserer seg på Google Calendar, men du kan også synce den mot Exchange, så valget er ditt.

GPS-navigasjonen er ypperlig. Du kan enten bruke Google Maps, som er litt mer begrenset, eller så kan du kjøpe dedikerte GPS-navigeringsprogrammer som CoPilot, Navigon, Sygic MobileMaps. Selv bruker jeg Sygic, og er strålende fornøyd.

 

Hvis du vil se litt på hvordan funksjonaliteten er, kan du se på videoer og reviews på HTC Hero, da denne har omtrent det samme brukergrensesnittet. Er kommet en del forbedringer nå, men det er omtrent det samme.

Lenke til kommentar

Kan jo da nevne at jeg har en Hero (Android 1.5) og bruker denne i bedriftsammenheng. Denne har også Sense (abstraksjonslag mot Android) slik som Desire (Android 2.1) har, så de vil se ganske like ut. Synkroniserer opp mot exchange med både kontakter, mail og møteinnkallelser. Full støtte, har ikke møtt på noen utfordringer der så langt.

 

Har ikke redigert noen word/excel filer på min, men pdf'er har jeg lest og det fungerer absolutt utmerket. Documents to go er vel det du trenger av funksjonalitet tenker jeg :)

 

For GPS bruker jeg Google Maps, det holder i masse vis.

 

Forøvrig kan jeg nevne at jeg gikk fra Nokia (E51 med Symbian s60, tilsvarende E90) og det gikk uten problemer. Synkroniserte E51 mot exchange, og så gjorde jeg det samme på Hero.

 

Android anbefales :thumbup:

Lenke til kommentar

Hei!

Ser at det er en del SDHC kort klasse 10 til salgs, disse ligger priset rundt ca 750 kr, eller ca 200 kr mer enn klasse 6 kort.

Klarer Desire å nyttiggjøre seg forskjellen i hastighet?

Har et 16 GB klasse 2 stående i Omniaen min nå, regner ikke med å benytte dette videre, gitt at det virkelig er noen forskjell?

Lenke til kommentar

Takker for kjappe og fyldige svar!

- Er det riktig at det ikke funker med "two finger Pinch to zoom" (eller hva det heter) i Google Maps?

- Hva med Google Earth ... kjører den på denne telefonen?

- Mener å ha sett at man ikke kan sette opp en GMail... Korrekt?

- Finnes det muligheter for å vise Powerpoints fra den?

Endret av Stableford
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...